Cea mai clara dovada ca motorul rotativ se intoarce, insa nu cum te-ai astepta
- Mazda intentioneaza sa readuca la viata motorul rotativ
- Acesta va extinde autonomia unei masini electrice
- Sistemul start/stop va functiona impreuna cu acest ansamblu
Mazda a inregistrat doua patente pentru un motor rotativ si pentru un sistem Start/Stop inovativ. Japonezii vor sa readuca in lumina reflectoarelor tipul de propulsor care i-au facut celebrii, insa acesta nu va fi folosit asa cum isi imagineaza toata lumea.
Motorul rotativ a fost inventat in 1888, insa de-abia in 1957, Felix Wankel l-a transformat in ceea ce cunoastem noi in ziua de azi. Mazda a fost singurul constructor de automobile care a reusit sa-l integreze intr-o masina de serie, insa rezultatul nu a fost chiar cel asteptat.
In ciuda mai multor avantaje, motorul rotativ si-a aratat rapid si dezavantajele care il fac mai putin accesibil. Din cauza acestora, ultima masina cu un asemenea propulsor sub capota (Mazda RX8) nu a reusit sa intreaca asteptarile constructorului japonez de automobile. Productia acestui model s-a terminat in 2012, iar de atunci inginerii niponi lucreaza la readucerea motorului rotativ in lumina reflectoarelor.
Cea mai clara dovada de pana acum ca motorul rotativ se intoarce sunt aceste doua patente, inregistrate de oficialii Mazda si publicate cu putin timp in urma de autoritatile americane. Insa, acesta nu se va regasi sub capota unui model de serie, ci...sub portbagajul unei masini electrice, autonomia acesteia urmand sa fie extinsa cu ajutorul sau.
Potrivit patentului, noua masina va avea un motor electric alimentat de o baterie care sa propulseze puntea fata, iar propulsorul rotativ din spate va reincarca bateria atunci cand va fi nevoie.
Cel de-al doilea patent se refera la un sistem Start/Stop de ultima generatie, care sa functioneze impreuna cu tot acest ansamblu. Sistemul va sti, pe baza unor calcule elaborate, sa opreasca motorul termic numai atunci cand valva de admisie este inchisa, pentru a preveni scurgerea de combustibil sau ulei in galeria de admisie.
- Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 €
- Renault megane 16v 2006 2000 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Skoda roomster diesel 2013 4350 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Vw touran diesel 2011 5790 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 €
- Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Opel corsa 1.2i 2003 599 €
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 €
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Dacia duster 1500 2017 400 Lei Bmw x5 3.0d 2011 12900 €