Autostrazile din Romania in 2015: 35 de kilometri inaugurati, 22 inchisi

Autostrazile din Romania in 2015: 35 de kilometri inaugurati, 22 inchisi
  • Autostrada demolata la mai putin de un an de la inaugurare
  • Un tronson de autostrada dechis cu 7 luni mai devreme.
  • Bilantul la final de 2015: un total de 711 kilometri de autostrada
Distribuie pe Facebook

Eterna problema a infrastructurii din tara noastra nu si-a gasit rezolvare nici anul acesta. Doar 35 de kilometri de autostrada au fost inaugurati pe parcursul lui 2015, in timp ce 22 au fost inchisi si trebuie refacuti in totalitate. Anul viitor, planurile sunt mai ambitioase si s-ar putea ca la final sa avem cu 150 de km mai multi decat acum.

Autostrada demolata la mai putin de un an de la inaugurare
Lotul al treilea din autostrada Sibiu - Orastie, intre localitatile Saliste si Cunta, a fost inchis la inceputul lunii septembrie. Cei 22 de kilometri din aceasta sosea fusesera inaugurati cu nici un an inainte de inchidere, insa numeroasele crapaturi din asfalt si faptul ca drumul devenise nesigur pentru soferii care circula pe el, au determinat inchiderea ei.

De altfel, inca din primele saptamani de dupa inaugurare au aparut probleme, iar drumarii executau reparatii periodic. Lotul fusese deschis circulatiei de fostul premier Victor Ponta cu doua zile inainte de al doilea tur de scrutin pentru alegerile prezidentiale, la care el insusi candida. Inca de la taierea panglicii s-a vorbit despre grabirea lucrarilor in scop electoral si despre o executie de slaba calitate a drumului.

Deschiderea a fost grabita de premier, insa lucrarile erau mult in intarziere. Conform contractului, el ar fi trebuit inaugurat cu 18 luni inainte. In septembrie, lotul a fost inchis in totalitate in vederea efectuarii unor lucrari mai serioase, spuneau atunci reprezentantii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR). Aceste lucrari serioase s-au transformat intr-o demolare si o reconstructie de la 0 a lotului.

Expertii angajati de CNADNR pentru a analiza drumul au descoperit nereguli grave in executia soselei. Unele materiale erau diferite fata de cele trecute in contract, in timp ce altele lipseau cu desavarsire. Procuroriii anti-coruptie au intrat in scurt timp pe fir, iar in dosarul autostrazii demolate s-au facut si primele audieri.

Primul chemat a fost Narcis Neaga, fostul sef de la CNADNR, care dupa o discutie de circa 6 ore cu procuorii a fost pus sub control judiciar pe cautiune in valoare de 300.000 de lei pentru infractiunea de abuz in serviciu. Acesti 22 de kilometri inchisi din cauza executiei proaste au costat 183 de milioane de euro.

Constructorul este firma italiana Salini Impregilo, care mai are conracte la noi in tara pentru portiuni din Lugoj - Deva si Sebes - Turda.

Un tronson de autostrada dechis cu 7 luni mai devreme Exista insa si vesti bune cu privire la constructia de autostrazi. Lotul al doilea al tronsonului de autostrada Timisoara - Lugoj a fost deschis saptamana trecuta cu sapte luni mai devreme decat era prevazut in contract.

Termenul de finalizare pentru aceasta sosea era iulie 2016; constructorul este asocierea Tirrena Scavi SpA - Societa Italiana Per Condotte D’acqua SpA, iar valoarea contractului este de 423,35 milioane lei fara TVA.

Soseaua are o lungime de 25,6 kilometri, iar soferii au putut circula pe ea incepand de miercuri, 23 decembrie. Deocamdata, pe acest drum nu sunt decat doua parcari de scurta durata, insa oficialii din CNADNR spun ca in urmatoarele saptamani vor fi gata si doua spatii de servicii.

Bilantul la final de 2015: un total de 711 kilometri de autostrada
Cu o autostrada de 22 de km demolata, una de 25 de km deschisa mult mai devreme, si alti 10 inaugurati cu intarziere in luna iulie, incheiem anul pe plus la acest capitol: 13 kilometri intr-un an.

Ajungem in acest fel la 711 kilometri de autostrada in intreaga tara. Planurile autoritatilor sunt insa foarte ambitioase pentru anul viitor. Isi propun sa execute 151 de kilometri - aproape un sfert din totalul pe care il avem acum.

In 2016 vor fi deschisi cei 22 km din Sibiu - Orastie, precum si Dumbrava - Deva, Sebes - Turda si 9 km din autostrada Transilvania. De asemenea, vor incepe si lucrarile la Campia Turzii - Ogra - Targu Mures, Comarnic-Brasov si ultimii 3 kilometri ramasi din Bucuresti - Ploiesti.

Tot la anul se vor demara si procedurile pentru desemnarea constructorului la tronsonul Pitesti – Sibiu.
Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 28 Decembrie 2015