CNADNR inchide o portiune din A1 la nici un an de la inaugurarea ei

CNADNR inchide o portiune din A1 la nici un an de la inaugurarea ei
  • CNADNR inchide luni o portiune din A1
  • Reparatii la mai putin de un an de la inaugurare
  • Cei 22 km au costat peste 180 milioane euro
Distribuie pe Facebook

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a anuntat ca va inchide luni, 7 septembrie, o portiune de 22 de kilometri intre Nod rutier Saliste (km 270 plus 020) - Nod rutier Cunta (km 292 plus 455) din Autostrada A1, Orastie-Sibiu.

Drumarii inchid soseaua pentru a repara asfaltul, care, la nici un an de la deschidere, s-a degradat de nenumarate ori. Inchiderea sosele reprezinta insa cea mai buna solutie in momentul de fata, avand in vedere ca felul in care a fost executata pune in pericol vietilor soferilor.

Intr-un comunicat de presa in care anunta ca tronsonul Saliste - Cunta se inchide, cei de la CNADNR au anuntat sa lucrarile vor dura o luna si jumatate, adaugand ca ele se pot prelungi in functie de conditiile meterologice.

Tinand cont totusi de ritmul de lucru de pana acum, termenul pare a fi unul prea ambitios. Intre timp, soferii care aveau de gand sa ajunga prin zona respectiva vor avea la dispozitie o ruta alternativa, pe DN1.

Reparatii la mai putin de un an de la inaugurare

In noiembrie anul trecut, cu o zi inainte de cel de-al doilea tur de scrutin pentru alegerile prezidentiale, candidatul PSD la fotoliul de la Cotroceni, prim-ministrul Victor Ponta, inaugura cu mare fast autostrada A1 si tinea un discurs despre multele realizari ale cabinetului sau. De altfel, soseaua trebuia inaugurata, conform contractului, chiar cu un an inainte, in aprilie 2013, insa din cauza alunecarilor de teren lucrarile au fost intarziate.

Alegerile le-a pierdut si se pare ca si soferii romani au iesit in pierdere din aceasta inaugurare inainte de vreme. 10 luni au trecut de la deschiderea in pripa si in scop electoral, iar autostrada intra deja in reparatii.

In ciuda faptului ca si cativa oficiali din cadrul CNADNR au spus la momentul respectiv ca este prea devreme pentru darea ei in circulatie, autostrada a fost deschisa, masinile au inceput sa o tranziteze si in doua luni si-a facut aparitia o fisura de aproape 50 de metri la un pilon de rezistenta de la viaductul Aciliu (care are o lungime de un kilometru si este construit la o inaltime de 74 de metri, fiind cel mai mare din tara noastra).

Au aparut la scurt timp si crapaturile pe carosabil si se vehicula deja ca autostrada nu este sigura din cauza alunecarilor de teren. Cele mai mari probleme sunt la viaductul Aciliu, la capatul caruia pamantul deja incepuse sa o ia la vale.

Cei 22 de kilometri de autostrada au costat peste 180 de milioane de euro

Constructorul autostrazii, firma italiana Salini Impregilo, a facut cateva carpituri intre timp, insa fisurile erau reparate mai mult de vazul lumii si reapareau la scurt timp dupa ce drumarii isi strangeau uneltele. La viaduct, placa de beton s-a spart, iar tevile de scurgere sunt indoite, asa ca reparatiile serioase sunt o necesitate in momentul de fata.

Expertii tehnici ai CNADNR au facut un control amanuntit si au gasit peste 200 de nereguli - printre care materiale de slaba calitate, turnarea asfaltului in conditii meteo nefavorabile, infiltrari de apa in corpul autostrazii. Autostrada este in garantie timp de 4 ani, asa ca reparatiile vor fi facute de italieni.

Acesti 22 de kilometri dintre Salistea si Cunta, care cuprind si viaductul, au costat 183 de milioane de euro, pret in care intra si reparatiile si lucrarile de intretinere. Constructia a inceput in iunie 2011 si ar fi trebuit sa fie gata in 2013. Reprezentantii Salini Impregilo spun ca inainte de atribuirea contractului nu se stia despre problemele de teren, asa ca au pus pe masa solutiile pentru rezolvarea lor si costurile care le-ar implica.

Constructorul a venit cu cateva variante pentru stabilizarea terenului si au propus construirea de tuneluri in dealurile Apoldu si Aciliu, insa Compania Nationala de Drumuri a ales solutiile mai ieftine, iar acum drumul se crapa. Din cauza acestor neintelegeri, CNADNR si Salini Impregilo se afla in litigiu.

Aceeasi companie a semnat in 2013 inca un contract cu Compania Nationala de Drumuri pentru a realiza si lotul 2 al autostrazii Lugoj-Deva, care este in momentul de fata in constructie.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 4 Septembrie 2015