Anuntul asteptat de toti fanii Mazda. Niponii au confirmat intoarcerea motorului rotativ in 2019

Anuntul asteptat de toti fanii Mazda. Niponii au confirmat intoarcerea motorului rotativ in 2019
  • Motorul rotativ revine in 2019
  • Confirmarea a venit din partea unui oficial Mazda
  • Acesta nu va fi folosit ca un motor de sine statator
Distribuie pe Facebook

Un oficial de rang inalt din cadrul brandului japonez a confirmat ca celebrul motor rotativ se intoarce in 2019. Acest tip de propulsor a fost inventat de inginerul german Felix Wankel si de-a lungul anilor a echipat peste 2 milioane de exemplare Mazda.

Motorul rotativ este fara indoiala unul dintre cele mai fascinante propulsoare construite vreodata. Inventat de inginerul german Felix Wankel, acesta s-a facut rapid remarcat multumita designului compact, greutatii scazute si turatiilor foarte ridicate la care putea opera.

Fiind vorba despre un agregat putin mai diferit de celelalte, motorul rotativ avea si cateva probleme, printre care cele mai grave cu ungerea si cu consumul excesiv de combustibil. Chiar si asa, acest tip de propulsor s-a regasit sub capota a peste 2 milioane de masini Mazda.

In 2012, motorul rotativ a disparut din peisaj in contextul in care cererile pentru asa ceva au scazut considerabil. Acum insa, acesta ar putea reveni, fapt confirmat si de directorul de vanzari Mazda in Europa, Martijn ten Brink.

Potrivit acestuia, unitatea Wankel revine in 2019, insa nu ca motor de sine-statator. In schimb, o versiune simplificata, fara turbine, a unui motor rotativ va juca rol de prelungitor de autonomie pe primul model electric al brand-ului asiatic. Desigur, aceasta configuratie va fi una optionala avand in vedere ca "nu este absolut necesara, pentru ca majoritatea clientilor parcurg in medie 60 de kilometri pe zi, de acasa la birou si inapoi acasa."

Oficialul a dezvaluit si cateva detalii, cum ar fi faptul ca acest propulsor va functiona exclusiv ca si generator, va fi montat cat de jos posibil pentru a nu influenta foarte mult centrul de greutate si va avea dimensiunea unei "cutii de pantofi".

In tot acest timp, Mazda investeste foarte mult si in perfectionarea propulsoarelor conventionale, despre care Brink crede ca sunt departe de a fi inlocuite definitiv cu unele electrificate sau 100% electrice.

O dovada in acest sens sunt noile unitati pe benzina Skyactiv-X, cu aprindere prin compresie, care combina avantajele pe care le au agregatele pe benzina si cele diesel. Mai exact, acestea au plaja de turatii a unui motor pe benzina si consumul, cuplul si raspunsul initial al unui motor diesel.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 5 Martie 2018