Anvelope second-hand sau anvelope noi de buget ?

Anvelope second-hand sau anvelope noi de buget ?
Deseori din motive financiare mulți utilizatori aleg să cumpere anvelope second-hand în locul unor cauciucuri noi. La prima vedere pare o alegere mai eficientă din punct de vedere economic, dar în realitate situația ar putea fi tocmai invers.
Distribuie pe Facebook

Faptul că folosiți același set de anvelope, pe care le-ați cumpărat de noi, timp de mai mulți ani, nu înseamnă că folosiți anvelope second-hand. În primul rând, știți exact ce ați cumpărat, știți cum au fost exploatate și mai ales știți că le-ați folosit corespunzător. Prin urmare, există un grad foarte ridicat de încredere în pneurile pe care le aveți.

În schimb, atunci când ați luat un set de anvelope de ocazie, ar trebui să vă puneți câteva întrebări. Singurele două elemente pe care le cunoașteți sunt adâncimea profilului și data fabricației. În rest nu știți nimic și nici nu veți afla până când nu veți dori să le montați pe jante. Atunci probabil angajatul de la vulcanizare vă va putea spune fie că nu va putea echilibra roțile fie că trebuie să pună foarte mulți plumbi. În oricare din situații, de fapt pneurile sunt de vină. Uzura inegală nu este chiar așa de ușor de văzut la ochi.

Anvelope second-hand sau anvelope noi de buget ?

O altă necunoscută este dată de starea armăturilor din interiorul anvelopei. Dacă au suferit șocuri de la gropi luate cu viteză mare sau au fost utilizate necorespunzător, va fi aproape imposibil să vă dați seama înainte să începeți să le utilizați. Astfel, chiar dacă le veți fi achiziționat cu sub jumătate din prețul de nou, tot nu veți avea ce face cu ele. Prin urmare, va trebui să luați alte pneuri, deci toată economia inițială va fi epuizată.

Chiar dacă anvelopele prezintă doar mici semne de uzură, tot trebuie să vă puneți semne de întrebare referitoare la cum au fost acestea depozitate. Astfel, dacă acestea provin de pe o mașină care mai mult a stat decât a rulat, pot apărea deformări ale carcasei. La prima vedere nu vor fi evidente, dar în timpul rulării pot duce la situații periculoase. Deci gândiți-vă de două ori înainte să le montați pe mașină.

Dacă ați cumpărat deja un set de anvelope de ocazie și pe timpul montării acestora pe jante veți constata că acestea prezintă defecțiuni, mai bine nu le mai montați. Până și un set de anvelope de buget noi vor prezenta mai multă siguranță decât acelea, indiferent dacă sunt o marcă premium sau nu.

Anvelope second-hand sau anvelope noi de buget ?

Desigur, pot apărea situații în care singura soluție este o anvelopă de ocazie. Dar trebuie să țineți cont că trebuie abordată ca o situație temporară și în cel mai scurt timp posibil să luați una sau două anvelope noi, după caz. După cum știți, anvelopele se schimbă în pereche pe punte. Singura excepție este dacă diferența de uzură dintre pneul de pe o parte față de cealaltă este mai mică de 0.3 mm.

Dar chiar și în aceste situații, tot trebuie să fim atenți la câțiva factori. În primul și primul rând, verificați gradul de utilizare al anvelopei. Dacă a ajuns deja la markerul de uzură, atunci nu merită luată. În al doilea rând, verificați anul de fabricație. Nu luați niciodată ceva mai vechi de cinci ani. Materialele din care sunt construite anvelopele în timp suferă un proces de degradare chimică ce duce fie la pierderea elasticității fie la apariția de micro fisuri, fie ambele (în funcție de vechime).

Dacă ambele cerințe sunt îndeplinite, verificați pe interior dacă există urme de vulcanizare sau de sârme sărite. Ambele sunt motive de refuz total. Nu în ultimul rând, vedeți dacă buza care se montează spre jantă este perfect circulară. Cel mai greu de verificat este gradul de ovalizare a anvelopei. Acesta poate fi însă detectat pe orice aparat de montaj a pneurilor, iar angajatul de la vulcanizare va putea să vă spună dacă este cazul sau nu.

Anvelope second-hand sau anvelope noi de buget ?

Distribuie pe Facebook
mai multe