Autostrazile invizibile sunt construite cu ajutorul puscariasilor

Autostrazile invizibile sunt construite cu ajutorul puscariasilor
Contracte cu statul de miliarde de Euro? Dar de ce sa apelam la o firma serioasa de constructie, cand putem apela, prin nepotisme, evident, la cea mai ieftina forta de munca din univers, si anume, puscariasii. Asa s-au gandit si cei care construiesc autostrazile Constanta-Cernavoda, Deva-Orastie si Arad-Timisoara. Nu doar ca aceastea nu sunt gata, dar sunt si construite cu forta de munca total lipsita de experienta.
Distribuie pe Facebook
Intermediarii folosesc forta de munca ieftina din penitenciare, dar o factureaza dublu Companiei de Autostrazi
Constructorii de autostrazi din Romania folosesc forta de munca ieftina pusa la dispozitie de Administratia Nationala a Penitenciarelor (AND) la realizarea autostrazilor. Potrivit datelor furnizate ziarului Romania libera de catre AND, puscariile asteapta incasari de 1,5 milioane lei in acest an din prestatiile efectuate de persoanele lipsite de libertate la realizarea autostrazilor Constanta-Cernavoda, Deva-Orastie si Arad-Timisoara.
Acum trei zile, un autobuz in care se aflau 22 de detinuti de la Penitenciarul Poarta Alba, transportati la munca pe un santier al autostrazii Cernavoda-Medgidia, s-a rasturnat. Purtatorul de cuvant al Penitenciarului Poarta Alba, inspectorul Gabriel Botezan, a precizat ca cei 22 de detinuti sunt in regim semideschis si erau dusi la lucrarile arheologice care se fac pe un tronson al Autostrazii Cernavoda-Medgidia.
Ziarul Romania libera a incercat sa afle cine sunt titularii contractelor semnate cu penitenciarele AND in zona construirii de autostrazi, insa nu a primit nici un raspuns complet.
Informatiile oficiale converg spre ideea ca diferenta de bani dintre suma incasata pe penitenciare si cea facturata Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) nu e incasata atat de constructori, cat de diversi intermediari.
"Unitatea noastra nu are in derulare nici un contract de prestari servicii cu firme care executa lucrari de constructie de infrastructura", spune Gabriel Botezan. Beneficiarii ar fi cei care "executa lucrari premergatoare constructiei, respectiv executarea de sapaturi arheologice, santuri si activitati de igenizare", afirma el. Botezan refuza sa numeasca firma ce are contract cu penitenciarul, afirmand ca divulgarea numelui acesteia ar "aduce atingere (*) principiului concurentei loiale".
Oficiali ai Muzeului de Istorie Nationala si Arheologie Constanta, care face descarcarea arheologica pe santier, resping orice legatura intre aceasta institutie muzeala si angajarea detinutilor. "Noi nici nu am putea semna un astfel de contract cu penitenciarul. Detinutii sunt folositi la lucrari premergatoare cercetarilor arheologice, iar acestea sunt in sarcina constructorului", spune Traian Cliante, sef sectie in cadrul muzeului.

Luca Canino, director al firmei italiene Astaldi, care face autostrada Cernavoda-Medgidia si are contracte in Romania de sute de milioane de euro, fiind insa o persoana foarte discreta in privinta informatiilor publice, nu a putut fi contactat.


Sursa: financiarul.ro

Distribuie pe Facebook
mai multe