Autostrada uitata prin sertare, care a devenit intre timp drum expres. Primele detalii despre Craiova-Pitesti

Autostrada uitata prin sertare, care a devenit intre timp drum expres. Primele detalii despre Craiova-Pitesti
  • CNAIR a publicat primele detalii despre drumul expres Craiova-Pitesti
  • Acesta se dorea a fi initial o autostrada
  • Va avea 121 de km lungime si va fi impartit in patru tronsoane
Distribuie pe Facebook

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere a publicat primele detalii despre noul drum expres care urmeaza sa lege Craiova de Pitesti. Valoarea totala a proiectului este estimata la 3.77 miliarde de lei fara TVA.

Autostrada care ar fi trebuit sa lege Craiova de Pitesti este genul acela de promisiune electorala care s-a tot facut insa nu s-a concretizat niciodata. Planurile pentru un astfel de drum dateaza inca de prin 2007, cand ministrul transporturilor de la acea vreme, Ludovic Orban, platea milioane de euro pentru un studiu de fezabilitate.

Desigur, acesta a ramas doar la stadiul de desen. In 2013, guvernul PSD condus pe atunci de Victor Ponta le promitea din nou oltenilor aceasta autostrada. Insa, proiectul s-a dovedit un esec rasunator, dupa ce timp de trei ani CNADNR nu a reusit sa depaseasca faza de dialog competitiv si sa anunte un castigator pentru licitatia organizata.

Dam pe repede-inainte pana in aprilie 2017, cand cu ocazia vizitei la uzina Ford, premierul Sorin Grindeanu anunta ca lucrarile la aceasta "enigma" vor incepe anul viitor. Cu aceasta ocazie am aflat de fapt ca nu mai vorbim despre o autostrada, ci despre un drum expres.

Acesta a intrat din nou intr-un con de umbra pana acum cand CNAIR a publicat primele detalii despre acesta. Drumul expres va avea o lungime de 121 de kilometri, va avea doua benzi pe sens, o banda de urgenta de 1.5 metri si o viteza maxima admisa de 130 de km/h.

Suna a autostrada, dar nu este. In plus, drumul va fi impartit in patru tronsoane, primul dintre acestea avand o lungime de 17 kilometri. Va incepe la varianta de ocolire Nord a Craiovei si se va termina la limita judetului Dolj.

Cel de-al doilea tronson este si cel mai lung. Acesta are aproape 40 de kilometri, si se va incheia la limita judetelor Olt si Arges, dupa ce va trece succesiv prin localitatile Bals, Barza, Piatra Olt, Slatioara, Ulmi, Slatina si Valea Mare.

Si al treilea tronson va fi destul de lung, insa nu va avea decat 32 de kilometri. Va traversa localitatile Valea Mare, Priseaca, Scornicesti, Optasi, Tatulesti si Colonesti, inainte sa inceapa cel de-al patrulea.

Acesta va avea o lungime asemanatoare si va trece prin Lunca Corbului, Albota, Costesti, Bradu, Suseni si Oarja.

Distribuie pe Facebook
mai multe