MINI obtine locul al doilea la Monte Carlo, raliul de debut in WRC

Trimite unui prieten
MINI isi continua startul excelent in motorsport in 2012, dupa victoria in Raliul Dakar obtinuta de echipa privata X-raid Team. La finalul celor cinci zile de concurs din Raliul Monte Carlo, echipajele MINI WRC Team, Dani Sordo (Spania) - Carlos del Barrio (Spania) si Pierre Campana (Franta) - Sabrina de Castelli (Franta), au urcat pe rampa de sosire din zona portului monegasc pe locurile al doilea, respectiv al saptelea. Acesta a fost doar al saptelea raliu in care echipa a concurat in Campionatul Mondial de raliuri de la debutul din 2011, echipajul spaniol urcand pentru a treia oara pe podium.
Soarele a stralucit si traseul a fost uscat pentru proba speciala Power Stage de inchidere a raliului - in lungime de 5,16 kilometri, intre Ste Agnes si Col de la Madone -, dar acest lucru nu a insemnat ca a fost un tronson usor. Drumurile au fost virajate si inguste si toate echipajele stiau ca va fi dificil. Sordo a stabilit al patrulea timp, in timp ce Campana a fost al zecelea, in ciuda faptului ca modelul MINI John Cooper Works WRC a avut probleme la servodirectie. Proba speciala a fost cea de-a 18-a a raliului, care a avut 433,36 kilometri de tronson cronometrat si o distanta totala de 1.780,47 kilometri. Primii trei clasati s-au oprit in Place du Palais Princier, la intrarea in Palatul Princiar, acolo unde a avut loc festivitatea de decernare a trofeelor, apoi Sporting Club a fost gazda dineului care a consfintit incheierea competitiei.
Podiumul obtinut de echipajul Dani Sordo - Carlos del Barrio este cu atat mai valoros, cu cat MINI a sarbatorit 45 de ani de la ultimul succes repurtat in Raliul Monte Carlo. In 1967, finlandezul Rauno Aaltonen si navigatorul britanic Henry Liddon au triumfat in competitia monegasca, cei doi aflandu-se in cockpitul legendarului Mini Cooper S, model care mai castigase in 1964 si 1965.
Dirk Hollweg, director MINI Motorsport:
"Sunt extrem de fericit ca marca MINI s-a reintors in acest raliu legendar si a inregistrat un rezultat impresionant nu doar prin clasarea lui Dani pe podium, ci si prin Pierre care a facut o treaba foarte buna pentru un pilot lipsit oarecum de experienta. La fel de reconfortat a fost pentru noi sa vedem si rezultatele pe care le-au obtinut si alti membri ai familiei MINI Motorsport, privatii reusind cateva rezultate impresionante. Fanii au fost la fel de entuziasti ca intotdeauna si au creat o atmosfera unica de-a lungul intregului raliu. Ne-au primit cu caldura acolo unde MINI s-a simtit mereu ca acasa si suntem mandri ca le-am putut oferi acest rezultat bun."
Dave Wilcock, directorul echipei:
"Acesta a fost primul meu raliu in calitate de director al echipei, asa ca obtinerea locului al doilea la Monte Carlo cu MINI WRC Team este un rezultat absolut fantastic. Categoric, cu totii suntem foarte multumiti. Toti cei din echipa au tinut pumnii pentru echipaje astfel incat acestea sa treaca de Power Stage fara a avea probleme. Dani a fost al patrulea pe aceasta speciala, ceea ce a fost bine, desi am sperat ca vom putea obtine ceva bonificatii in clasamentul pilotilor - dar nu tot ceea ce iti doresti se si intampla. Suntem foarte fericiti pentru rezultatul obtinut atat de Dani, cat si de Pierre, ambii facand o treaba excelenta pentru echipa. Cu totii am muncit din greu pentru acest rezultat si am meritat aceasta recompensa."
Dani Sordo (MINI John Cooper Works WRC #37):
"Nu am avut niciun fel de problemele in Power Stage. Ieri (n.a. sambata) a fost un pic cam <> pe probele speciale, asa ca am pierdut ceva din avansul pe care il aveam fata de Petter, dar sunt multumit de rezultat. Este unul deosebit atat pentru mine, cat si pentru echipa. Cred ca decizia cruciala a fost in privinta alegerii pneurilor pe care le-am utilizat in ziua a treia, cand am intalnit zapada pe traseul specialei 12. Petter (Solberg) a pierdut timp in comparatie cu mine pe acel tronson si acest lucru a fost foarte important, pentru ca trebuie sa fim corecti si sa recunoastem ca nu am fost mai prudenti, iar el era rapid. Fara acea proba speciala, situatia ar fi fost mult mai stransa. Sa termin pe locul al doilea pentru a doua oara, pentru noua noastra echipa, este foarte, foarte bine."
Pierre Campana (MINI John Cooper Works WRC #52):
"Mi-a placut foarte mult acest raliu. Este un rezultat foarte bun pentru mine si am reusit ca evolutia mea sa creasca de la o zi la alta. Masina este excelenta si sunt foarte fericit de performanta, care este cel mai bun rezultat la meu in Campionatul Mondial de raliuri. Power Stage a avut un traseu ingust si virajat, iar faptul ca am avut acele probleme cu servodirectia masinii a fost un ghinion. Dupa cum va puteti da seama, acest lucru a facut un pic dificila virarea masinii."
Sezonul WRC 2012
Noul sezon al Campionatului Mondial de Raliuri aduce multe noutati. Reintroducea Raliului Monte Carlo in calendarul WRC a fost una dintre cele mai importante premiere, alaturi de acestea:
Ordinea de start pe asfalt: In conformitate cu clasamentul campionatului pentru prima sectiune, apoi in functie de clasamentul zilei anterioare, pilotii prioritari P1 si P2 fiind grupati impreuna.
Ordinea de start pe macadam si in Suedia: pilotul cu cel mai bun timp in "Qualifying Stage" din sesiunea shakedown este primul care isi alege pozitia de start din prima sectiune si asa mai departe. In zilele urmatoare, pilotii prioritari P1 si P2 vor lua startul in ordine inversa a clasamentului zilei anterioare.
Procedura "Qualifying Stage" (QS): Intre orele 8.00 si 10.00, fiecare pilot poate efectua doua treceri necronometrate pentru recunoasterea traseului. De la ora 10.30, fiecare echipaj va efectua o singura trecere cronometrata pe traseu, in ordinea clasamentului campionatului. QS are aceleasi reguli de asistenta tehnica precum restul raliului (opt mecanici, marcati cu banderola pe brat, pentru cele doua masini). La finalul QS, masini sunt duse in parcul inchis (Parc Ferme).
Rally 2: este noua denumire a regulii SupeRally. Organizatorii unui raliu au libertatea de a include sau nu aceasta regula, care permite revenirea in concurs a unui sportiv care a abandonat. Rally 2 nu a functionat la Monte Carlo.
Motoare: De-a lungul sezonului, o masina poate folosi numai trei motoare.
Conexiuni: Fiecare constructor trebuie sa aleaga trei combinatii de trei raliuri si una de doua raliuri in care transmisia, subcadrul, bratele directiei si turbocompresorul sunt limitate.
Soarele a stralucit si traseul a fost uscat pentru proba speciala Power Stage de inchidere a raliului - in lungime de 5,16 kilometri, intre Ste Agnes si Col de la Madone -, dar acest lucru nu a insemnat ca a fost un tronson usor. Drumurile au fost virajate si inguste si toate echipajele stiau ca va fi dificil. Sordo a stabilit al patrulea timp, in timp ce Campana a fost al zecelea, in ciuda faptului ca modelul MINI John Cooper Works WRC a avut probleme la servodirectie. Proba speciala a fost cea de-a 18-a a raliului, care a avut 433,36 kilometri de tronson cronometrat si o distanta totala de 1.780,47 kilometri. Primii trei clasati s-au oprit in Place du Palais Princier, la intrarea in Palatul Princiar, acolo unde a avut loc festivitatea de decernare a trofeelor, apoi Sporting Club a fost gazda dineului care a consfintit incheierea competitiei.
Podiumul obtinut de echipajul Dani Sordo - Carlos del Barrio este cu atat mai valoros, cu cat MINI a sarbatorit 45 de ani de la ultimul succes repurtat in Raliul Monte Carlo. In 1967, finlandezul Rauno Aaltonen si navigatorul britanic Henry Liddon au triumfat in competitia monegasca, cei doi aflandu-se in cockpitul legendarului Mini Cooper S, model care mai castigase in 1964 si 1965.
Dirk Hollweg, director MINI Motorsport:
"Sunt extrem de fericit ca marca MINI s-a reintors in acest raliu legendar si a inregistrat un rezultat impresionant nu doar prin clasarea lui Dani pe podium, ci si prin Pierre care a facut o treaba foarte buna pentru un pilot lipsit oarecum de experienta. La fel de reconfortat a fost pentru noi sa vedem si rezultatele pe care le-au obtinut si alti membri ai familiei MINI Motorsport, privatii reusind cateva rezultate impresionante. Fanii au fost la fel de entuziasti ca intotdeauna si au creat o atmosfera unica de-a lungul intregului raliu. Ne-au primit cu caldura acolo unde MINI s-a simtit mereu ca acasa si suntem mandri ca le-am putut oferi acest rezultat bun."
Dave Wilcock, directorul echipei:
"Acesta a fost primul meu raliu in calitate de director al echipei, asa ca obtinerea locului al doilea la Monte Carlo cu MINI WRC Team este un rezultat absolut fantastic. Categoric, cu totii suntem foarte multumiti. Toti cei din echipa au tinut pumnii pentru echipaje astfel incat acestea sa treaca de Power Stage fara a avea probleme. Dani a fost al patrulea pe aceasta speciala, ceea ce a fost bine, desi am sperat ca vom putea obtine ceva bonificatii in clasamentul pilotilor - dar nu tot ceea ce iti doresti se si intampla. Suntem foarte fericiti pentru rezultatul obtinut atat de Dani, cat si de Pierre, ambii facand o treaba excelenta pentru echipa. Cu totii am muncit din greu pentru acest rezultat si am meritat aceasta recompensa."
Dani Sordo (MINI John Cooper Works WRC #37):
"Nu am avut niciun fel de problemele in Power Stage. Ieri (n.a. sambata) a fost un pic cam <> pe probele speciale, asa ca am pierdut ceva din avansul pe care il aveam fata de Petter, dar sunt multumit de rezultat. Este unul deosebit atat pentru mine, cat si pentru echipa. Cred ca decizia cruciala a fost in privinta alegerii pneurilor pe care le-am utilizat in ziua a treia, cand am intalnit zapada pe traseul specialei 12. Petter (Solberg) a pierdut timp in comparatie cu mine pe acel tronson si acest lucru a fost foarte important, pentru ca trebuie sa fim corecti si sa recunoastem ca nu am fost mai prudenti, iar el era rapid. Fara acea proba speciala, situatia ar fi fost mult mai stransa. Sa termin pe locul al doilea pentru a doua oara, pentru noua noastra echipa, este foarte, foarte bine."
Pierre Campana (MINI John Cooper Works WRC #52):
"Mi-a placut foarte mult acest raliu. Este un rezultat foarte bun pentru mine si am reusit ca evolutia mea sa creasca de la o zi la alta. Masina este excelenta si sunt foarte fericit de performanta, care este cel mai bun rezultat la meu in Campionatul Mondial de raliuri. Power Stage a avut un traseu ingust si virajat, iar faptul ca am avut acele probleme cu servodirectia masinii a fost un ghinion. Dupa cum va puteti da seama, acest lucru a facut un pic dificila virarea masinii."
Sezonul WRC 2012
Noul sezon al Campionatului Mondial de Raliuri aduce multe noutati. Reintroducea Raliului Monte Carlo in calendarul WRC a fost una dintre cele mai importante premiere, alaturi de acestea:
Ordinea de start pe asfalt: In conformitate cu clasamentul campionatului pentru prima sectiune, apoi in functie de clasamentul zilei anterioare, pilotii prioritari P1 si P2 fiind grupati impreuna.
Ordinea de start pe macadam si in Suedia: pilotul cu cel mai bun timp in "Qualifying Stage" din sesiunea shakedown este primul care isi alege pozitia de start din prima sectiune si asa mai departe. In zilele urmatoare, pilotii prioritari P1 si P2 vor lua startul in ordine inversa a clasamentului zilei anterioare.
Procedura "Qualifying Stage" (QS): Intre orele 8.00 si 10.00, fiecare pilot poate efectua doua treceri necronometrate pentru recunoasterea traseului. De la ora 10.30, fiecare echipaj va efectua o singura trecere cronometrata pe traseu, in ordinea clasamentului campionatului. QS are aceleasi reguli de asistenta tehnica precum restul raliului (opt mecanici, marcati cu banderola pe brat, pentru cele doua masini). La finalul QS, masini sunt duse in parcul inchis (Parc Ferme).
Rally 2: este noua denumire a regulii SupeRally. Organizatorii unui raliu au libertatea de a include sau nu aceasta regula, care permite revenirea in concurs a unui sportiv care a abandonat. Rally 2 nu a functionat la Monte Carlo.
Motoare: De-a lungul sezonului, o masina poate folosi numai trei motoare.
Conexiuni: Fiecare constructor trebuie sa aleaga trei combinatii de trei raliuri si una de doua raliuri in care transmisia, subcadrul, bratele directiei si turbocompresorul sunt limitate.
Trimite unui prieten
Urmărește știrile 4tuning.ro și pe Google News
Adaugă comentariu
-
Far dreapta toyota corolla - - (1997 2002) 180 Lei
Vw passat 2.0 tdi /150 cp euro 6 an fab. 2015 8950 €
Radar senzor acc distronic audi a6 / a7 4k rs6 rs7 2019 2020... 1750 Lei
-
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
9x2q-9k546-db 9x2q-9k546-da 0445116013 bosch injector citroen... 500 Lei
Bara stabilizatoare fata, vw golf 4 (1j1) (id:449136) 176 Lei
-
Prag stanga tabla renault kadjar 1.2 benzina 2017 1089 Lei
Scrumiera centrala vw sharan (2000-2010), ford galaxy, seat... 60 Lei
Furtun apa 2.0 cdi mercedes a-class w169 a6402001452 70 Lei
-
Bmw 120 seria 1 /1.6 diesel recent adus si inmatri ro.2025 an... 31500 Lei
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 2900 €
Instalatie electrica peugeot 407 2004-2011 1.6 hdi 110 9hz... 150 Lei
-
Alfa-romeo giulietta 2.0 jtdm collezione aut. xenon clima... 6990 €
Ford fiesta mca trend 5 d 2017 5500 €
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
-
Vw golf diesel 2000 1000 €
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
Usa dreapta spate renault espace v an... 850 Lei
-
Pompa frana mercedes c-class w203 a0054303830 200 Lei
Trusa roata rezerva cric suport cheie 997504622r renault... 400 Lei
Dezmembrez vw jetta 3, 1.6fsi
-
Dacia duster dci 2022 12750 €
Planetara dreapta - fata renault master ii 2.5 dci 84 kw 114cp... 300 Lei
Jante aliaj 16 zoll marca dezent, gama dacia duster, mazda,... 1000 Lei
-
Antifurt roti oe renault kadjar 2015→ m12 x 1,5 7711239101 310 Lei
Far xenon audi a4 b6 - dr 8e0941004p / 8e0941030t / complet... 350 €
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new... 2000 Lei
-
Mufa cu cablu injector sencom volvo xc90 1 2002-2015 504029 85 Lei
Bara fata renault megane 4 facelift model 2020-2024 cod... 500 Lei
Injectoare ford focus 2 1.8 tdci an fabr. 2008 500 Lei
-
0 445 020 195 5801486599 bosch pompa inalta presiune iveco... 600 €
Far dreapta toyota corolla - - (1997 2002) 250 Lei
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
-
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
0445116042 9687454380 1980el 0986435392 bosch injector citroen... 500 Lei
Balast xenon magneti marelli bmw seria 3 e46 1997-2006... 1090 Lei



Publicat în categoria: Alte sporturi cu motor
DATA PUBLICĂRII: 23 Ianuarie 2012