Ai rulat toată vara cu anvelope all season, acum e timpul pentru o verificare
De foarte multe ori aceste uzuri nu sunt uniforme și, prin urmare, anvelopele nu vor mai fi la fel de bine echilibrate. Totodată trebuie reținut că niciodată nu va exista același grad de uzură pe ambele punți ale mașinii. Nu în cele din urmă mai trebuie făcută și o inspecție vizuală pe ambele flancuri ale anvelopelor să vedem dacă nu au apărut cumva neregularități de formă, sau gâlme cum mai sunt ele denumite.
Prin urmare, primul pas este să mergeți la o vulcanizare unde cu mașina urcată pe elevator se vor putea demonta roțile și inspecta vizual pentru deformări sau uzuri exagerate. Dacă nu există, atunci veți putea trece la re-echilibrarea roților. De preferat ar fi ca acea vulcanizare să fie dotată cu un sistem de echilibrare a anvelopei pe jantă, astfel încât să se adauge cât mai puțin plumb pe roți. De precizat că nu toate vulcanizările au în dotare așa ceva. Căutați-le pe cele care au.
Atunci când treceți la remontarea roților pe mașină, este bine să faceți și rotația acestora. Există mai multe sisteme de rotație și ideal ar fi să vă notați într-un carnețel care să rămână la bordul mașinii sistemul folosit. Astfel vă veți asigura că uzura pneurilor va fi constantă și vă veți putea bucura mai mult timp de anvelope înainte ca acestea să se uzeze excesiv.
Totuși, după ce veți fi echilibrat și remontat roțile, nu înseamnă că deja puteți porni liniștiți mai departe. Mai aveți de făcut și reglajele unghiurilor. Dacă sunt dereglate, acestea nu doar că vor accentua uzura pneurilor, dar vor duce și la creșterea consumului de carburant și afectează și ținuta de drum a mașinii.
Trebuie înțeles că anvelopele all-season, cu toate că pot fi folosite pe tot parcursul anului, nu sunt egale ca și performanțe pneurilor dedicate. Astfel, nu vă gândiți că dacă aveți asemenea cauciucuri acestea se vor comporta la fel de bine pe zăpadă precum unele cauciucuri de iarnă. Desigur, pe un strat superficial, proaspăt așternut, și la viteze mici și medii de deplasare, nu vor ridica nicio problemă. Dar dacă intenționați să mergeți cu o mașină cu tracțiune spate într-o stațiune montană și va trebui să înfruntați ceva pante și straturi de zăpadă mai adânci de cinci centimetri, atunci nu vă veți mai putea baza prea mult pe ele. Chiar dacă mașina are o sumedenie de sisteme electronice de control a tracțiunii și stabilității, până la urmă este treaba anvelopei să prindă suficientă aderență să miște sau să încetinească mașina.
Ele vor se vor comporta mai bine decât anvelopele de zăpadă pe un asfalt uscat sau umed, la temperaturi de peste șapte grade Celsius. Vor putea înlătura destul de eficient pelicula de apă și vor asigura suficientă tracțiune. Cu toate acestea, pe gheață sau la temperaturi foarte scăzute se vor rigidiza mai repede decât pneurile de iarnă și, prin urmare, vor avea o aderență mai scăzută. O altă consecință a întăririi acestora este că nu vor mai putea elimina la fel de eficient zăpada din șanțurile anvelopei. Dar vor fi mai eficiente decât anvelopele de vară care, în asemenea situații nu doar că ar fi ilegale dar ar fi și aproape complet lipsite de aderență.
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Opel corsa 1.2i 2003 599 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Dacia duster 1500 2017 400 Lei Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 €
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Renault megane 16v 2006 2000 € Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €
- Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 €
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Vw touran diesel 2011 5790 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €