Ce avem cu Dacia? PRO si CONTRA cumpararii unei Dacii noi

Ce avem cu Dacia? PRO si CONTRA cumpararii unei Dacii noi
  • Dacia este o masina fiabila
  • Este disponibila si cu cutie automata de viteze
  • Ergonomia este un capitol necunoscut pentru brandul de la Mioveni
Distribuie pe Facebook

Chiar daca este detinut de gigantul francez Renault din 1999, Dacia ramane producatorul auto national din Romania. Insa acest motiv nu este de ajuns pentru majoritatea romanilor care prefera o "masina straina", de cele mai multe ori mai scumpa si mai veche, in defavoarea unei Dacii noi.

In randurile de mai jos am incercat sa aducem cateva argumente pro si contra cumpararii unei Dacii noi. Daca mai stii tu altele, nu ezita sa le scrii in sectiunea de comentarii.

Incepem cu cele PRO:

1. Dacia este o masina buna, sau corecta, pentru drumurile noastre

De multe ori cand vezi o masina scumpa, cu sute de cai putere sub capota si garda coborata la sol iti spui ca nu este deloc potrivita pentru drumurile noastre. Puterea aceea este inutila in traficul bara la bara iar garda la sol coborata iti va da de furca la bordurile sau la limitatoarele de viteza din orase. Ca sa nu mai vorbim de gropi, denivelari si asa mai departe.

Insa Dacia este o masina care poate trece cu brio peste toate acestea. Pana si Loganul standard are o garda la sol decenta. Daca optezi pentru un Sandero Stepway sau mai bine, pentru un Duster, nu mai trebuie sa iti faci griji nici atunci cand trebuie sa parasesti putin asfaltul.

2. In ziua de azi poti sa cumperi o Dacia si cu cutie automata

In urma cu ceva ani, majoritatea romanilor se plangeau ca "s-au saturat sa invarta in benzina" si ca vor Dacii cu cutie automata de viteze. A trecut ceva timp insa producatorul de la Mioveni s-a conformat, astfel ca acum are in oferta doua variante: fie o cutie robotizata, fie una automata cu dublu ambreiaj (EDC)

Spre exemplu ai Dacia Logan Laureate cu transmisie Easy-R, adica robotizata, care are un pret de pornire de 10.620 de euro cu TVA inclus. Asta in cazul in care te multumesti cu un motor pe benzina. Daca vrei diesel, atunci pregateste-te sa dai de la 12.220 de euro in sus.

De cealalta parte avem Duster EDC in nivelul de echipare Prestige, tractiune 4x2 si motor diesel de 109 cai putere. Pretul? Cel putin 18.650 de euro.

3. Pana la urma, modelele Dacia sunt fiabile

Si asta nu o zicem doar noi, ci si italienii, spaniolii, nemtii sau francezii, piete unde Dacia se vinde ca painea calda. Anul 2018 a inceput bine pentru brandul romanesc care a comercializat in primele doua luni peste 35.000 de exemplare Duster.

Potrivit unui raport Jato Dynamics, SUV-ul de la Mioveni este cel mai bine vandut SUV de clasa B din Europa, luandu-le fata unor rivali mult mai populari precum Peugeot 2008, Renault Captur sau Opel Mokka.

Si acum cele CONTRA:

1. Modelele Dacia nu impresioneaza la capitolul design

Este foarte adevarat. Daciile nu sunt cele mai frumoase masini de pe sosea si cu siguranta nu intorci toate privirile atunci cand intri in parcare. Totusi, merita remarcata evolutia noului Logan sau a noului Duster.

2. Calci pedala de acceleratie si nu se intampla nimic

Asta pentru ca gama Dacia este compusa din motoare mici, pe benzina si diesel, fara putere si performante impresionante. Gandeste-te ca cel mai puternic propulsor care poate fi pus pe un Logan dezvolta 90 de cai putere. In cazul lui Duster valoarea este ceva mai mare: 115 cai putere.

3. Confortul nu este punctul forte

Dupa un drum de cateva ore cu o Dacie nu vei mai simti diferenta dintre un scaun din piatra si unul imbracat in piele de pe un BMW Seria 7. In ciuda imbunatatirilor aduse, scaunele si habitaclul, pana la urma, al unui model Dacia nu este tocmai confortabil.

Sa nu pomenim de ergonomie, un capitol aproape necunoscut pentru producatorul de la Mioveni.

4. Izolatia lasa de dorit

Ramanem la interiorul modelelor Dacia si ne legam de alt aspect: izolatia. La peste 100 de km/h vei avea senzatia ca toate geamurile sunt deschise din cauza faptului ca inginerii folosesc prea putin material insonorizant. Nu spune nimeni ca trebuie sa se auda musca, insa nici asa.

5. De cate ori poate sa ia Dacia o curba stransa cu viteza? O singura data

Asta era o gluma la moda printre carcotasi mai demult. Insa anii au trecut iar situatia a ramas aceeasi. Modelele Dacia nu exceleaza la capitolul stabilitate in viraje. Au ruliu destul de mare si iti da sentimentul de instabilitate atunci cand intri mai sportiv in curbe. Motivele sunt multe: garda la sol destul de inalta, roti inguste, suspensie "moale" etc.

Nu uita, daca mai stii tu alte argumente pro si contra cumpararii unei Dacii noi, scrie-le in sectiunea de comentarii si hai sa vedem pana la urma ce au majoritatea romanilor cu brandul national?

Distribuie pe Facebook
mai multe