Asta este sfarsitul motoarelor mici. Uite de ce renunta constructorii de automobile la ele

Asta este sfarsitul motoarelor mici. Uite de ce renunta constructorii de automobile la ele
  • Constructorii vor renunta la motoarele mici
  • Downsizing-ul nu se mai dovedeste eficient
  • Motoarele mici nu mai pot respecta limitele stricte ale emisiilor
Distribuie pe Facebook

Constructorii de automobile se vad nevoiti sa renunte la motoarele mici, deoarece potrivit unui studiu recent, acestea nu vor mai putea sa respecte limitele din ce in ce mai stricte ale emisiilor.

Odata cu aparitia tot mai multor autovehicule pe strazi, efectele emisiilor asupra mediului inconjurator nu au incetat sa apara. Astfel, autoritatile au inceput sa impuna limite din ce in ce mai stricte, iar pentru a le respecta, marii constructori de automobile au trebuit sa faca niste schimbari majore.

Printre acestea s-a numarat si asa numitul downsizing, adica dezvoltarea unor propulsoare cu capacitate cilindrica mica, supraalimentate de cele mai multe ori cu ajutorul unei turbine. In acest fel, nu numai ca s-au respectat noile limite ale emisiilor, dar s-a si obtinut puterea necesara utilizarii unei masini cu un astfel de motor, in fiecare zi.

Cand toti se intrebau pana unde va ajunge acest downsizeing, uite ca raspunsul este unul cel putin surprinzator. Potrivit celor mai recente studii, motoarele mici si-au atins limitele si nu mai pot respecta nivelul de emisii impus.

Mai exact, s-a descoperit ca acest tip de propulsoare pe benzina emit particule minuscule de monoxid de carbon, iar datorita caldurii generate de un motor turbo diesel, nivelul noxelor este de 15 ori mai mare decat normal.

Specialistii au venit si cu un exemplu concret, demonstrand ca motorul de 0.9 litri al francezilor de la Renault, testat in conditii normale de trafic, injecteaza prea mult combustibil pentru a evita supraincalzirea. Din acest proces rezulta emisii de hidrocarburi nearse, particule fine si monoxid de carbon, peste limita admisa.

In urma acestui raport, constructorii de automobile se vad nevoiti sa isi schimbe iar strategia si sa renunte la aceste motoare. Primul dintre ei vor fi nemtii de la Volkswagen care vor renunta la propulsorul de 1.4 litri in 3 cilindri, si il vor inlocui cu unul de 1.6 litri in 4 cilindri.

Acestia vor fi urmati de cei de la Renault, a caror agregat de 1.6 litri isi va mari capacitatea cilindrica cu aproximativ 10%, iar americanii de la GM au anuntat ca viitorul motor pe care il vor lansa in 2019, va fi cu 25-30% mai mare decat actualul de 1.2 litri diesel.

Analistii precizeaza ca noile teste de emisii realizate in conditii reale de trafic vor duce intr-un final la disparitia definitiva a motoarelor mai mici de 1.2 litri pe benzina, si a celor diesel cu cilindree mai mica de 1.5 litri.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 18 Octombrie 2016