Chrysler - In faliment

Chrysler - In faliment
Chrysler a intrat oficial in faliment, urmnd ca Fiat sa preia o participatie de 20% la constructorul american, aceasta putand ajunge pana la 35% prin investitii, Chrysler devenind astfel primul producator auto din SUA care cere declasanrea procedurilor de faliment.
Trimite unui prieten

Ca urmare a scaderii vanzarilor si a esecului de a ajunge la o intelegere privind restructurarea datoriilor, Chrysler a ajuns (cine se gandea acum doi trei ani la asa ceva?) sa aiba datorii impresionante catre Trezoreria SUA, aflandu-se in imposibilitatea de a-si mai finanta activitatea.


Gestul Chrysler a fost salutat de Barack Obama, deoarece declansarea procedurilor de intrare in faliment inseamna ca cei 30.000 de angajati vor intra sub protectia statului, slujbele acestora neputand fi astfel pierdute.


De asemenea, parteneriatul cu Fiat include si posibilitatea ca, dupa ce compania americana si achita datoriile catre Trezoreria SUA, constructorul auto italian sa poata ajunge la un pachet majoritar de 51% la Chrysler.


Pe langa participatia preluata de Fiat, fondul de asigurari medicale al federatiei sindicale din domeniul auto (United Auto Workers) va prelua 55% din companie, in timp ce statul american si cel canadian vor controla impreuna 10%.


Analizand motivele pentru care tocmai Chrysler a ajuns in postura de a intra in faliment, ne putem da seama de inevitabilul situatiei. Vorbim deci de o companie care a fost fondata in 1925 si care s-a prabusit din cauza dependentei totale de piata auto din Statele Unite, asa cum stiti puternic afectata de criza economica mondiala, dar si, atentie, din cauza calitatii scazute a autovehiculelor (asa se crede in America), respectiv a portofoliului compus aproape in exclusivitate din modele SUV, cu un consum ridicat de combustibil, primele la care au renuntat americanii cuprinsi de criza.

Trimite unui prieten
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 5 Mai 2009