CNADNR loveste din nou: 3 kilometri de autostrada in 22 de luni

CNADNR loveste din nou: 3 kilometri de autostrada in 22 de luni
  • Pret pe kilometru: 43 de milioane de lei
  • Un tronson si doi constructori
  • Costul mare al constructiei, explicat prin faptul ca autostrada are 3 benzi pe sens
Trimite unui prieten

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale a semnat la finalul saptamanii trecute contractul pentru constructia a trei kilometri de autostrada prin care se face iesirea din Bucuresti spre Ploiesti, prin soseaua Petricani. Timpul de executie pentru aceasta portiune este de aproape 2 ani.

Pret pe kilometru: 43 de milioane de lei

Cei trei kilometri fac parte din autostrada Bucuresti-Ploiesti si vizeaza portiunea km 0+000 (Intersectie Petricani) - km 3+325, Nod Centura Bucuresti si Nod Moara Vlasiei. Costul pentru cei 3 kilometri? 129.180.727,51 lei fara TVA, inreaga suma provenind din bugetul de stat. Costul total al lucrarii arata ca pe fiecare kilometru CNADNR va plati peste 43 de milioane de lei.

Castigatoarea licitatiei a fost desemnata asocierea Aktor (Grecia) - EuroConstruct Trading 98 (Romania), care au ca timp de lucru: 4 luni pentru proiectare si 18 luni durata de executie. Exista si o perioda de garantie a lucrarilor, in acest caz fiind stabilita la patru ani.

Compania romaneasca EuroConstruct Trading 98 este controlata de Dan Besciu si Silviu Vulpescu. Primul dintre ei este vizat de procurorii DIICOT fiind acuzat de spalare de bani si evaziune fiscala. El se afla sub control judiciar inca din luna ianuarie pentru ca ar fi obtinut foloase materiale din fonduri publice, prejudiciul din dosar fiind de 34 milioane lei.

Tronsonul nu va folosi doar la iesirea directa pe autostrada a soferilor care pleaca din Bucuresti, ci va reprezenta si inceputul autostrazii Bucuresti-Brasov. Drumul incepe din Strada Petricani in prelungirea Strazii Fabrica de Glucoza. Dupa iesirea din Capitala, traseul acestui sector de autostrada este amplasat pe teritoriul orasului Voluntari, iar continuarea traseului se racordeaza la sectorul de autostrada deja construit (Bucuresti-Ploiesti).

Un tronson si doi constructori

La primii 19.5 kilometri ai autostrazii care leaga Capitala de Ploiesti au lucrat italienii de asocierea Impresa Pizzarotti - Tirena Scavi. Constructia drumului a inceput in anul 2007, insa la inceputul anului acesta contractul a fost reziliat, chiar daca mai ramasesera 3 kilometri neconstruiti. In 2012 drumul a fost deschis circulatiei, insa fara acesti 3 km.

Contractul cu italienii a fost reziliat dupa ce constructorul a solicitat sume suplimentare pentru realizarea lucrarilor. De altfel, constructia a fost mult tergiversata din cauza ca intre 2012-1013 nu s-a alocat nicio suma de la buget pentru ea, iar compania italiana a acuzat autoritatile ca a schimbat datele proiectului si a intarziat procedurile de predare a terenurilor.

Asociarea italiana a dat statul in judecata cerand despagubiri de peste 85 de milioane de euro. In prima instanta au castigat, stabilindu-se despagubiri de circa 8,5 milioane de euro, urmand sa se judece si recursul.

Contractul total pentru cei aproape 20 de km valora la momentul semnarii 117 milioane de euro, insa a fost majorat, in timpul celor aproape 8 ani cat au durat lucrarile, cu peste 30%. S-a ajuns, asadar, la un cost de 153 de milioane de euro pentru 16 kilometri de autostrada.

In luna mai, la cateva luni dupa rezilierea contractului cu italienii, CNADNR a scos din nou la licitatie proiectul. Contractul dintre CNDNR si noul constructor (Aktor - EuroConstruct Trading 98) a fost atribuit in luna octombrie si semnat pe 17 decembrie, iar conform lui, vom circula pe acest drum abia in 2017.

Costul mare al constructiei, explicat prin faptul ca autostrada are 3 benzi pe sens

Costul celor trei kilometri trece de 129 de milioane de lei (28 de milioane de euro). Pretul mare al acestui tronson a fost explicat de autoritati prin faptul ca el are 3 benzi pe fiecare sens, acest lucru presupunand si mai mult de lucru decat la o autostrada cu doar 2 benzi, asa cum sunt celelalte din tara noastra.

In pret intra si proiectarea si construirea a doua poduri peste autostrada (peste strada Popasului si peste calea ferata Bucuresti-Constanta), precum si amenajarea a doua noduri rutiere la Strada Popasului si in zona Gherghitei-Petricani.

Trimite unui prieten
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 21 Decembrie 2015