Autostrada Orastie-Sibiu trebuie demolata la mai putin de un an de la inaugurare

Autostrada Orastie-Sibiu trebuie demolata la mai putin de un an de la inaugurare
  • Portiunea cu probleme are mai putin de 12 luni de cand a fost inaugurata
  • Autostrada construita pe apa
  • Portiunea care trebuie demolata a costat 183 de milioane de euro
Distribuie pe Facebook

O portiune din autostrada Orastie - Sibiu trebuie demolata si refacuta complet, dupa ce s-au constatat abateri grave de la proiectul de executie. Constructorul a folosit alte materiale fata de cele mentionate in proiect si intr-o cantitate mai mica.

Portiunea cu probleme are mai putin de 12 luni de cand a fost inaugurata

Lotul 3 al autostrazii Orastie - Sibiu a fost inaugurat in luna noiembrie a anului trecut. Deschiderea drumului pentru circulatie a fost inca de atunci contestata si vazuta ca fiind o miscare electorala deoarece prim-ministrul Victor Ponta a taiat panglica inainte cu doua zile de alegerile prezidentiale.

Aceasta portiune include si viaductul de la Aciliu, cel mai lung din Romania. Aici au aparut primele probleme, la aproximativ 2 luni de la darea lui in circulatie si constand in fisuri la nivelul pilonilor. A intrat in discutie problema alunecarilor de teren, a unui studiu de fezabilitate indoielnic, iar drumarii au reparat de fatada crapaturile care reapareau la scurt timp dupa ce muncitorii isi impachetau echipamentele.

Problemele devenisera vizibile si chiar de natura sa puna in pericol viata soferilor care circulau pe drumul respectiv, asa ca la inceputul lunii septembrie, CNADNR a inchis portiunea de 22 de kilometri pentru reparatii serioase, care s-au transformat intr-o reconstructie a intregului lot.

Intr-un document intern al CNADNR publicat de Romania Libera se arata ca toata portiunea dintre Cunta si Saliste va trebui demolata si reconstruita. Directia de Calitate din cadrul CNADNR a constatat ca materialul pentru fundatia autostrazii are o calitate necorespunzatoare, dar si ca analiza terenului a fost una superficial efectuata.

Autostrada construita pe apa

Acelasi document al Companiei de Drumuri arata ca la 8 metri sub stratul de carosabil s-au gasit infiltratii de apa.

„Cu ajutorul unui excavator avand cupa de 1,3 metri cubi s-a constatat ca infiltrarile de apa sunt la o adancime intre 8 si 10 metri fata de cota rosie (linia autostrazii intr-un plan vertical – n. red.)”, se mentioneaza in nota de constatare semnata de Calinescu Doru, director de calitate in cadrul CNADR, Nicula Dan, inginer al Directiei regionale Brasov, si Mihai Gheorghe, seful serviciului autostrazi de la Directia Brasov.

Materialele folosite nu numai ca nu sunt corespunzatoare terenului din zona, insa sunt si si diferite fata de cele mentionate in proiect si intr-o cantitate mai mica.

"In urma analizelor de laborator transmise de catre DRDP Cluj pe materialele prelevate in data de 23.09.2015 din sectiunea de la km 60+600, in curs de demolare, se reconfirma neconformitatile identificate de laboratorul DRDP Brasov privind: neconformitatea materialului utilizat la realizarea saltelelor din piatra sparta, unde din rezultatele transmise efectiv nu se regaseste piatra sparta sort 40-63 mm, agregatele neconforme de balastiera utilizate pentru saltelele din balast sort 0-63 mm (peste 18% agregate mai mari, în afara sortului)", se mai arata in document.

Portiunea care trebuie demolata a costat 183 de milioane de euro

Pentru realizarea acestui lot al autostrazii Orastie-Sibiu, cu o lungime de 22 de kilometri, CNADNR a platit 183 de milioane de euro, proveniti in proportie de 85% din fonduri europene.

Pana acum insa, CNADNR sustinea ca problemele care apar la acest drum sunt de natura estetica si nu ridica probleme reale. Desi nu se stie exact daca va fi cu adevarat demolata, cert este ca de mai mult de o luna portiunea respectiva este inchisa, o perioada destul de lunga pentru a rezolva doar niste probleme estetice.

Iulian Matache, ministrul Transporturilor, a declarat totusi ca nu este cert daca se va demola portiunea si ca insa este asteptat un raport al Corpului de control in acest sens.

Pentru ca lucrarea nu a fost receptionata, costurile refacerii drumului ar trebui suportate de constructor, in acest caz compania italiana Salini Impregilo, aceeasi care are in lucru in prezent alte doua loturi din autostrazile Logoj-Deva, respectiv Sebes-Turda.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 14 Octombrie 2015