5 superbe masini de curse interzise pe circuit
Sub scuza pastrarii unui fair-play la nivelul mediocritatii, anumite bijuterii motorizate s-au trezit eliminate de pe circuit sub acuzatia de a fi "prea bune" pentru a evolua in curse. Iata cateva dintre victimele regulamentelor competitionale!
1. Consulier GTP
Construita de Consulier Industries in 1985, masina a fost prima care a intrat in productia de serie fara ca in elementele de caroserie sa se regaseasca vreun gram de metal. Fibra de sticla, kevlar-ul si spuma poliuretanica inveleau structura monococa din dotarea modelului de curse.
A apucat sa isi faca de cap pe diverse piste intre 1985 si 1991, cand IMSA a decis sa interzica prezenta automobilului pe circuitele oficiale. Ce-i drept, greutatea mai redusa cu 300 de kilograme si motorul de Dodge, de 2,2 litri, facusera din Consulier GTP o adevarata sperietoare pentru Porsche sau Corvette.
Productia masinii a continuat sub sigla Mosler Automotive pana in 2000, peste 100 de exemplare fiind construite in total.
2. T-Rex
Ca si dinozaurii, Chevrolet-ul T-Rex a castigat all-stars eventul Nascar din 1997, iar apoi a disparut din aceasta competitie.
Cu cateva luni inaintea Cupei Winston din 1997, echipa Hendrick Motorsports Monte Carlo l-a angajat pe inginerul si designerul Rex Stump de la General Motors pentru a realiza o masina cum nu se mai vazuse. Stump avea deja experienta cu cateva modele Corvette, iar ceea ce a iesit din mana lui a fost pur si simplu uimitor. Singura cerinta pusa de echipa a fost ca respectivul automobil sa corespunda regulamentului Nascar.
Chevy-ul T-Rex a defilat in frunte toata cursa, pilotii au apucat sa ridice premiul, dupa care au fost rugati de oficialii cursei - care nu au gasit niciun element in neregula la o verificare ampla, sa nu mai inscrie masina in competitie.
Dupa 10 ani, Rex Stump recunostea intr-un interviu, cu regret, ca masina a fost cu mult inaintea timpurilor ei.
3. Porsche 962
Introdus in 1984, modelul 962 s-a trezit cativa ani mai tarziu ca totul ii este potrivnic. Pentru inceput, regulile WSC au fost modificate in 1992, pentru a limita sirul de victorii obtinut in cativa ani de Porsche.
A ramas in cursa la Le Mans, dar cu handicapul noilor reguli blocandu-i accesul spre podium. In 1993, ACO a modificat regulamentul pentru clasa GT, iar germanii au vazut o oportunitate de a reveni in circuit.
Au modificat masina astfel incat sa ii dea aspectul unui autoturism de strada si l-au reinscris in competitie. Cu avantajul unor rezervoare de mare capacitate, modelul 962 si-a lasat in urma oponentii, nefiind nevoit sa traga la boxe pentru realimentare atat de des. Imediat dupa victorie, ACO a intervenit din nou asupra regulamentului competitional, eliminand orice sansa de revenire pe pista pentru acest Porsche.
4. Toyota Celica GT4
La putin timp dupa incidentul cu Porsche 962, in 1995, FIA isi intindea mana si asupra campionatelor de raliu desfasurate in toata lumea. Vizate au fost, din start, motoarele supraalimentate, Federatia impunand instalarea unor limitatoare de aspiratie pe suflanta turbo a masinilor.
Chiar si asa, inginerii de la Toyota au gasit o modalitate de a reduce efectul limitatoarelor - modalitate care ii dadea Toyotei Celica un avantaj de 50 CP in clasa ei. Echipa japoneza a fost eliminata dupa o inspectie neasteptata din partea FIA.
5. Chevrolet Chevelle
Henry "Smokey" Yunnick isi leaga numele direct de inceputurile NASCAR. Mecanicul de geniu era insa si un individ care nu vedea logica impunerii unor restrictii care limitau talentul celor implicati in gasirea unor solutii tehnice inovative pentru masinile de curse.
In 1967, Smokey a pregatit un Chevrolet Chevelle, modificandu-i sasiul si caroseria pentru a ii da masinii o stabilitate mai mare, un plus de viteza si o forma aerodinamica. Oficialii NASCAR il cunoasteau insa ca pe un cal breaz, asa ca au insistat dupa masuratorile efectuate pe masina sa o compare cu un Chevelle luat din parcare.
Nu stiau ca singurul Chevelle parcat era tot unul modificat de Yunnick, asa ca genialul mecanic si sofer de curse a putut sa inscrie masina pilotata de Curtis Turner in circuit.
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 €
- Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Ford focus cabrio 2007 3500 Lei Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2200 Lei Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei Fiat 500 x benzina+gpl 1.6 aspirat navigatie,pilot... 11750 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Vw touran diesel 2011 5790 € Mercedes citan 2016,clima 2016 7500 €
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Kia carens euro 5b 2015 7950 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Grila aerisire mazda 6 gg ( 2002-2007 ) 50 Lei Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12600 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Skoda roomster diesel 2013 4350 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Th-10399 blocaj volanta motor ford diesel și benzina 35 Lei Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Skoda octavia 2 vrs extra dotari laurin&klement 1.6 mpi gpl... 7500 €