Birocratia bat-o vina. UE anticipeaza ca autostrada Sibiu-Pitesti nu va fi gata pana in 2030

Birocratia bat-o vina. UE anticipeaza ca autostrada Sibiu-Pitesti nu va fi gata pana in 2030
  • Curtea de Conturi a UE a publicat un raport de audit
  • Autostrada Sibiu - Pitesti nu va fi gata pana in 2030
  • De vina ar fi birocratia excesiva
Distribuie pe Facebook

Intr-un raport de audit publicat in aceasta saptamana de Curtea de Conturi a Uniunii Europene se arata ca autostrada Sibiu-Pitesti nu va fi gata pana in 2030 din cauza birocratiei ridicate.

Starea de urgenta impusa de noul coronavirus a golit pentru cateva luni soselele din Romania iar munca la construirea autostrazilor a mers ca unsa.

In luna martie au inceput oficial lucrarile la autostrada Sibiu - Pitesti (vitala pentru infrastructura rutiera din Romania si, mai ales, pentru Dacia), ministrul Transporturilor declara ca sunt sanse ca pana la finalul anului sa fie finalizati 64 km de autostrada iar pentru tronsonul Pitesti-Curtea de Arges a fost semnat contractul.

Numai ca un raport de audit publicat in aceasta saptamana de Curtea de Conturi a Uniunii Europene arata ca situatia in tara noastra nu este chiar atat de roz. Acest raport face referire la stadiul principalelor proiecte de infrastructura de pe continent iar printre acestea figureaza si autostrada A1 Bucuresti - Nadlac, cu o lungime de 582 kilometri.

Comisia Europeana spera ca soseaua de mare viteza sa fie gata pana in 2030 insa Curtea de Conturi nu este chiar atat de sigura. Potrivit oficialilor europeni, principala problema o reprezinta tronsonul de 122 de kilometri dintre Sibiu si Pitesti. Motivul? Birocratia excesiva ingreuneaza evolutia lucrarile.

"Am observat cazuri de birocratie ridicata care impiedica implementarea eficienta. Autostrada A1 de 582 km lungime este planificata si implementata sub forma unui numar mare de proiecte mici. Autorizatiile trebuie obtinute pentru fiecare din aceste loturi. Am calculat ca este necesara o autorizatie de constructie la fiecare 7 km de autostrada si o autorizatie de mediu la fiecare 26 de km," se arata in acest raport.

Autostrada care ar trebui sa scoata mare parte din trafic de pe Valea Oltului a fost impartita in 5 loturi: Sibiu - Boita, Boita - Cornetu, Cornetu - Tigveni, Tigveni - Curtea de Arges si Curtea de Arges - Pitesti.

Distribuie pe Facebook
mai multe