Cea mai clara dovada ca motorul rotativ se intoarce, insa nu cum te-ai astepta

Cea mai clara dovada ca motorul rotativ se intoarce, insa nu cum te-ai astepta
  • Mazda intentioneaza sa readuca la viata motorul rotativ
  • Acesta va extinde autonomia unei masini electrice
  • Sistemul start/stop va functiona impreuna cu acest ansamblu
Distribuie pe Facebook

Mazda a inregistrat doua patente pentru un motor rotativ si pentru un sistem Start/Stop inovativ. Japonezii vor sa readuca in lumina reflectoarelor tipul de propulsor care i-au facut celebrii, insa acesta nu va fi folosit asa cum isi imagineaza toata lumea.

Motorul rotativ a fost inventat in 1888, insa de-abia in 1957, Felix Wankel l-a transformat in ceea ce cunoastem noi in ziua de azi. Mazda a fost singurul constructor de automobile care a reusit sa-l integreze intr-o masina de serie, insa rezultatul nu a fost chiar cel asteptat.

Patentele inregistrate de Mazda

In ciuda mai multor avantaje, motorul rotativ si-a aratat rapid si dezavantajele care il fac mai putin accesibil. Din cauza acestora, ultima masina cu un asemenea propulsor sub capota (Mazda RX8) nu a reusit sa intreaca asteptarile constructorului japonez de automobile. Productia acestui model s-a terminat in 2012, iar de atunci inginerii niponi lucreaza la readucerea motorului rotativ in lumina reflectoarelor.

Patentele inregistrate de Mazda

Cea mai clara dovada de pana acum ca motorul rotativ se intoarce sunt aceste doua patente, inregistrate de oficialii Mazda si publicate cu putin timp in urma de autoritatile americane. Insa, acesta nu se va regasi sub capota unui model de serie, ci...sub portbagajul unei masini electrice, autonomia acesteia urmand sa fie extinsa cu ajutorul sau.

Patentele inregistrate de Mazda

Potrivit patentului, noua masina va avea un motor electric alimentat de o baterie care sa propulseze puntea fata, iar propulsorul rotativ din spate va reincarca bateria atunci cand va fi nevoie.

Patentele inregistrate de Mazda

Cel de-al doilea patent se refera la un sistem Start/Stop de ultima generatie, care sa functioneze impreuna cu tot acest ansamblu. Sistemul va sti, pe baza unor calcule elaborate, sa opreasca motorul termic numai atunci cand valva de admisie este inchisa, pentru a preveni scurgerea de combustibil sau ulei in galeria de admisie.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 21 Martie 2017