5 tipuri de soferi de pe A2

5 tipuri de soferi de pe A2
  • Romanul nu stie sa foloseasca autostrada
  • Daca te prind pe drumuri, vinerile si duminicile se dilata
  • Cinci tipuri de soferi de pe A2
Distribuie pe Facebook

Vorba unui precin, "imi plac femeile cum imi plac autostrazile: neterminate", pentru ca daca-s terminate, sunt si al dracului de aglomerate. Asta pentru ca le-avem numarate, in primul rand si pentru ca nu stim sa le folosim.

De fapt, romanu' anului 2015 are, vis-a-vis de autostrada, aceeasi atitudine pe care o avea in '90 vis-a-vis de jeansi: vrea sa aiba, vrea sa foloseasca chiar daca stie ca se sincronizeaza cu toata lumea si sa poarte pana se tocesc in fund.

Asa ca nu-i de mirare ca, daca te prind pe drumuri, vinerile si duminicile se dilata. Indiferent daca vorbim despre sezonul sporturilor de iarna sau despre cel estival, timpul pe autostrazile romanesti capata noi dimensiuni. Si daca ne straduim putin sa nu mai aruncam vina in dreapta si-n stanga, ca infrastructura, ca sistemul, ca guvernul, ca ministerele, o sa ne dam seama ca singurii vinovati suntem noi, conducatorii auto si ca am putea scapa de toate astea daca ne-am hotari sa respectam cateva reguli simple.

Dar cine-s eu sa fac regulile? Mai bine stau in dreapta si-i judec pe ceilalti, nu? Sa fim seriosi, toti facem asta. Eu am facut-o si-n weekend, ca s-a-ntamplat sa fug pan' la mare. Si-am petrecut atat de mult timp pe Autostrada Soarelui (ce nume frumos, nu?), incat am inceput sa cataloghez soferii:

1. Soferul "ce-i in mana nu-i minciuna"

Are, cel mai probabil, peste 40 de ani, e casatorit de minim 20, are macar 2 copii aflati ei insisi deja la varsta la care e legal sa-ti iei permisul si refuza sa se alinieze cu tehnologia. Asa ca sta la coada la Fetesti un ceas, doua, trei, ca ce-i in mana nu-i minciuna.

Cum adica sa dea SMS? Daca-l taxeaza suplimentar? Daca nu se-nregistreaza plata? Daca sunt blurate camerele si nu-i vad bine numarul de la masina? Nu, taticu', platim la casa, cerem bonulet, mergem la sigur. Ce daca pierdem niste timp? Timpul nu e valoros, il recuperam cand ne oprim la singura shaormerie la care nu e coada.

2. Soferul care stie el mai bine

Asta e smecheras, n-are limita de varsta si nici un etalon fix atunci cand vine vorba despre masina pe care o conduce, dar e cu siguranta mai destept decat toti ceilalti, care se-agita ca prostii pe doua benzi, in loc sa mearga pe aia de urgenta.

La fel trisa si cand juca WoW sau CS; ce conteaza un cod in plus, fie el si lipsit de corectitudine? Ce mai e dreptatea in ziua de azi?! "Daca nu te bagi in fata, esti luat de prost", isi zice, fentand sistemul si arzandu-i pe fraieri mai rau ca soarele de la ora 14:00.

3. Soferul pasiv

Astuia nu-i pasa cand ajunge acasa. N-are serviciu maine, n-are nevasta, n-are copii sau e destul de femeie sau destul de bleg incat sa-i lase pe toti "soferii care stiu ei mai bine" sa i se bage in fata, cand intalnesc obstacole neobisnuite pe banda de urgenta, cum ar fi o masina care a facut pana sau asa ceva.

Crede in karma si spera ca, la intrarea in Bucuresti, sa-l lase si pe el cineva sa faca stanga de pe banda din dreapta, ca mereu uita s-o schimbe la timp.

4. Soferul pasiv-agresiv

E stresat, are un deadline dimineata, trebuie sa-si scoata cainii cand ajunge acasa (da, pe el il intalnesti de regula pe drumul de-ntoarcere de la mare), sa faca cumparaturile, sa-si calce costumul si s-o salute pe vecina de la 2.

Il uraste din suflet pe "soferul care stie el mai bine", pentru ca e idealist convins si vrea dreptate. Il uraste si pe soferul pasiv, care-i face loc celuilalt sa i se bage-n fata. Asa ca, nu de putine ori, isi face singur dreptate ba cu un claxon, ba, in cazuri mai extreme, cu un traseu intre benzi, sa nu mai lase pe nimeni sa i-o ia inainte. Motto-ul lui este "Pai ce, eu sunt mai prost?!".

5. Soferul care se crede singur pe drum

Nu chiar pe drum, ca n-ar sta neam pe banda din dreapta, aia e aglomerata. Nu e mai rapid decat majoritatea celor care o folosesc, doar ca nu accepta asta si se pozitioneaza, tantos, langa ax. Si ruleaza cu 90 la ora, sa vada rapita si floarea-soarelui, dupa caz si dupa anotimp.

Nu se uita aproape niciodata in oglinda retrovizoare si nici macar nu isi inchipuie c-ar putea fi cineva in spatele lui care sa-si doreasca sa mearga macar cu viteza legala de 130 km/h. De fapt, oglinda lui retrovizoare e un fel de gaura neagra in care se pierd toate flashurile si toate claxoanele lumii.

Ar mai fi cativa, dar mi-ar placea sa-i numiti voi. Nu de alta, dar parca nu-mi place sa fiu malitioasa de una singura.

Sinziana Patru

Distribuie pe Facebook
mai multe