Puternic si captivant: Porsche lanseaza primul Macan GTS complet electric

Puternic si captivant: Porsche lanseaza primul Macan GTS complet electric
GTS – trei litere care s-au bucurat de o reputatie speciala in randul pasionatilor Porsche inca de la modelul 904 Carrera GTS din 1963. Pentru prima data, un Macan complet electric poarta acum aceste initiale emblematice. Cea mai recenta adaugire la linia de modele a SUV-ului electric ofera o dinamica de condus remarcabila si cifre de acceleratie exceptionale: sprintul de la 0 la 100 km/h dureaza doar 3,8 secunde, masina atingand 200 km/h in 13,3 secunde si o viteza maxima limitata la 250 km/h.
Trimite unui prieten

La fel ca Macan Turbo, Macan GTS dispune de cel mai puternic motor electric pe puntea spate din seria de modele. Unitatea de putere masoara 230 de milimetri in diametru, are o lungime activa de 210 mm si este dotata cu un invertor de impulsuri din carbura de siliciu (SiC) de 900 amperi, extrem de eficient. La Macan GTS, aceasta ofera 380 kW (516 CP), care cresc pana la 420 kW (571 CP) de putere overboost cu Launch Control, si un cuplu maxim de 955 Nm. La fel ca la Macan Turbo, transmisia, care are un raport de 9.0:1, este special conceputa pentru a rezista cuplului enorm al modelelor performante.

Macan GTS ofera o autonomie WLTP mixta de pana la 586 kilometri. La o statie de incarcare rapida adecvata, bateria de inalta tensiune de 100 kWh poate fi incarcata de la 10% la 80% in doar 21 de minute, cu o capacitate maxima de incarcare de 270 kW.

Pachetul Sport Chrono este echipat standard si a fost extins pentru a include modul de circuit, familiar de la Taycan, care pregateste masina pentru un condus deosebit de performant. Modul creste nivelul de racire a bateriei, reducand la minimum pierderile de putere cauzate de acumularea de caldura, rezultand o performanta vizibil imbunatatita sub sarcina sustinuta.

Suspensie pneumatica sport cu reglaj specific GTS

Noul Macan GTS isi ofera puterea in stilul unei masini sport autentice – combinand distributia greutatii orientata spre spate, un centru de greutate jos si o gestionare inteligenta a puterii. Alaturi de sistemul de tractiune integrala cu sistem electronic de gestionare rapida a tractiunii Porsche Traction Management (ePTM), Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) este inclus in dotarea standard. Blocarea diferentiala controlata electronic imbunatateste tractiunea si agilitatea, fiind pozitionata direct in spatele motorului spate pentru a ajuta la obtinerea distributiei greutatii orientate spre spate de 48:52.

Macan GTS se bucura si de cel mai jos centru de greutate din gama de modele. Inginerii au perfectionat special suspensia pneumatica sport, care dispune de control al nivelului si de sistemul Porsche Active Suspension Management (PASM). Garda la sol mai mica cu 10 mm si reglarea specifica modelului a amortizoarelor si a barei antiruliu ofera o agilitate si o precizie exceptionale in viraje, care pot fi imbunatatite si mai mult cu ajutorul directiei optionale pe puntea spate.

Caracterul emotional al modelului Macan GTS se extinde si la sunetul sau. Functia Porsche Electric Sport Sound (PESS) ofera doua profiluri sonore exclusive specifice modelului GTS, fiecare cu un caracter distinct in modurile „Sport” si „Sport Plus”.

Exterior: accente negre si praguri laterale exclusive

Porsche Macan GTS

Noul Macan GTS se caracterizeaza printr-un stil distinct individual. Aspectul sau este caracterizat de diverse detalii vopsite in negru pe fata, laterale si spate – elemente definitorii ale tuturor modelelor Porsche GTS. Deosebit de izbitoare sunt farurile Matrix LED fumurii si marginile exterioare puternic conturate de deasupra lamelelor de aer.

De la inceputul anului 2026, Porsche va oferi un nou pachet Sport Design pentru toate modelele Macan, inclusiv noi sorturi fata si spate. Macan GTS va fi primul model care il va primi – nu doar in varianta standard, ci si cu un stil specific GTS. Elementele de contrast, cum ar fi insertiile, lamelele laterale, ornamentele arcadelor rotilor si marginea eleronului spate adaptiv, sunt finisate in negru.

Pragurile laterale reproiectate, care se largesc spre spate, contribuie, de asemenea, la aspectul hotarat al masinii. Sectiunea inferioara a spatelui prezinta un design distinct, cu ornamente negre si un panou difuzor pronuntat, in timp ce stopurile sunt fumurii pentru a se potrivi cu farurile. GTS este echipat standard cu jante din aliaj Macan Design de 21 de inch, in culoarea Gri Antracit; jantele RS Spyder Design de 22 de inch, cu acelasi finisaj, sunt disponibile optional.

Odata cu introducerea noului Macan GTS, acesta este disponibil si in trei noi culori: popularul Crayon revine, alaturi de rosul Carmine specific GTS si, pentru prima data pe un Macan, albastrul Lugano. Pe langa cele 15 culori disponibile prin intermediul Porsche Car Configurator, Porsche Exclusive Manufaktur ofera aproape 60 de nuante suplimentare prin programul sau Paint to Sample.

Interior: cusaturi decorative optionale in culoarea dorita

Continuand aspectul sportiv la interior, habitaclul modelului Macan GTS dispune de tapiterie Race-Tex extinsa, cu elemente finisate in piele neagra neteda. Race-Tex este prezent pe volanul multifunctional GT Sports incalzit, pe cotierele consolei centrale si pe panourile usilor, precum si pe bord. Panourile centrale ale scaunelor sport adaptive reglabile pe 18 directii sunt, de asemenea, tapitate cu Race-Tex, in timp ce pernele scaunelor si tetierele sunt finisate in piele neteda

Pentru prima data la Macan Electric, pachetul optional GTS Interior permite coordonarea culorilor intre exterior si interior. Pentru a se potrivi cu culorile de vopsea exterioara corespunzatoare, pachetul este disponibil in Rosu Carmin, Gri Ardezie Neo sau Albastru Lugano. Cusaturile decorative contrastante de pe scaune, volan, panouri ale usilor si partea superioara a bordului sunt finisate in culoarea respectiva, la fel ca si centurile de siguranta si inscriptia „GTS” de pe scaune. Volanul prezinta, de asemenea, o emblema cu inscriptia „GTS” asortata cu culoarea. Pachetul include si Carbon Interior Package, care adauga ornamente din fibra de carbon volanului, bordului si panourilor usilor.

Tema GTS continua si in cockpitul digital. Culoarea exterioara reala a masinii este reflectata in vizualizarea 3D a vehiculului pe afisajul central, iar panoul de instrumente prezinta inscriptia „GTS”. Multe dintre functiile pachetului Sport Chrono, inclus in echiparea standard – cum ar fi cronometrarea pe tur, inregistrarea telemetriei si analiza sectorului – pot fi accesate prin intermediul aplicatiei corespunzatoare de pe afisajul central.

Noi functii de asistenta, confort si divertisment

GTS beneficiaza, de asemenea, de cele mai recente actualizari introduse in gama de modele Macan, care au adus imbunatatiri suplimentare in ceea ce priveste sistemele de asistenta a soferului si functiile digitale. Acestea includ Porsche Digital Key ca o completare la cheia fizica, noi functii de asistenta la parcare, Voice Pilot cu suport de inteligenta artificiala, o oferta extinsa pentru jocuri in masina si o capacitate maxima de remorcare crescuta la 2.500 de kilograme.

Noul Macan GTS este disponibil pentru comanda acum, la un pret de la 110.504.46 de euro in Romania, inclusiv TVA si echipamente specifice tarii.

Porsche Macan GTS

Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (9) Poze Porsche Macan GTS
Publicat în categoria: Green Cars DATA PUBLICĂRII: 21 Octombrie 2025