Spengler si M3 DTM, pe podiumul competitiei desfasurate pe Stadionul Olimpic

Spengler si M3 DTM, pe podiumul competitiei desfasurate pe Stadionul Olimpic
Cea de-a doua vizita DTM la Munchen (Germania) a reconfirmat ca Bruno Spengler (Canada) se simte ca acasa pe circuitul ingust si virajat de pe Stadionul Olimpic: pilotul BMW Team Schnitzer a incheiat competitia individuala de duminica pe locul al treilea.
Distribuie pe Facebook

Castigatorul din 2011, aflat acum la comenzile BMW Bank M3 DTM, s-a confruntat cu Jamie Green (Marea Britanie) in semifinale si a fost lider pana aproape de final, dar in urma unui derapaj a pierdut cateva sutimi de secunda, ceea ce i-a permis rivalului de la Mercedes sa obtina victoria. Mattias Ekstrom (Suedia, Audi) l-a invins pe Green in finala.

Trei piloti BMW au intrat in actiune inca din primul tur. Dirk Werner (Germania, E-POSTBRIEF BMW M3 DTM) a pierdut duelul cu Rahel Frey (Elvetia, Audi). Andy Priaulx (Marea Britanie, Crowne Plaza Hotels BMW M3 DTM) a tras lozul necastigator in disputa cu Felipe Albuquerque (Portugalia, Audi). Atat Werner, cat si Priaulx au rulat pe aceeasi varianta a circuitului dublu simetric, in lungime de 0,614 kilometri, care avea apa la iesirea din unul dintre viraje dupa ploaia cazuta pe timpul noptii. Joey Hand (SUA, SAMSUNG BMW M3 DTM) a rulat pe aceeasi parte a pistei si a trecut linia de sosire in urma adversarului Roberto Mehri (Spania, Mercedes). Cu toate acestea, Mehri a fost penalizat dupa cursa, astfel ca Hand a promovat in optimile de finala.

In turul urmator, americanul in varsta de 33 de ani l-a avut ca adversar pe Ekstrom. Dupa patru tururi, Hand a incheiat la 1,559 secunde in urma pilotului Audi si a parasit competitia. Inaintea lui Hand, campionul en-titre din DTM, Martin Tomczyk (Germania, BMW M Performance Parts M3 DTM), a avut prima confruntare din competitia individuala si l-a invins pe Robert Wickens (Canada, Mercedes). Augusto Farfus (Brazilia, Castrol EDGE BMW M3 DTM) a trecut de Christian Vietoris (Germania, Mercedes), in timp ce Spengler a promovat in sferturile de finala gratie succesului repurtat in fata lui Adrien Tambay (Franta, Audi), intr-un moment in care reincepuse ploaia.
Cu doar opt piloti ramasi in competitie, a fost momentul in care in cadru au intrat echipele de mecanici: dupa trei tururi pe pista uda, fiecare pilot trebuia sa efectueze un pit stop, dupa care revenea pe circuit pentru alte trei tururi. Spengler si Farfus, coechipieri in competitia pe echipe de sambata, au fost adversari, iar Spengler a fost cel care a triumfat in duelul intern. Tomczyk a avut parte de un duel intens cu Ekstrom si a ratat un loc in semifinale pentru numai noua sutimi de secunda.
Hand si Werner, cei mai bine clasati piloti BMW in competitia echipelor.
Joey Hand (SUA) si Dirk Werner (Germania) si-au unit fortele pentru a forma o echipa in cadrul evenimentului demonstrativ DTM de la Munchen (Germania) si au incheiat pe locul al patrulea in competitia de stafeta ce a avut loc sambata. Cei doi au pierdut la limita in fata tandemului Christian Vietoris (Germania) - Gary Paffett (Marea Britanie) in finala mica. In intrecerea de pe Stadionul Olimpic, victoria a revenit unei alte perechi de piloti Mercedes, formata din Ralf Schumacher (Germania) si Jamie Green (Marea Britanie).
Competitia a inceput cu sesiunea de calificari intre coechipieri, care a determinat cei patru participanti in sferturile de finala. Spengler a parcurs cele cinci tururi ale circuitului in lungime de 0,614 kilometri in 2:22,604, astfel ca a fost cel mai rapid pilot BMW. Canadianul a fost urmat de Hand, Werner si Farfus, in timp ce Tomczyk si Priaulx au fost obligati sa vada restul intrecerii din tribuna. Pe baza clasamentului intern s-au stabilit si perechile pentru cursele de stafeta: Spengler l-a avut drept coechipier pe Farfus, in timp ce Hand a concurat impreuna cu Werner.
Au urmat sferturile de finala care au avut urmatorul sistem de desfasurare: primul pilot parcurgea trei tururi, dupa care intra la standuri pentru a preda stafeta coechipierului sau. Spengler si Farfus s-au confruntat cu Adrien Tambay (Franta) si Timo Scheider (Germania), dar "meciul" lor nu a mers conform planurilor: aflat pe primul loc, Farfus a ratat predarea stafetei la finalul turului al treilea din cauza problemelor de comunicatie radio, astfel ca victoria a revenit perechii Audi. Devenea clar ca Hand si Werner ar fi promovat in semifinale indiferent de ceea ce faceau pe circuit, in disputa cu Vietoris si Paffett. Cei doi au preferat sa nu-si asume riscuri inutile, asa ca victoria a revenit perechii Mercedes.
In semifinale, Hand si Werner s-au confruntat cu Tambay si Scheider. Dupa o disputa pe parcursul a opt tururi, cu schimbarea pilotilor la jumatate, cei doi piloti BMW au pierdut la o diferenta de numai 0,871 secunde. Finala mica i-a readus fata in fata cu Vietoris si Paffett. Din pacate, Hand si Werner nu au reusit sa-si ia revansa, incheind la 721 de miimi de secunda in urma tandemului Mercedes.

Jens Marquardt (BMW Motorsport Director):

"In general, evenimentul pe care il consideram pe teren propriu, la Munchen, a fost unul deosebit. Pilotii nostri au oferit un spectacol bun pentru fani si a fost placut sa vezi atatea steaguri BMW fluturate de public. Am avut parte de o sustinere mare, in special din partea multor angajati BMW. Situatia a fost asemanatoare si la BMW Welt, care a fost vizitat de multi pasionati de-a lungul week-endului. Inca o data, Bruno Spengler a demonstrat ca poate fi competitiv in conditii de circuit organizat pe stadion. Locul al treilea este un rezultat bun. Indiferent de ceea ce a fost, pilotii nostri s-au distrat si am putut vedea cat de determinati au fost sa aiba o evolutie cat mai buna. Cu totii privim cu increderea spre etapa de la Nurburgring, acolo unde ne vom lupta din nou pentru puncte."
Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte sporturi cu motor DATA PUBLICĂRII: 17 Iulie 2012