Autostrada Orastie-Sibiu are grave probleme de constructie. Aceasta este concluzia la care a ajuns o asociatie de ingineri

Autostrada Orastie-Sibiu are grave probleme de constructie. Aceasta este concluzia la care a ajuns o asociatie de ingineri
  • Autostrada Orastie-Sibiu are probleme grave de constructie
  • Lotul 3 al autostrazii a fost inchis la finalul lui 2015 din cauza surparii terenului
  • CNADNR a anuntat ca circulatia va fi redeschisa pe portiunea respectiva in luna septembrie
Distribuie pe Facebook

Desi CNADNR a declarat in repetate randuri ca lotul 3 al autostrazii Orastie-Sibiu va fi dat in folosinta in luna septembrie a acestui an, specialistii trag un semnal de alarma si spun ca autostrada are probleme grave de constructie din cauza riscului de alunecari de teren.

Lotul 3 al autostrazii Orastie-Sibiu a devenit cunoscut pentru faptul ca a fost inchis spre finalul anului trecut din cauza surparii terenului. Ca urmare, autoritatile au demolat o portiune de 300 de metri, iar acum, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a declarat ca acea portiune a fost reparata si va fi redeschisa in luna septembrie.

Specialistii din cadrul Asociatiei Construim Romania sunt de parere ca repararea lotului este doar praf in ochi si spun ei, problema principala este ca terenul de sub autostrada este instabil. "Problemele terenului de sub autostrada sunt grave, iar solutiile tehnice aplicate sunt complet inadecvate. [...] Stratul de suport pur si simplu nu tine autostrada," se arata in studiul facut de acestia.

Mai mult de atat, acestia avertizeaza ca exista pericolul unor alunecari majore de teren in zona, care se vor produce in urma unor ploi sau ninsori abundente. "Dealul Bucium va continua sa alunece cu fiecare ploaie si cu fiecare ninsoare pana cand va inghiti cu totul autostrada A1. Cel mai probabil acest eveniment nu se va produce lent, ci printr-o alunecare finala catastrofala.[...]," au mai spus specialistii. Mai ingrijorator este faptul ca, avand in vedere evolutia vizibila din ultimul an, aceasta alunecare de teren ar putea sa se produca in urmatorul sezon toamna-iarna.

Pentru ca circulatia pe acest tronson sa se desfasoare in siguranta, inginerii propun doua solutii tehnice. Prima dintre ele vizeaza construirea unui viaduct in portiunea de 300 de metri care a fost demolata, nu reconstructia ei ca terasament. Acestia au avertizat ca "Pana cand autostrada nu va fi asezata la Km 276 pe coloane de beton armat infipte in stanca din adancime, autostrada va continua sa se surpe sistematic."

A doua masura vizeaza debleul Aciliu, unde specialistii propun realizarea unor tunele artificiale cu o lungime de cel putin 600 de metri si acoperirea lor cu pamantul excavat. In acest mod se va reduce la minim pericolul alunecarilor de teren.

Recent, CNADNR a publicat un bilant cel putin rusinos in care se arata ca pana la sfarsitul acestui an, un singur tronson de autostrada va fi terminat. Acesta se intinde pe o lungime de 8.7 kilometri, intre localitatile Gilau si Nadaselu, si desi va fi terminat, circulatia rutiera nu va fi deschisa. Motivul invocat de cei de la CNADNR este ca trebuie construit un pod peste Somesul Mic, iar lucrarile nu au fost nici macar incepute.
Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 2 August 2016