Controalele RAR au identificat peste 20.000 de masini cu probleme in 6 luni

Controalele RAR au identificat peste 20.000 de masini cu probleme in 6 luni
  • 34 de masini au fost imobilizate pe loc cu ITP anulat
  • Au fost retinute peste 11.000 de taloane
  • 2333 de masini aveau probleme grave la frane si directie
Distribuie pe Facebook

Chiar daca in trecut, procentul masinilor cu probleme din totalul celor oprite la controalele Registrului Auto Roman impreuna cu Politia Rutiera era mai mare, acum se pare ca masinile cu probleme sunt mai putine. Dar suficient de multe incat sa consideram parcul auto al Romanieie... varza.

Cei de la RAR au identificat in primele luni ale anului peste 21.000 de vehicule cu probleme, ceea ce nu este deloc o cifra imbucuratoare. Mai exact, Registrul Auto Roman, alaturi de echipaje ale politiei, au efectuat controale la 41.923 de vehicule in trafic, inclusiv autoturisme, camioane, motociclete sau remorci. Din pacate, mai bine de jumatate, adica 53,63% din acest numar, aveau probleme tehnice sau legate de documente.

Partea cea mai proasta este ca cel mai mare procent, adica 40,2% din totalul masinilor verificate, este reprezentat de vehicule cu probleme tehnice. Unele mai grave ca altele, probleme ce pot duce la un accident iminent si reprezinta un pericol urias pentru trafic. Aceste masini au fost considerate de inspectorii RAR neconforme din punct de vedere al securitatii rutiere, cu probleme la instalatiile electrice, de iluminare si semnalizare, la sistemul de franare sau probleme la sasiu, caroserie sau anvelope, directie sau articulatii. Adica masini care nu ar avea voie sa mearga pe strada...

In total, 2.333 de masini au fost identificate cu probleme grave ce puneau in pericol viata celorlalti soferi. Adica nu aveau frane si directia era defectuoasa. In cazul acestora, a fost retinut talonul care poate fi redobandit doar dupa o inspectie la un sediu RAR.

Pe langa acestea, un procent de 1,78% din vehiculele controlate au fost identificate cu probleme legate de serii. Adica in acte este alta serie si pe caroserie sau motor este poansonata alta serie, sau culoarea nu corespunde. Mai mult, inspectorii RAR au inceput sa fie atenti si la destinatia de utilizare a masinii, mai exact, la cei care isi inscriu masina drept utilitara, dar de fapt e utilizata la transportul de persoane...

Un procent de 3% din totalul masinilor identificate au fost neconforme din punct de vedere al dovezii de efectuare a ITP-ului sau aveau ITP fals. Si mai bine de 10% din toate masinile oprite si verificate aveau emisiile poluante peste limita permisa, chiar daca aveau ITP valabil, pesemne obtinut cu spaga.

In urma acestor controale facute la nivel national, cele doua institutii, RAR-ul si Politia, au aplicat 15.556 de amenzi si au retinut 426 de permise si 11.853 de certificate de inmatriculare. Mai mult, cei de la RAR au anulat pe loc ITP-ul valabil a 34 de masini, din cauza ca Politia Rutiera a imobilizat vehiculul pe loc, luandu-i placutele de inmatriculare, din cauza problemelor tehnice, moment in care RAR-ul poate aplica aceasta masura.

La final trebuie retinut ca aceste filtre RAR opresc in trafic doar masini mai darapanate, care pot prezenta un pericol real. Adica toate vehiculele controlate au fost oprite special, fiind suspecte, din cauza vechimii sau a aspectului general, sau din cauza ca nu functionau regulamentar toate farurile si stopurile. Asta inseamna ca masinile mai noi nu au facut obiectul acestor controale, ceea ce, din punctul nostru de vedere, este gresit. Am vazut limuzine aproape noi, cu anvelope slick, am vazut masini germane de fabricatie recenta cu probleme grave la sistemul de franare sau masini aduse de afara, fabricate in ultimii 5 ani, foste TAXI sau masini de transport persoane, cu sute de mii de kilometri la bord, care au vazut si zile mai bune. Adica le recomandam celor de la RAR sa ia in vizor si masinile mai noi, nu se stie ce surprize (neplacute) ascund...

Distribuie pe Facebook
mai multe