MINI obtine locul al doilea la Monte Carlo, raliul de debut in WRC

Trimite unui prieten
MINI isi continua startul excelent in motorsport in 2012, dupa victoria in Raliul Dakar obtinuta de echipa privata X-raid Team. La finalul celor cinci zile de concurs din Raliul Monte Carlo, echipajele MINI WRC Team, Dani Sordo (Spania) - Carlos del Barrio (Spania) si Pierre Campana (Franta) - Sabrina de Castelli (Franta), au urcat pe rampa de sosire din zona portului monegasc pe locurile al doilea, respectiv al saptelea. Acesta a fost doar al saptelea raliu in care echipa a concurat in Campionatul Mondial de raliuri de la debutul din 2011, echipajul spaniol urcand pentru a treia oara pe podium.
Soarele a stralucit si traseul a fost uscat pentru proba speciala Power Stage de inchidere a raliului - in lungime de 5,16 kilometri, intre Ste Agnes si Col de la Madone -, dar acest lucru nu a insemnat ca a fost un tronson usor. Drumurile au fost virajate si inguste si toate echipajele stiau ca va fi dificil. Sordo a stabilit al patrulea timp, in timp ce Campana a fost al zecelea, in ciuda faptului ca modelul MINI John Cooper Works WRC a avut probleme la servodirectie. Proba speciala a fost cea de-a 18-a a raliului, care a avut 433,36 kilometri de tronson cronometrat si o distanta totala de 1.780,47 kilometri. Primii trei clasati s-au oprit in Place du Palais Princier, la intrarea in Palatul Princiar, acolo unde a avut loc festivitatea de decernare a trofeelor, apoi Sporting Club a fost gazda dineului care a consfintit incheierea competitiei.
Podiumul obtinut de echipajul Dani Sordo - Carlos del Barrio este cu atat mai valoros, cu cat MINI a sarbatorit 45 de ani de la ultimul succes repurtat in Raliul Monte Carlo. In 1967, finlandezul Rauno Aaltonen si navigatorul britanic Henry Liddon au triumfat in competitia monegasca, cei doi aflandu-se in cockpitul legendarului Mini Cooper S, model care mai castigase in 1964 si 1965.
Dirk Hollweg, director MINI Motorsport:
"Sunt extrem de fericit ca marca MINI s-a reintors in acest raliu legendar si a inregistrat un rezultat impresionant nu doar prin clasarea lui Dani pe podium, ci si prin Pierre care a facut o treaba foarte buna pentru un pilot lipsit oarecum de experienta. La fel de reconfortat a fost pentru noi sa vedem si rezultatele pe care le-au obtinut si alti membri ai familiei MINI Motorsport, privatii reusind cateva rezultate impresionante. Fanii au fost la fel de entuziasti ca intotdeauna si au creat o atmosfera unica de-a lungul intregului raliu. Ne-au primit cu caldura acolo unde MINI s-a simtit mereu ca acasa si suntem mandri ca le-am putut oferi acest rezultat bun."
Dave Wilcock, directorul echipei:
"Acesta a fost primul meu raliu in calitate de director al echipei, asa ca obtinerea locului al doilea la Monte Carlo cu MINI WRC Team este un rezultat absolut fantastic. Categoric, cu totii suntem foarte multumiti. Toti cei din echipa au tinut pumnii pentru echipaje astfel incat acestea sa treaca de Power Stage fara a avea probleme. Dani a fost al patrulea pe aceasta speciala, ceea ce a fost bine, desi am sperat ca vom putea obtine ceva bonificatii in clasamentul pilotilor - dar nu tot ceea ce iti doresti se si intampla. Suntem foarte fericiti pentru rezultatul obtinut atat de Dani, cat si de Pierre, ambii facand o treaba excelenta pentru echipa. Cu totii am muncit din greu pentru acest rezultat si am meritat aceasta recompensa."
Dani Sordo (MINI John Cooper Works WRC #37):
"Nu am avut niciun fel de problemele in Power Stage. Ieri (n.a. sambata) a fost un pic cam <> pe probele speciale, asa ca am pierdut ceva din avansul pe care il aveam fata de Petter, dar sunt multumit de rezultat. Este unul deosebit atat pentru mine, cat si pentru echipa. Cred ca decizia cruciala a fost in privinta alegerii pneurilor pe care le-am utilizat in ziua a treia, cand am intalnit zapada pe traseul specialei 12. Petter (Solberg) a pierdut timp in comparatie cu mine pe acel tronson si acest lucru a fost foarte important, pentru ca trebuie sa fim corecti si sa recunoastem ca nu am fost mai prudenti, iar el era rapid. Fara acea proba speciala, situatia ar fi fost mult mai stransa. Sa termin pe locul al doilea pentru a doua oara, pentru noua noastra echipa, este foarte, foarte bine."
Pierre Campana (MINI John Cooper Works WRC #52):
"Mi-a placut foarte mult acest raliu. Este un rezultat foarte bun pentru mine si am reusit ca evolutia mea sa creasca de la o zi la alta. Masina este excelenta si sunt foarte fericit de performanta, care este cel mai bun rezultat la meu in Campionatul Mondial de raliuri. Power Stage a avut un traseu ingust si virajat, iar faptul ca am avut acele probleme cu servodirectia masinii a fost un ghinion. Dupa cum va puteti da seama, acest lucru a facut un pic dificila virarea masinii."
Sezonul WRC 2012
Noul sezon al Campionatului Mondial de Raliuri aduce multe noutati. Reintroducea Raliului Monte Carlo in calendarul WRC a fost una dintre cele mai importante premiere, alaturi de acestea:
Ordinea de start pe asfalt: In conformitate cu clasamentul campionatului pentru prima sectiune, apoi in functie de clasamentul zilei anterioare, pilotii prioritari P1 si P2 fiind grupati impreuna.
Ordinea de start pe macadam si in Suedia: pilotul cu cel mai bun timp in "Qualifying Stage" din sesiunea shakedown este primul care isi alege pozitia de start din prima sectiune si asa mai departe. In zilele urmatoare, pilotii prioritari P1 si P2 vor lua startul in ordine inversa a clasamentului zilei anterioare.
Procedura "Qualifying Stage" (QS): Intre orele 8.00 si 10.00, fiecare pilot poate efectua doua treceri necronometrate pentru recunoasterea traseului. De la ora 10.30, fiecare echipaj va efectua o singura trecere cronometrata pe traseu, in ordinea clasamentului campionatului. QS are aceleasi reguli de asistenta tehnica precum restul raliului (opt mecanici, marcati cu banderola pe brat, pentru cele doua masini). La finalul QS, masini sunt duse in parcul inchis (Parc Ferme).
Rally 2: este noua denumire a regulii SupeRally. Organizatorii unui raliu au libertatea de a include sau nu aceasta regula, care permite revenirea in concurs a unui sportiv care a abandonat. Rally 2 nu a functionat la Monte Carlo.
Motoare: De-a lungul sezonului, o masina poate folosi numai trei motoare.
Conexiuni: Fiecare constructor trebuie sa aleaga trei combinatii de trei raliuri si una de doua raliuri in care transmisia, subcadrul, bratele directiei si turbocompresorul sunt limitate.
Soarele a stralucit si traseul a fost uscat pentru proba speciala Power Stage de inchidere a raliului - in lungime de 5,16 kilometri, intre Ste Agnes si Col de la Madone -, dar acest lucru nu a insemnat ca a fost un tronson usor. Drumurile au fost virajate si inguste si toate echipajele stiau ca va fi dificil. Sordo a stabilit al patrulea timp, in timp ce Campana a fost al zecelea, in ciuda faptului ca modelul MINI John Cooper Works WRC a avut probleme la servodirectie. Proba speciala a fost cea de-a 18-a a raliului, care a avut 433,36 kilometri de tronson cronometrat si o distanta totala de 1.780,47 kilometri. Primii trei clasati s-au oprit in Place du Palais Princier, la intrarea in Palatul Princiar, acolo unde a avut loc festivitatea de decernare a trofeelor, apoi Sporting Club a fost gazda dineului care a consfintit incheierea competitiei.
Podiumul obtinut de echipajul Dani Sordo - Carlos del Barrio este cu atat mai valoros, cu cat MINI a sarbatorit 45 de ani de la ultimul succes repurtat in Raliul Monte Carlo. In 1967, finlandezul Rauno Aaltonen si navigatorul britanic Henry Liddon au triumfat in competitia monegasca, cei doi aflandu-se in cockpitul legendarului Mini Cooper S, model care mai castigase in 1964 si 1965.
Dirk Hollweg, director MINI Motorsport:
"Sunt extrem de fericit ca marca MINI s-a reintors in acest raliu legendar si a inregistrat un rezultat impresionant nu doar prin clasarea lui Dani pe podium, ci si prin Pierre care a facut o treaba foarte buna pentru un pilot lipsit oarecum de experienta. La fel de reconfortat a fost pentru noi sa vedem si rezultatele pe care le-au obtinut si alti membri ai familiei MINI Motorsport, privatii reusind cateva rezultate impresionante. Fanii au fost la fel de entuziasti ca intotdeauna si au creat o atmosfera unica de-a lungul intregului raliu. Ne-au primit cu caldura acolo unde MINI s-a simtit mereu ca acasa si suntem mandri ca le-am putut oferi acest rezultat bun."
Dave Wilcock, directorul echipei:
"Acesta a fost primul meu raliu in calitate de director al echipei, asa ca obtinerea locului al doilea la Monte Carlo cu MINI WRC Team este un rezultat absolut fantastic. Categoric, cu totii suntem foarte multumiti. Toti cei din echipa au tinut pumnii pentru echipaje astfel incat acestea sa treaca de Power Stage fara a avea probleme. Dani a fost al patrulea pe aceasta speciala, ceea ce a fost bine, desi am sperat ca vom putea obtine ceva bonificatii in clasamentul pilotilor - dar nu tot ceea ce iti doresti se si intampla. Suntem foarte fericiti pentru rezultatul obtinut atat de Dani, cat si de Pierre, ambii facand o treaba excelenta pentru echipa. Cu totii am muncit din greu pentru acest rezultat si am meritat aceasta recompensa."
Dani Sordo (MINI John Cooper Works WRC #37):
"Nu am avut niciun fel de problemele in Power Stage. Ieri (n.a. sambata) a fost un pic cam <> pe probele speciale, asa ca am pierdut ceva din avansul pe care il aveam fata de Petter, dar sunt multumit de rezultat. Este unul deosebit atat pentru mine, cat si pentru echipa. Cred ca decizia cruciala a fost in privinta alegerii pneurilor pe care le-am utilizat in ziua a treia, cand am intalnit zapada pe traseul specialei 12. Petter (Solberg) a pierdut timp in comparatie cu mine pe acel tronson si acest lucru a fost foarte important, pentru ca trebuie sa fim corecti si sa recunoastem ca nu am fost mai prudenti, iar el era rapid. Fara acea proba speciala, situatia ar fi fost mult mai stransa. Sa termin pe locul al doilea pentru a doua oara, pentru noua noastra echipa, este foarte, foarte bine."
Pierre Campana (MINI John Cooper Works WRC #52):
"Mi-a placut foarte mult acest raliu. Este un rezultat foarte bun pentru mine si am reusit ca evolutia mea sa creasca de la o zi la alta. Masina este excelenta si sunt foarte fericit de performanta, care este cel mai bun rezultat la meu in Campionatul Mondial de raliuri. Power Stage a avut un traseu ingust si virajat, iar faptul ca am avut acele probleme cu servodirectia masinii a fost un ghinion. Dupa cum va puteti da seama, acest lucru a facut un pic dificila virarea masinii."
Sezonul WRC 2012
Noul sezon al Campionatului Mondial de Raliuri aduce multe noutati. Reintroducea Raliului Monte Carlo in calendarul WRC a fost una dintre cele mai importante premiere, alaturi de acestea:
Ordinea de start pe asfalt: In conformitate cu clasamentul campionatului pentru prima sectiune, apoi in functie de clasamentul zilei anterioare, pilotii prioritari P1 si P2 fiind grupati impreuna.
Ordinea de start pe macadam si in Suedia: pilotul cu cel mai bun timp in "Qualifying Stage" din sesiunea shakedown este primul care isi alege pozitia de start din prima sectiune si asa mai departe. In zilele urmatoare, pilotii prioritari P1 si P2 vor lua startul in ordine inversa a clasamentului zilei anterioare.
Procedura "Qualifying Stage" (QS): Intre orele 8.00 si 10.00, fiecare pilot poate efectua doua treceri necronometrate pentru recunoasterea traseului. De la ora 10.30, fiecare echipaj va efectua o singura trecere cronometrata pe traseu, in ordinea clasamentului campionatului. QS are aceleasi reguli de asistenta tehnica precum restul raliului (opt mecanici, marcati cu banderola pe brat, pentru cele doua masini). La finalul QS, masini sunt duse in parcul inchis (Parc Ferme).
Rally 2: este noua denumire a regulii SupeRally. Organizatorii unui raliu au libertatea de a include sau nu aceasta regula, care permite revenirea in concurs a unui sportiv care a abandonat. Rally 2 nu a functionat la Monte Carlo.
Motoare: De-a lungul sezonului, o masina poate folosi numai trei motoare.
Conexiuni: Fiecare constructor trebuie sa aleaga trei combinatii de trei raliuri si una de doua raliuri in care transmisia, subcadrul, bratele directiei si turbocompresorul sunt limitate.
Trimite unui prieten
Urmărește știrile 4tuning.ro și pe Google News
Adaugă comentariu
-
9060969099 53279880013 53279707130 53279887120 turbo mercedes... 750 Lei
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei
0445010763 167003606r bosch pompa inalta presiune dacia... 1100 Lei
-
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
0445110062 9641742880 9653594280 bosch injector citroen 2.0... 150 Lei
-
5801486599 0445020195 bosch pompa inalta presiune iveco... 3000 Lei
5802403259 854911-5002s 854911-0002 gt4082s garrett turbo... 700 €
5801868968 826591-0003 826591-5003 garrett turbo reconditionat... 5000 Lei
-
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
0445110819 8579232 13538579232 bosch injector bmw mini x1 x2... 650 Lei
A2115000593 a2115000693 3137229008 electroventilator radiator... 450 Lei
-
0445110276 0986435148 55200259 bosch injector alfa romeo opel... 250 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
0445010438 55256104 0 445 010 438 bosch pompa inalta presiune... 1500 Lei
-
17201-30110 1720130101 17201-0l042 t809a43 turbo toyota hilux... 1750 Lei
0445110800 h8201636333 166007427r a6080700087 injector... 500 Lei
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
-
5802355023 5801951700 789773-5028 garrett turbo iveco... 2200 Lei
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
0445010799 167006205r bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
-
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
320x06881 28317158 320-06881 hrd385 delphi injector jcb 900 Lei
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
-
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
0445010759 55494494 0986437473 pompa inalta presiune opel... 1250 Lei
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
-
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
A6510703287 28308779 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
0445110165 55191957 93178684 5821089 bosch injector opel... 200 Lei
-
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
-
0445116013 lr017923 02c2c40577 bosch injector citroen jaguar... 600 Lei
504374051 504387517 7895005021s 841805-5018s gtc4088v... 5000 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei



Publicat în categoria: Alte sporturi cu motor
DATA PUBLICĂRII: 23 Ianuarie 2012