MINI obtine locul al doilea la Monte Carlo, raliul de debut in WRC
MINI isi continua startul excelent in motorsport in 2012, dupa victoria in Raliul Dakar obtinuta de echipa privata X-raid Team. La finalul celor cinci zile de concurs din Raliul Monte Carlo, echipajele MINI WRC Team, Dani Sordo (Spania) - Carlos del Barrio (Spania) si Pierre Campana (Franta) - Sabrina de Castelli (Franta), au urcat pe rampa de sosire din zona portului monegasc pe locurile al doilea, respectiv al saptelea. Acesta a fost doar al saptelea raliu in care echipa a concurat in Campionatul Mondial de raliuri de la debutul din 2011, echipajul spaniol urcand pentru a treia oara pe podium.
Soarele a stralucit si traseul a fost uscat pentru proba speciala Power Stage de inchidere a raliului - in lungime de 5,16 kilometri, intre Ste Agnes si Col de la Madone -, dar acest lucru nu a insemnat ca a fost un tronson usor. Drumurile au fost virajate si inguste si toate echipajele stiau ca va fi dificil. Sordo a stabilit al patrulea timp, in timp ce Campana a fost al zecelea, in ciuda faptului ca modelul MINI John Cooper Works WRC a avut probleme la servodirectie. Proba speciala a fost cea de-a 18-a a raliului, care a avut 433,36 kilometri de tronson cronometrat si o distanta totala de 1.780,47 kilometri. Primii trei clasati s-au oprit in Place du Palais Princier, la intrarea in Palatul Princiar, acolo unde a avut loc festivitatea de decernare a trofeelor, apoi Sporting Club a fost gazda dineului care a consfintit incheierea competitiei.
Podiumul obtinut de echipajul Dani Sordo - Carlos del Barrio este cu atat mai valoros, cu cat MINI a sarbatorit 45 de ani de la ultimul succes repurtat in Raliul Monte Carlo. In 1967, finlandezul Rauno Aaltonen si navigatorul britanic Henry Liddon au triumfat in competitia monegasca, cei doi aflandu-se in cockpitul legendarului Mini Cooper S, model care mai castigase in 1964 si 1965.
Dirk Hollweg, director MINI Motorsport:
"Sunt extrem de fericit ca marca MINI s-a reintors in acest raliu legendar si a inregistrat un rezultat impresionant nu doar prin clasarea lui Dani pe podium, ci si prin Pierre care a facut o treaba foarte buna pentru un pilot lipsit oarecum de experienta. La fel de reconfortat a fost pentru noi sa vedem si rezultatele pe care le-au obtinut si alti membri ai familiei MINI Motorsport, privatii reusind cateva rezultate impresionante. Fanii au fost la fel de entuziasti ca intotdeauna si au creat o atmosfera unica de-a lungul intregului raliu. Ne-au primit cu caldura acolo unde MINI s-a simtit mereu ca acasa si suntem mandri ca le-am putut oferi acest rezultat bun."
Dave Wilcock, directorul echipei:
"Acesta a fost primul meu raliu in calitate de director al echipei, asa ca obtinerea locului al doilea la Monte Carlo cu MINI WRC Team este un rezultat absolut fantastic. Categoric, cu totii suntem foarte multumiti. Toti cei din echipa au tinut pumnii pentru echipaje astfel incat acestea sa treaca de Power Stage fara a avea probleme. Dani a fost al patrulea pe aceasta speciala, ceea ce a fost bine, desi am sperat ca vom putea obtine ceva bonificatii in clasamentul pilotilor - dar nu tot ceea ce iti doresti se si intampla. Suntem foarte fericiti pentru rezultatul obtinut atat de Dani, cat si de Pierre, ambii facand o treaba excelenta pentru echipa. Cu totii am muncit din greu pentru acest rezultat si am meritat aceasta recompensa."
Dani Sordo (MINI John Cooper Works WRC #37):
"Nu am avut niciun fel de problemele in Power Stage. Ieri (n.a. sambata) a fost un pic cam <> pe probele speciale, asa ca am pierdut ceva din avansul pe care il aveam fata de Petter, dar sunt multumit de rezultat. Este unul deosebit atat pentru mine, cat si pentru echipa. Cred ca decizia cruciala a fost in privinta alegerii pneurilor pe care le-am utilizat in ziua a treia, cand am intalnit zapada pe traseul specialei 12. Petter (Solberg) a pierdut timp in comparatie cu mine pe acel tronson si acest lucru a fost foarte important, pentru ca trebuie sa fim corecti si sa recunoastem ca nu am fost mai prudenti, iar el era rapid. Fara acea proba speciala, situatia ar fi fost mult mai stransa. Sa termin pe locul al doilea pentru a doua oara, pentru noua noastra echipa, este foarte, foarte bine."
Pierre Campana (MINI John Cooper Works WRC #52):
"Mi-a placut foarte mult acest raliu. Este un rezultat foarte bun pentru mine si am reusit ca evolutia mea sa creasca de la o zi la alta. Masina este excelenta si sunt foarte fericit de performanta, care este cel mai bun rezultat la meu in Campionatul Mondial de raliuri. Power Stage a avut un traseu ingust si virajat, iar faptul ca am avut acele probleme cu servodirectia masinii a fost un ghinion. Dupa cum va puteti da seama, acest lucru a facut un pic dificila virarea masinii."
Sezonul WRC 2012
Noul sezon al Campionatului Mondial de Raliuri aduce multe noutati. Reintroducea Raliului Monte Carlo in calendarul WRC a fost una dintre cele mai importante premiere, alaturi de acestea:
Ordinea de start pe asfalt: In conformitate cu clasamentul campionatului pentru prima sectiune, apoi in functie de clasamentul zilei anterioare, pilotii prioritari P1 si P2 fiind grupati impreuna.
Ordinea de start pe macadam si in Suedia: pilotul cu cel mai bun timp in "Qualifying Stage" din sesiunea shakedown este primul care isi alege pozitia de start din prima sectiune si asa mai departe. In zilele urmatoare, pilotii prioritari P1 si P2 vor lua startul in ordine inversa a clasamentului zilei anterioare.
Procedura "Qualifying Stage" (QS): Intre orele 8.00 si 10.00, fiecare pilot poate efectua doua treceri necronometrate pentru recunoasterea traseului. De la ora 10.30, fiecare echipaj va efectua o singura trecere cronometrata pe traseu, in ordinea clasamentului campionatului. QS are aceleasi reguli de asistenta tehnica precum restul raliului (opt mecanici, marcati cu banderola pe brat, pentru cele doua masini). La finalul QS, masini sunt duse in parcul inchis (Parc Ferme).
Rally 2: este noua denumire a regulii SupeRally. Organizatorii unui raliu au libertatea de a include sau nu aceasta regula, care permite revenirea in concurs a unui sportiv care a abandonat. Rally 2 nu a functionat la Monte Carlo.
Motoare: De-a lungul sezonului, o masina poate folosi numai trei motoare.
Conexiuni: Fiecare constructor trebuie sa aleaga trei combinatii de trei raliuri si una de doua raliuri in care transmisia, subcadrul, bratele directiei si turbocompresorul sunt limitate.
Soarele a stralucit si traseul a fost uscat pentru proba speciala Power Stage de inchidere a raliului - in lungime de 5,16 kilometri, intre Ste Agnes si Col de la Madone -, dar acest lucru nu a insemnat ca a fost un tronson usor. Drumurile au fost virajate si inguste si toate echipajele stiau ca va fi dificil. Sordo a stabilit al patrulea timp, in timp ce Campana a fost al zecelea, in ciuda faptului ca modelul MINI John Cooper Works WRC a avut probleme la servodirectie. Proba speciala a fost cea de-a 18-a a raliului, care a avut 433,36 kilometri de tronson cronometrat si o distanta totala de 1.780,47 kilometri. Primii trei clasati s-au oprit in Place du Palais Princier, la intrarea in Palatul Princiar, acolo unde a avut loc festivitatea de decernare a trofeelor, apoi Sporting Club a fost gazda dineului care a consfintit incheierea competitiei.
Podiumul obtinut de echipajul Dani Sordo - Carlos del Barrio este cu atat mai valoros, cu cat MINI a sarbatorit 45 de ani de la ultimul succes repurtat in Raliul Monte Carlo. In 1967, finlandezul Rauno Aaltonen si navigatorul britanic Henry Liddon au triumfat in competitia monegasca, cei doi aflandu-se in cockpitul legendarului Mini Cooper S, model care mai castigase in 1964 si 1965.
Dirk Hollweg, director MINI Motorsport:
"Sunt extrem de fericit ca marca MINI s-a reintors in acest raliu legendar si a inregistrat un rezultat impresionant nu doar prin clasarea lui Dani pe podium, ci si prin Pierre care a facut o treaba foarte buna pentru un pilot lipsit oarecum de experienta. La fel de reconfortat a fost pentru noi sa vedem si rezultatele pe care le-au obtinut si alti membri ai familiei MINI Motorsport, privatii reusind cateva rezultate impresionante. Fanii au fost la fel de entuziasti ca intotdeauna si au creat o atmosfera unica de-a lungul intregului raliu. Ne-au primit cu caldura acolo unde MINI s-a simtit mereu ca acasa si suntem mandri ca le-am putut oferi acest rezultat bun."
Dave Wilcock, directorul echipei:
"Acesta a fost primul meu raliu in calitate de director al echipei, asa ca obtinerea locului al doilea la Monte Carlo cu MINI WRC Team este un rezultat absolut fantastic. Categoric, cu totii suntem foarte multumiti. Toti cei din echipa au tinut pumnii pentru echipaje astfel incat acestea sa treaca de Power Stage fara a avea probleme. Dani a fost al patrulea pe aceasta speciala, ceea ce a fost bine, desi am sperat ca vom putea obtine ceva bonificatii in clasamentul pilotilor - dar nu tot ceea ce iti doresti se si intampla. Suntem foarte fericiti pentru rezultatul obtinut atat de Dani, cat si de Pierre, ambii facand o treaba excelenta pentru echipa. Cu totii am muncit din greu pentru acest rezultat si am meritat aceasta recompensa."
Dani Sordo (MINI John Cooper Works WRC #37):
"Nu am avut niciun fel de problemele in Power Stage. Ieri (n.a. sambata) a fost un pic cam <> pe probele speciale, asa ca am pierdut ceva din avansul pe care il aveam fata de Petter, dar sunt multumit de rezultat. Este unul deosebit atat pentru mine, cat si pentru echipa. Cred ca decizia cruciala a fost in privinta alegerii pneurilor pe care le-am utilizat in ziua a treia, cand am intalnit zapada pe traseul specialei 12. Petter (Solberg) a pierdut timp in comparatie cu mine pe acel tronson si acest lucru a fost foarte important, pentru ca trebuie sa fim corecti si sa recunoastem ca nu am fost mai prudenti, iar el era rapid. Fara acea proba speciala, situatia ar fi fost mult mai stransa. Sa termin pe locul al doilea pentru a doua oara, pentru noua noastra echipa, este foarte, foarte bine."
Pierre Campana (MINI John Cooper Works WRC #52):
"Mi-a placut foarte mult acest raliu. Este un rezultat foarte bun pentru mine si am reusit ca evolutia mea sa creasca de la o zi la alta. Masina este excelenta si sunt foarte fericit de performanta, care este cel mai bun rezultat la meu in Campionatul Mondial de raliuri. Power Stage a avut un traseu ingust si virajat, iar faptul ca am avut acele probleme cu servodirectia masinii a fost un ghinion. Dupa cum va puteti da seama, acest lucru a facut un pic dificila virarea masinii."
Sezonul WRC 2012
Noul sezon al Campionatului Mondial de Raliuri aduce multe noutati. Reintroducea Raliului Monte Carlo in calendarul WRC a fost una dintre cele mai importante premiere, alaturi de acestea:
Ordinea de start pe asfalt: In conformitate cu clasamentul campionatului pentru prima sectiune, apoi in functie de clasamentul zilei anterioare, pilotii prioritari P1 si P2 fiind grupati impreuna.
Ordinea de start pe macadam si in Suedia: pilotul cu cel mai bun timp in "Qualifying Stage" din sesiunea shakedown este primul care isi alege pozitia de start din prima sectiune si asa mai departe. In zilele urmatoare, pilotii prioritari P1 si P2 vor lua startul in ordine inversa a clasamentului zilei anterioare.
Procedura "Qualifying Stage" (QS): Intre orele 8.00 si 10.00, fiecare pilot poate efectua doua treceri necronometrate pentru recunoasterea traseului. De la ora 10.30, fiecare echipaj va efectua o singura trecere cronometrata pe traseu, in ordinea clasamentului campionatului. QS are aceleasi reguli de asistenta tehnica precum restul raliului (opt mecanici, marcati cu banderola pe brat, pentru cele doua masini). La finalul QS, masini sunt duse in parcul inchis (Parc Ferme).
Rally 2: este noua denumire a regulii SupeRally. Organizatorii unui raliu au libertatea de a include sau nu aceasta regula, care permite revenirea in concurs a unui sportiv care a abandonat. Rally 2 nu a functionat la Monte Carlo.
Motoare: De-a lungul sezonului, o masina poate folosi numai trei motoare.
Conexiuni: Fiecare constructor trebuie sa aleaga trei combinatii de trei raliuri si una de doua raliuri in care transmisia, subcadrul, bratele directiei si turbocompresorul sunt limitate.
- Opel corsa 1.2i 2003 599 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Set doua conducte furtunuri caseta directie servo mazda 3... 300 Lei
- Oglinda stanga ford focus c-max (2003-2007) 38 Lei Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Ford focus 1.5 120 cai 2018 6300 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Eleron spoiler hayon volvo v50 ver2 370 Lei
- Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Dacia duster 1500 2017 400 Lei Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Grile radiator bmw seria 3 e90/e91 ( 2005-2011 ) 300 Lei Renault megane 16v 2006 2000 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei Eleron spoiler tuning sport ford mondeo 5 mk5 st line zetec... 520 Lei Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
StiriPeSurse.ro
FMI dă vești uriașe: Economia Rusiei va crește mai repede ca toate marile economii ale UE și ca a SUA
PieseAuto.ro
Accident frontal: ce piese auto schimbam la masina?
PieseAuto.ro
Importanta farurilor pentru masina ta
mai multe
Publicat în categoria: Alte sporturi cu motor
DATA PUBLICĂRII: 23 Ianuarie 2012