Pilotul BMW, Augusto Farfus, testeaza in DTM uleiurile SHELL Helix Ultra

- Interviu cu Augusto Farfus
- Masinile BMW din DTM folosesc ulei SHELL
- Pilotul Farfus recomanda un ulei performant si pentru masinile de strada
Indiferent ca esti pilot oficial BMW si ambasador Shell Helix precum Augusto Farfus, care concureaza pentru BMW Team RBM în DTM (Campionatul German de Tursime), sau doar trebuie sa ajungi din punctul A în punctul B, toti conducatorii vor sa-si mentina automobilele ca si cum ar fi noi pentru o perioada cat mai lunga posibil. Însa, de foarte multe ori, rolul important al uleiului pentru motor este trecut cu vederea.
Augusto testeaza uleiul pentru motor Shell Helix Ultra pe circuitele din DTM - un mediu de teste extrem pentru dezvoltarea uleiului pentru motor. Într-un interviu, el ne-a spus de ce este nevoie pentru a obtine performante optime în fiecare zi.
A avut loc finala sezonului. Personal, cum te-ai pregatit pentru cursa?
Pentru mine, finala de la Hockenheim a fost punctul culminant al sezonului. Dintre toate campionatele în care am concurat, DTM este cel mai competitiv, iar acest circuit este unul dintre cele mai bune. Într-o sesiune de calificari standard, avem toate cele 24 de masini într-un interval de cateva milisecunde, iar Hockenheim a oferit mereu curse stranse. A trebuit sa fiu concentrat 100% pentru a fi competitiv în aceasta cursa - si în DTM, în general -, asa ca pregatirea este vitala.
Ce ne spui despre performantele tale? În general, cum te pregatesti pentru ziua de cursa?
DTM este rapid si provocator din punct de vedere fizic - caldura din masina înseamna ca poti pierde cateva kilograme de-a lungul fiecarei curse, numai din transpiratie! Este si un duel mental, pentru ca orice moment de relaxare îmi poate rapi sansa unei victorii. Asa ca antrenamentele mele privesc toate cele trei aspecte; nu doar legat de mediul înconjurator al masinii, ci acopera si dieta mea, pregatirea fizica generala si starea psihica.
Anul acesta, ce te-a impresionat cel mai mult legat de motor?
Desigur, sunt extrem de impresionat de cat de puternic este motorul nostru. Este testat la maximum în timpul cursei pentru ca pilotam la capacitate maxima. Sunt numerosi factori importanti ce trebuie luati în considerare precum întelegerea impactului pe care uleiul pentru motor îl are în timpul cursei, în special protectia pe care o ofera împotriva sarcinilor mari ale motorului în viraje si uzura generala pe circuit. Motorul trebuie sa furnizeze performante maxime asa ca uleiul pentru motor joaca un rol important.
De ce uleiul pentru motor potrivit este atat de important pentru puterea motorului?
Daca motorul are un deficit de putere, nu ai asa mult succes pe circuit. Asa ca importanta calitatii uleiului pentru motor nu trebuie subestimata. Mentinerea performantelor de-a lungul întregului sezon este o provocare majora, iar Shell Helix Ultra ne ajuta sa ne îndeplinim acest obiectiv. Reduce frecarea si consumul de combustibil si mareste eficienta motorului. Sunt acele detalii mici, dar care fac diferenta. Dupa utilizare, uleiul pentru motor îti poate oferi un bun reper asupra starii motorului. Analizele Shell evalueaza, în mod repetat, uzura motorului dupa curse.
De unde obtii informatii despre uleiul pentru motor Shell Helix Ultra?
Am fost destul de norocos sa pot patrunde în culisele Centrului Tehnologic Shell din Hamburg pentru a vedea anii de stiinta, cercetare si experienta care sunt utilizati în producerea uleiului pentru motor cu cele mai înalte caracteristici de performanta.
Este impresionant sa vezi cum Shell Helix Ultra face fata celor mai dificile conditii de pe circuit si cum Shell poate oferi acest ulei de înalta performanta si pe sosea, pentru conducatorii de zi cu zi. Ceea ce m-a surprins cu adevarat a fost tehnologia Shell PurePlus. Nu am stiut ca poti face un ulei pentru motor din gaze naturale! Mi s-a spus ca acestea contribuie la obtinerea celei mai bun protectii a motorului si furnizeaza performante superioare chiar si în cele mai dificile situatii de condus. Pentru mine, ca pilot, acestea sunt cruciale.
Care este rolul tau în dezvoltarea uleiului pentru motor?
Sper ca unul important. Este distractiv sa lucrez cu Shell Helix Ultra nu doar pentru testarea uleiului pentru motor pe circuit, în conditii extreme, ci si sa utilizez aceste concluzii pentru dezvoltarea continua a uleiurilor pentru motor în folosul conducatorilor de zi cu zi.
Augusto Frafus îsi foloseste cunostintele zi de zi pe circuit, solicitand uleiul pentru motor de-a lungul testelor din presezon si, mai important, în zilele de cursa.
Informatiile despre uleiul SHELL Helix Ultra
In spatele Shell Helix Ultra cu tehnologie PurePlus este un proces revolutionar care produce uleiuri de baza sintetice, pure din gaze naturale. Uleiul de baza este principalul ingredient al unui lubrifiant, iar aceasta tehnologie are ca rezultat un ulei de baza cu o puritate de 99,5%, care permite niveluri mai mari de curatare si protectie. De asemenea, ofera un numar de alte beneficii importante pentru motor:
- Protectie inegalabila împotriva reziduurilor1 - previne acumularea depunerilor printr-o putere mare de curatare
Formula dispune de o combinatie unica si puternica între tehnologia Shell PurePlus si aditivii de înalta performanta. Aceasta contribuie atat la prevenirea acumularii de particule care formeaza reziduuri, ceea ce poate avea un impact serios asupra motorului, cat si la protejarea motorului împotriva depozitelor nocive care pot afecta performantele masinii.
- Mai putine completari ale nivelului
O formula cu evaporare redusa are ca rezultat pierderi prin evaporare cu pana la 50% mai mici în comparatie cu uleiurile inferioare, ceea ce înseamna ca soferii nu mai trebuie sa completeze5 uleiul atat de frecvent.
- Eficient chiar si la temperaturi extreme
Uleiul rezista mai mult timp si la temperaturi foarte ridicate pentru a mentine protectia motorului. Furnizeaza rezistenta superioara la degradarea uleiului, cu pana la 32% mai mult decat cele mai noi standarde ale industriei3. Chiar si la -40 de grade Celsius, datorita calitatilor îmbunatatite de viscozitate, acest ulei pentru motor superior continua sa curga fluent. Aceasta fluiditate este de trei ori mai mare decat solicita cele mai noi standarde ale industriei, ceea ce permite motorului sa se încalzeasca mai repede4 si sa atinga mai rapid performantele optime.
*1 Pe baza rezultatelor testului de reziduuri Sequence VG cu uleiuri 0W-40
*2 Pe baza testului de volatilitate ASTMa D5800 NOACK
*3 Comparativ cu specificatia APISN si pe baza testelor de oxidare si depozite Sequence IIIG
*4 Comparativ cu specificatia API SN si pe baza ASTM D4684
-
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
Ulei transmisie fatcom valvolina-f 1l 16 Lei
Armatura superioara bara fata toyota prius 2016-2017-2018 noua... 730 Lei
-
Carcasa oglinda pregatita pentru vopsit - ford puma 2000-2001,... 105.14 Lei
Ventilator racire motor volvo v40 350 Lei
Tub / furtun / racord aer admisie audi a6 c5 2.5 tdi 4x4 fab.... 30 Lei
-
Grila dreapta proiector ceata bara fata audi a4 b8 2012-2015... 235 Lei
Injectoare hyundai i30 / kia ceed 1.6 crdi 2007 2008 2009 2010 200 Lei
Electrovalva 3.0 tdi cdu cdud audi a6 c7 4g audi q5 a5 8f a6... 100 Lei
-
Cablaj bara spate oe dacia logan 2 2012→ 240153297r 510 Lei
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
-
Toba finala sport audi a4 b5 friedrich motorsport 400 Lei
Panou sigurante bsm ab4 peugeot 508 i 2.0 hdi rxh hybrid4 163... 500 Lei
Dezmembram mercedes-benz clk-class c209 [2002 - 2005]...
-
Bara spate ford kuga 2 st-line facelift an 2016-2017-2018-2019... 600 Lei
Trager (panou frontal) bmw x3 f25 1400 Lei
Diagnoza motor suzuki marine jet boat - outboard - wave runner... 660 Lei
-
Camera video marsarier oe mercedes-benz vito w639 2003-2014... 2910 Lei
Faruri bi-xenon hummer h3 cu lupa 3750 Lei
Difuzor bara spate audi a4 b9 (2016-2019) cod 8w0807521g 300 Lei
-
Caseta directie land rover freelander (ln) (1998 - 2006)... 1483 Lei
Set ornamente crom grila radiator suzuki vitara (2015-2018) 200 Lei
Coloana directie renault clio ii 1998 2012 100 Lei
-
Roata janta tabla rezerva 185 60 15 r15 seat ibiza 2009 - 2014... 249.99 Lei
Bandou bara fata - renault captur 2017 , 620722890r 183.3 Lei
Bara fata grunduita vw jetta 05/10 200 Lei
-
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
Aripa dreapta opel frontera b 1999 2004 350 Lei
Senzor presiune ac volkswagen touran (1t1, 1t2) [ 2003 - 2010... 100 Lei
-
Coloana directie renault clio 1 1991 1998 80 Lei
Elevator auto cu 2 coloane pe surub 4500 Lei
Grila radiator neagra cu rama cromata audi a3 2008-2012 537 Lei
-
Grila radiator audi a4 b9 8w 2016 2017 2018 2019 350 Lei
Dacia logan benzina 2020 7300 €
Compresor clima citroen c5 2 1.6 hdi 2007-2017 9800839580 750 Lei


