MINI obtine locul al doilea la Monte Carlo, raliul de debut in WRC

Trimite unui prieten
MINI isi continua startul excelent in motorsport in 2012, dupa victoria in Raliul Dakar obtinuta de echipa privata X-raid Team. La finalul celor cinci zile de concurs din Raliul Monte Carlo, echipajele MINI WRC Team, Dani Sordo (Spania) - Carlos del Barrio (Spania) si Pierre Campana (Franta) - Sabrina de Castelli (Franta), au urcat pe rampa de sosire din zona portului monegasc pe locurile al doilea, respectiv al saptelea. Acesta a fost doar al saptelea raliu in care echipa a concurat in Campionatul Mondial de raliuri de la debutul din 2011, echipajul spaniol urcand pentru a treia oara pe podium.
Soarele a stralucit si traseul a fost uscat pentru proba speciala Power Stage de inchidere a raliului - in lungime de 5,16 kilometri, intre Ste Agnes si Col de la Madone -, dar acest lucru nu a insemnat ca a fost un tronson usor. Drumurile au fost virajate si inguste si toate echipajele stiau ca va fi dificil. Sordo a stabilit al patrulea timp, in timp ce Campana a fost al zecelea, in ciuda faptului ca modelul MINI John Cooper Works WRC a avut probleme la servodirectie. Proba speciala a fost cea de-a 18-a a raliului, care a avut 433,36 kilometri de tronson cronometrat si o distanta totala de 1.780,47 kilometri. Primii trei clasati s-au oprit in Place du Palais Princier, la intrarea in Palatul Princiar, acolo unde a avut loc festivitatea de decernare a trofeelor, apoi Sporting Club a fost gazda dineului care a consfintit incheierea competitiei.
Podiumul obtinut de echipajul Dani Sordo - Carlos del Barrio este cu atat mai valoros, cu cat MINI a sarbatorit 45 de ani de la ultimul succes repurtat in Raliul Monte Carlo. In 1967, finlandezul Rauno Aaltonen si navigatorul britanic Henry Liddon au triumfat in competitia monegasca, cei doi aflandu-se in cockpitul legendarului Mini Cooper S, model care mai castigase in 1964 si 1965.
Dirk Hollweg, director MINI Motorsport:
"Sunt extrem de fericit ca marca MINI s-a reintors in acest raliu legendar si a inregistrat un rezultat impresionant nu doar prin clasarea lui Dani pe podium, ci si prin Pierre care a facut o treaba foarte buna pentru un pilot lipsit oarecum de experienta. La fel de reconfortat a fost pentru noi sa vedem si rezultatele pe care le-au obtinut si alti membri ai familiei MINI Motorsport, privatii reusind cateva rezultate impresionante. Fanii au fost la fel de entuziasti ca intotdeauna si au creat o atmosfera unica de-a lungul intregului raliu. Ne-au primit cu caldura acolo unde MINI s-a simtit mereu ca acasa si suntem mandri ca le-am putut oferi acest rezultat bun."
Dave Wilcock, directorul echipei:
"Acesta a fost primul meu raliu in calitate de director al echipei, asa ca obtinerea locului al doilea la Monte Carlo cu MINI WRC Team este un rezultat absolut fantastic. Categoric, cu totii suntem foarte multumiti. Toti cei din echipa au tinut pumnii pentru echipaje astfel incat acestea sa treaca de Power Stage fara a avea probleme. Dani a fost al patrulea pe aceasta speciala, ceea ce a fost bine, desi am sperat ca vom putea obtine ceva bonificatii in clasamentul pilotilor - dar nu tot ceea ce iti doresti se si intampla. Suntem foarte fericiti pentru rezultatul obtinut atat de Dani, cat si de Pierre, ambii facand o treaba excelenta pentru echipa. Cu totii am muncit din greu pentru acest rezultat si am meritat aceasta recompensa."
Dani Sordo (MINI John Cooper Works WRC #37):
"Nu am avut niciun fel de problemele in Power Stage. Ieri (n.a. sambata) a fost un pic cam <> pe probele speciale, asa ca am pierdut ceva din avansul pe care il aveam fata de Petter, dar sunt multumit de rezultat. Este unul deosebit atat pentru mine, cat si pentru echipa. Cred ca decizia cruciala a fost in privinta alegerii pneurilor pe care le-am utilizat in ziua a treia, cand am intalnit zapada pe traseul specialei 12. Petter (Solberg) a pierdut timp in comparatie cu mine pe acel tronson si acest lucru a fost foarte important, pentru ca trebuie sa fim corecti si sa recunoastem ca nu am fost mai prudenti, iar el era rapid. Fara acea proba speciala, situatia ar fi fost mult mai stransa. Sa termin pe locul al doilea pentru a doua oara, pentru noua noastra echipa, este foarte, foarte bine."
Pierre Campana (MINI John Cooper Works WRC #52):
"Mi-a placut foarte mult acest raliu. Este un rezultat foarte bun pentru mine si am reusit ca evolutia mea sa creasca de la o zi la alta. Masina este excelenta si sunt foarte fericit de performanta, care este cel mai bun rezultat la meu in Campionatul Mondial de raliuri. Power Stage a avut un traseu ingust si virajat, iar faptul ca am avut acele probleme cu servodirectia masinii a fost un ghinion. Dupa cum va puteti da seama, acest lucru a facut un pic dificila virarea masinii."
Sezonul WRC 2012
Noul sezon al Campionatului Mondial de Raliuri aduce multe noutati. Reintroducea Raliului Monte Carlo in calendarul WRC a fost una dintre cele mai importante premiere, alaturi de acestea:
Ordinea de start pe asfalt: In conformitate cu clasamentul campionatului pentru prima sectiune, apoi in functie de clasamentul zilei anterioare, pilotii prioritari P1 si P2 fiind grupati impreuna.
Ordinea de start pe macadam si in Suedia: pilotul cu cel mai bun timp in "Qualifying Stage" din sesiunea shakedown este primul care isi alege pozitia de start din prima sectiune si asa mai departe. In zilele urmatoare, pilotii prioritari P1 si P2 vor lua startul in ordine inversa a clasamentului zilei anterioare.
Procedura "Qualifying Stage" (QS): Intre orele 8.00 si 10.00, fiecare pilot poate efectua doua treceri necronometrate pentru recunoasterea traseului. De la ora 10.30, fiecare echipaj va efectua o singura trecere cronometrata pe traseu, in ordinea clasamentului campionatului. QS are aceleasi reguli de asistenta tehnica precum restul raliului (opt mecanici, marcati cu banderola pe brat, pentru cele doua masini). La finalul QS, masini sunt duse in parcul inchis (Parc Ferme).
Rally 2: este noua denumire a regulii SupeRally. Organizatorii unui raliu au libertatea de a include sau nu aceasta regula, care permite revenirea in concurs a unui sportiv care a abandonat. Rally 2 nu a functionat la Monte Carlo.
Motoare: De-a lungul sezonului, o masina poate folosi numai trei motoare.
Conexiuni: Fiecare constructor trebuie sa aleaga trei combinatii de trei raliuri si una de doua raliuri in care transmisia, subcadrul, bratele directiei si turbocompresorul sunt limitate.
Soarele a stralucit si traseul a fost uscat pentru proba speciala Power Stage de inchidere a raliului - in lungime de 5,16 kilometri, intre Ste Agnes si Col de la Madone -, dar acest lucru nu a insemnat ca a fost un tronson usor. Drumurile au fost virajate si inguste si toate echipajele stiau ca va fi dificil. Sordo a stabilit al patrulea timp, in timp ce Campana a fost al zecelea, in ciuda faptului ca modelul MINI John Cooper Works WRC a avut probleme la servodirectie. Proba speciala a fost cea de-a 18-a a raliului, care a avut 433,36 kilometri de tronson cronometrat si o distanta totala de 1.780,47 kilometri. Primii trei clasati s-au oprit in Place du Palais Princier, la intrarea in Palatul Princiar, acolo unde a avut loc festivitatea de decernare a trofeelor, apoi Sporting Club a fost gazda dineului care a consfintit incheierea competitiei.
Podiumul obtinut de echipajul Dani Sordo - Carlos del Barrio este cu atat mai valoros, cu cat MINI a sarbatorit 45 de ani de la ultimul succes repurtat in Raliul Monte Carlo. In 1967, finlandezul Rauno Aaltonen si navigatorul britanic Henry Liddon au triumfat in competitia monegasca, cei doi aflandu-se in cockpitul legendarului Mini Cooper S, model care mai castigase in 1964 si 1965.
Dirk Hollweg, director MINI Motorsport:
"Sunt extrem de fericit ca marca MINI s-a reintors in acest raliu legendar si a inregistrat un rezultat impresionant nu doar prin clasarea lui Dani pe podium, ci si prin Pierre care a facut o treaba foarte buna pentru un pilot lipsit oarecum de experienta. La fel de reconfortat a fost pentru noi sa vedem si rezultatele pe care le-au obtinut si alti membri ai familiei MINI Motorsport, privatii reusind cateva rezultate impresionante. Fanii au fost la fel de entuziasti ca intotdeauna si au creat o atmosfera unica de-a lungul intregului raliu. Ne-au primit cu caldura acolo unde MINI s-a simtit mereu ca acasa si suntem mandri ca le-am putut oferi acest rezultat bun."
Dave Wilcock, directorul echipei:
"Acesta a fost primul meu raliu in calitate de director al echipei, asa ca obtinerea locului al doilea la Monte Carlo cu MINI WRC Team este un rezultat absolut fantastic. Categoric, cu totii suntem foarte multumiti. Toti cei din echipa au tinut pumnii pentru echipaje astfel incat acestea sa treaca de Power Stage fara a avea probleme. Dani a fost al patrulea pe aceasta speciala, ceea ce a fost bine, desi am sperat ca vom putea obtine ceva bonificatii in clasamentul pilotilor - dar nu tot ceea ce iti doresti se si intampla. Suntem foarte fericiti pentru rezultatul obtinut atat de Dani, cat si de Pierre, ambii facand o treaba excelenta pentru echipa. Cu totii am muncit din greu pentru acest rezultat si am meritat aceasta recompensa."
Dani Sordo (MINI John Cooper Works WRC #37):
"Nu am avut niciun fel de problemele in Power Stage. Ieri (n.a. sambata) a fost un pic cam <> pe probele speciale, asa ca am pierdut ceva din avansul pe care il aveam fata de Petter, dar sunt multumit de rezultat. Este unul deosebit atat pentru mine, cat si pentru echipa. Cred ca decizia cruciala a fost in privinta alegerii pneurilor pe care le-am utilizat in ziua a treia, cand am intalnit zapada pe traseul specialei 12. Petter (Solberg) a pierdut timp in comparatie cu mine pe acel tronson si acest lucru a fost foarte important, pentru ca trebuie sa fim corecti si sa recunoastem ca nu am fost mai prudenti, iar el era rapid. Fara acea proba speciala, situatia ar fi fost mult mai stransa. Sa termin pe locul al doilea pentru a doua oara, pentru noua noastra echipa, este foarte, foarte bine."
Pierre Campana (MINI John Cooper Works WRC #52):
"Mi-a placut foarte mult acest raliu. Este un rezultat foarte bun pentru mine si am reusit ca evolutia mea sa creasca de la o zi la alta. Masina este excelenta si sunt foarte fericit de performanta, care este cel mai bun rezultat la meu in Campionatul Mondial de raliuri. Power Stage a avut un traseu ingust si virajat, iar faptul ca am avut acele probleme cu servodirectia masinii a fost un ghinion. Dupa cum va puteti da seama, acest lucru a facut un pic dificila virarea masinii."
Sezonul WRC 2012
Noul sezon al Campionatului Mondial de Raliuri aduce multe noutati. Reintroducea Raliului Monte Carlo in calendarul WRC a fost una dintre cele mai importante premiere, alaturi de acestea:
Ordinea de start pe asfalt: In conformitate cu clasamentul campionatului pentru prima sectiune, apoi in functie de clasamentul zilei anterioare, pilotii prioritari P1 si P2 fiind grupati impreuna.
Ordinea de start pe macadam si in Suedia: pilotul cu cel mai bun timp in "Qualifying Stage" din sesiunea shakedown este primul care isi alege pozitia de start din prima sectiune si asa mai departe. In zilele urmatoare, pilotii prioritari P1 si P2 vor lua startul in ordine inversa a clasamentului zilei anterioare.
Procedura "Qualifying Stage" (QS): Intre orele 8.00 si 10.00, fiecare pilot poate efectua doua treceri necronometrate pentru recunoasterea traseului. De la ora 10.30, fiecare echipaj va efectua o singura trecere cronometrata pe traseu, in ordinea clasamentului campionatului. QS are aceleasi reguli de asistenta tehnica precum restul raliului (opt mecanici, marcati cu banderola pe brat, pentru cele doua masini). La finalul QS, masini sunt duse in parcul inchis (Parc Ferme).
Rally 2: este noua denumire a regulii SupeRally. Organizatorii unui raliu au libertatea de a include sau nu aceasta regula, care permite revenirea in concurs a unui sportiv care a abandonat. Rally 2 nu a functionat la Monte Carlo.
Motoare: De-a lungul sezonului, o masina poate folosi numai trei motoare.
Conexiuni: Fiecare constructor trebuie sa aleaga trei combinatii de trei raliuri si una de doua raliuri in care transmisia, subcadrul, bratele directiei si turbocompresorul sunt limitate.
Trimite unui prieten
Urmărește știrile 4tuning.ro și pe Google News
Adaugă comentariu
-
Conducta admisie mercedes sprinter w906 (2006-2017), vito,... 150 Lei
Compresor clima opel meriva b 2010-2014 1.7 cdti 13250606 zj2 700 Lei
Ecu vw golf 6 1.6 tdi cayb 90 cai 03l906023ml 5wp42691aa 900 Lei
-
Broasca haion nty skoda karoq 2017→ 1.0 tsi ezc-sk-084 120 Lei
Interior complet mercedes-benz c-class w204/s204 [2007 - 2012]... 1000 Lei
Motoras macara vw passat b6 2005-2010 fata stanga 1k0959793g,... 100 Lei
-
Turbina ford fiesta 1.0 benzina 2021, cm5g6k682he 968 Lei
Suport bara stabilizatoare dreapta 4f0199352e audi a6 4f/c6... 110 Lei
Senzor detonatie dacia logan [2004 - 2008] sedan 1.6 mt (87 hp) 59 Lei
-
Amortizor soc spate dreapta bmw seria 5 e39 [1995 - 2000]... 82 Lei
Conducta ulei turbo opel insignia a 2.0 cdti a20dth contucta... 50 Lei
Cablu, frana de parcare stanga (814015148 tri) fiat,lancia 55.48 Lei
-
Grila / consola centrala bord hyundai coupe gk fab. 2001 -... 100 Lei
Teava intercooler audi a6 allroad 3.0 tdi - (2006 2011) 80 Lei
Suport cutie viteze renault scenic 3 2010 monovolum 1.5 dci 150 Lei
-
Suport motor stanga audi a6 2.7 tdi - (2004 2009) 65 Lei
Lampa spate dreapta (tyc110197012 tyc) vw 157.95 Lei
Set accesorii, placute frana citroen berlingo (b9) (2008 -... 20 Lei
-
Maner iexterior usa fata/spate dreapta bmw seria 3 e92/93... 102 Lei
Corp termostat 04l121111a, audi a4 allroad (8kh, b8) 2.0tdi 184 Lei
Buson umplere ulei skoda fabia 5j [2007 - 2010] hatchback 1.2... 46 Lei
-
Modul stabilizator tensiune audi a6/s6 iv saloon (4g2, c7,... 180 Lei
Roata janta aliaj 5x112 195 65 15 r15 vw passat b5 1997 - 2001... 299 Lei
Arbore cotit / vibrochen 038l vw touran i 1.9 tdi 90 cai motor... 1100 Lei
-
Plansa bord, mercedes clasa e (w212), vol pe st (id:578182) 1700 Lei
Dezmembrez skoda superb 2 (3t) 2008 - 2015 1.4 tsi caxc( cp:...
Unitate de comanda,lampa cu descarcare pe gaz seat leon (1p1)... 831 Lei
-
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei
Cutie transfer fata toyota rav 4 2.2 d-4d automata 4x4 w82 1y131 1000 Lei
Deflector difuzor captare aer vw golf plus 1.4 bud cgga 2008 -... 99.99 Lei
-
4e0807417b bandou stopuri bara spate audi a8 4e motor 3.0tdi... 250 Lei
Set 2 boxe / difuzoare chrysler pt cruiser fab. 2000 - 2010... 100 Lei
Janta aliaj r17 / 17x7.5j et50.8 cod hb17 jeep grand cherokee... 200 Lei
-
Set placute frana fata trw opel movano b 2010→ gdb1910 276 Lei
Media player / radio / unitate cd / casetofon opel corsa c... 250 Lei
Set rulment roata ford transit bus (2006 - 2014) comline... 328 Lei



Publicat în categoria: Alte sporturi cu motor
DATA PUBLICĂRII: 23 Ianuarie 2012