Cele trei mari scandaluri care au zguduit lumea auto in ultimul deceniu

Cele trei mari scandaluri care au zguduit lumea auto in ultimul deceniu
  • Industria auto a fost zguduita recent de trei mari scandaluri
  • Sfarsitul anului 2009 ne-a adus pedala de acceleratie blocata de la Toyota
  • Au urmat, pe rand, airbag-urile Takata si scandalul VW versus EPA
Distribuie pe Facebook

Aproape totul despre proiectia "Volkswagen versus EPA", respectiv dramele anterioare cu Toyota si Takata in rol principal.

Intreaga presa auto - si nu numai - vuieste zilele acestea despre cum Volkswagen a fost prins de catre Autoritatea de Protectie a Mediului din SUA (EPA) trisand la testele de emisii si consum pentru modelele diesel comercializate peste Ocean.

Aproximativ 11 milioane de automobile dotate cu motorizarea Type EA 189 asteapta sa fie rechemate in service din moment in moment, scaderea drastica a actiunilor si pregatirea debarcarii actualului CEO al grupului german fiind alte doua consecinte ale scandalului cu pricina.

Proiectia "Volkswagen versus EPA" nu este insa singura drama care a aruncat in aer lumea auto in ultimul deceniu. Marcile japoneze Toyota si Takata au tinut si ele mortis sa-si lase amprenta - intr-un mod extrem de negativ, asupra industriei constructoare de masini.

  • Toyota si blocarea pedalei de acceleratie

Cele trei mari scandaluri care au zguduit lumea auto in ultimul deceniu

Recunoscuta pentru calitatea si fiabilitatea produselor sale, Toyota avea sa "traiasca" un episod mai putin placut in vara anului 2009, compania japoneza suferind o grava lovitura de imagine dupa ce o familie de americani isi pierdea viata la bordul unui Lexus ES350.

Dar nu pentru ca soferul ar fi consumat bauturi alcoolice sau masina nu ar fi trecut pe la service conform indicatiilor oficiale, ci din cauza... unui accident la peste 160 de kilometri pe ora cauzat de blocarea pedalei de acceleratie.

Aproximativ o luna mai tarziu, Toyota recunoaste oficial problema si anunta ca lucreaza la gasirea unei solutii, compania japoneza sfatuindu-si clientii sa renunte pentru moment la covorasele din dotare.

Sfarsitul anului 2009 aduce un recall masiv pe piata auto din Statele Unite ale Americii, la rechemarea in service anuntata luand parte si doua modele din Lexus. Toate masinile afectate primesc inclusiv o noua pedala de acceleratie.

Cosmarul celor de la Toyota nu se incheie insa aici, oficialii companiei japoneze "celebrand" inceputul lui 2010 cu un recall ce vizeaza de-aceasta data si automobilele vandute pe Batranul Continent - despre care ulterior se confirma ca nu aveau nici un fel de problema.

Printre anuntul conform caruia numarul total al masinilor rechemate in total in service a depasit pragulor celor noua milioane si scuzele publice ale lui Akio Toyoda, autoritatea americana pentru siguranta rutiera (NHTSA) ne aduce la cunostinta ca... - exact, ai vazut / citit bine!, Toyota stia de aceasta problema a covoraselor, respectiv pedalei de acceleratie, insa a preferat sa taca malc.

  • Takata si cel mai mare recall din istorie

Cele trei mari scandaluri care au zguduit lumea auto in ultimul deceniu

Una dintre cele mai importante companii de componente auto la nivel global, Takata nu este deloc straina de scandalurile care tin capul de afis al presei de specialitate.

Dupa o problema la nivelul centurilor de siguranta, care refuzau sa mai functioneze corespunzator in cazul expunerii prelungite la soare, pentru japonezi a venit in 2013 clipa sa se confrunte cu un scandal masiv legat de airbag-urile furnizate constructorilor de masini.

Partea proasta e ca nu doar un singur producator a fost afectat de acest inconvenient, compania Takata furnizand sistemele de siguranta pasiva aproape tuturor jucatorilor din industria auto.

Asa se face ca problema airbag-urilor japoneze ar putea duce la cel mai recall la care industria constructoare de masini a avut "norocul" sa ia parte, aproximativ 34 de milioane de automobile fiind asteptate sa soseasca, mai devreme sau mai tarziu, in service.

Si asta din mai multe cauze, printre care si modulul de umflare - care se poate fragmenta in momentul declansarii, schijele metalice riscand sa loveasca pasagerii cu rezultate devastatoare.

La fel ca si in cazul scandalului anterior mentionat, cel al Toyotei si blocarii pedalei de acceleratie, gurile rele spun ca si Takata a stiut de problema airbag-urilor sale inainte ca aceasta sa iasa la iveala, preferand insa sa ascunda mizeria sub pres.

  • Volkswagen versus EPA

Cele trei mari scandaluri care au zguduit lumea auto in ultimul deceniu

Desi ocupata cu deznodamantul unui salon major desfasurat la Frankfurt, presa de specialitate a fost nevoita weekend-ul acesta sa-si mute atentia si privirea catre piata auto de peste Ocean.

Volkswagen tocmai fusese acuzat cu probe de catre Autoritatea de Protectie a Mediului din SUA (EPA) ca a trisat la testele de emisii si consum pentru modelele diesel pe care le comecializeaza aici.

Prins cu mata in sac, grupul auto german s-a vazut nevoit sa recunoasca cele ce i se imputa, afirmand intr-un acces de sinceritate ca aproximativ 11 milioane de masini sufera de aceasta problema.

Drept urmare, actiunile Volkswagen au scazut drastic, iar Martin Winterkorn se pregateste de debarcare. Ramane insa totusi o intrebare: sa fie acesta inceputul sfarsitului unitatii diesel?

Pana la un raspuns concret cu privire la dilema noastra, reamintim ca motorizarea incrimata de EPA este celebrul 2.0 TDI, care a primit un soft special ce-i permite sa treaca cu brio testele de poluare ale americanilor, desi in realitate emite de pana la 40 de ori mai multe noxe cancerigene decat limita maxima admisa.

UPDATE: Martin Winterkorn, seful Grupului Volkswagen, a demisionat din functie, reiterand totodata neimplicarea si necunoasterea situatiei prezentate cateva randuri mai sus.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 23 Septembrie 2015