30 de autobuze Mercedes, mai ieftine ca Otokarul de Bucuresti, puse in circulatie la Cluj. Ce diferente sunt

30 de autobuze Mercedes, mai ieftine ca Otokarul de Bucuresti, puse in circulatie la Cluj. Ce diferente sunt
Cine, vreodata, din Romania, a auzit de Otokar? Se pare ca doar doamna primar general al Bucurestiului, Gabriela Firea. Pentru ca ea a ales drept castigator compania tuceasca Otokar al licitatiei pentru livrarea a 400 de autobuze in capitala. Care inca nu se stie unde sunt, ca nu au fost puse in circulatie... In schimb, autoritatile de la Cluj au ales autobuze Mercedes-Benz, mai sigure, mai dotate si mai ieftine ca cele turcesti, iar acestea tocmai au fost date in folosinta.
Distribuie pe Facebook

Foto: www.monitorulcj.ro

Anul Domnului 2018, Uniunea Europeana, capitala Europeana, Gabriela Firea cumpara 400 de autobuze diesel fabricate in Turcia. Autobuze mai scumpe chiar si decat cel mai de succes si fiabil autobuz folosit de marile orase ale Europei, Mercedes-Benz. Concret, Primaria Bucuresti a platit din bani publici 238.000 Euro + TVA pe fiecare autobuz de 12 metri marca Otokar, in timp ce un Mercedes-Benz Conecto de ultima generatie costa 226.000 Euro + TVA, cat a platit Primaria Cluj-Napoca.

Se pare insa ca turcii i-au facut Gabrielei Firea o oferta de nerefuzat, desi chiar si la licitatia organizata in Bucuresti a participat si compania Mercedes, ofertand autobuze mai ieftine decat ce au propus turcii. Adica la 400 de autobuze cumparate, cel mai bun pret obtinut a fost de 238.000 Euro + TVA / autobuz de 12 metri. In schimb, desi a achizitionat un volum mult mai mic, de numai 30 de autobuze, Clujul a reusit sa obtina pret mai bun si mai mic, in timp ce produsul cumparat este net superior celui turcesc.

Concret, un autobuz care tocmai incepe sa circule prin Cluj marca Mercedes-Benz, are urmatoarele caracteristici:

- capacitate totală de transport:104 călători, din care 26 locuri pe scaune și 78 locuri în picioare (calculat la 0.125 m2/calator in picioare conf. Directivei 97/27/CE CEE ONU R107). Un Otokar are o capacitate de 101 calatori.
- puterea motorului diesel este de 220 kW (299 CP ), cu norma de poluare EURO VI
- lungimea autobuzului este de 12 m
- podea complet coborâtă
- rampă pentru fotoliile rulante ale persoanelor cu dizabilități
- loc special amenajat în salon pentru fotoliile rulante și landourile pentru copii
- înclinarea pe o parte a autobuzului în stații
- au 3 uşi duble ( cu câte 2 foi fiecare) cu sistem antistrivire a călătorilor
- sistem de frânare dotat cu ABS EBS, ESR
- sistem de încălzire în sezonul rece
- sistem de aer condiționat pentru sezonul cald
- sistem de supraveghere video interioară și exterioară
- sisteme de informare vizuală și audio a călătorilor atăt interior cât și exterior
- sistem de numărare a călătorilor transportați
- sistem de ticketing
- computer de bord
- sistem informatic de gestiune și diagnosticare electronică prin rețea CAN
- internet gratuit WI-FI pentru călători
- prize tip USB pentru încărcarea dispozitivelor mobile
- anunțarea vocală a numarului de traseu și a direcției de deplasare, în exteriorul autobuzului, în dreptul primei uși, pentru informarea persoanelor cu deficiențe de vedere.

In Bucuresti, autobuzele Mercedes-Benz model Citaro deja si-au confirmat fiabilitatea, reusind sa circule chiar si in zilele noastre dupa o exploatare extrem de lunga, cu sute de mii de kilometri la bord. Nu e de mirare ca firma germana are incredere in produsele sale si pentru Cluj-Napoca a oferit garantie totala 5 ani sau 350.000 de kilometri, in care tot ce inseamna consumabile si piese, plus manopera, este acoperita de Mercedes-Benz.

Tare suntem curiosi cum se vor descurca autobuzele Otokar, mai scumpe decat cele Mercedes, in traficul din Bucuresti. Pentru ca deja au aparut nemultumiri, atat din partea soferilor STB, cat si din partea opiniei publice. Se pare ca dimensiunile nu respecta caietul de sarcini al licitatiei castigate, usile nu se deschid asa cum ar trebui iar scaunul soferului este incomod, pedalele fiind pozitionate gresit. Dar ramane de vazut ce si cum, daca a meritat achizitionarea unor autobuze mai scumpe si daca turcii sunt mai tari ca nemtii de la Mercedes...

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 29 Noiembrie 2018