Anuntul asteptat de toti fanii Mazda. Niponii au confirmat intoarcerea motorului rotativ in 2019
- Motorul rotativ revine in 2019
- Confirmarea a venit din partea unui oficial Mazda
- Acesta nu va fi folosit ca un motor de sine statator
Un oficial de rang inalt din cadrul brandului japonez a confirmat ca celebrul motor rotativ se intoarce in 2019. Acest tip de propulsor a fost inventat de inginerul german Felix Wankel si de-a lungul anilor a echipat peste 2 milioane de exemplare Mazda.
Motorul rotativ este fara indoiala unul dintre cele mai fascinante propulsoare construite vreodata. Inventat de inginerul german Felix Wankel, acesta s-a facut rapid remarcat multumita designului compact, greutatii scazute si turatiilor foarte ridicate la care putea opera.
Fiind vorba despre un agregat putin mai diferit de celelalte, motorul rotativ avea si cateva probleme, printre care cele mai grave cu ungerea si cu consumul excesiv de combustibil. Chiar si asa, acest tip de propulsor s-a regasit sub capota a peste 2 milioane de masini Mazda.
In 2012, motorul rotativ a disparut din peisaj in contextul in care cererile pentru asa ceva au scazut considerabil. Acum insa, acesta ar putea reveni, fapt confirmat si de directorul de vanzari Mazda in Europa, Martijn ten Brink.
Potrivit acestuia, unitatea Wankel revine in 2019, insa nu ca motor de sine-statator. In schimb, o versiune simplificata, fara turbine, a unui motor rotativ va juca rol de prelungitor de autonomie pe primul model electric al brand-ului asiatic. Desigur, aceasta configuratie va fi una optionala avand in vedere ca "nu este absolut necesara, pentru ca majoritatea clientilor parcurg in medie 60 de kilometri pe zi, de acasa la birou si inapoi acasa."
Oficialul a dezvaluit si cateva detalii, cum ar fi faptul ca acest propulsor va functiona exclusiv ca si generator, va fi montat cat de jos posibil pentru a nu influenta foarte mult centrul de greutate si va avea dimensiunea unei "cutii de pantofi".
In tot acest timp, Mazda investeste foarte mult si in perfectionarea propulsoarelor conventionale, despre care Brink crede ca sunt departe de a fi inlocuite definitiv cu unele electrificate sau 100% electrice.
O dovada in acest sens sunt noile unitati pe benzina Skyactiv-X, cu aprindere prin compresie, care combina avantajele pe care le au agregatele pe benzina si cele diesel. Mai exact, acestea au plaja de turatii a unui motor pe benzina si consumul, cuplul si raspunsul initial al unui motor diesel.
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Vw passat gmo 2017 11900 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Vw touran diesel 2011 5790 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Kia carens euro 5b 2015 7950 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
- Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Ford s-max 2.0 2011 6200 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 €
- Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 12500 € Audi q5 quatro 2017 23800 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €
- Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 € Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 €
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €