Cu ce poti sa inlocuiesti masina in Bucuresti
- Masina nu prea mai reprezinta o solutie de a circula prin Bucuresti
- Solutiile pentru inlocuirea automobilului sunt totusi destul de limitate
- Doritorii de aventura pot opta fie pentru biciclete, fie pentru RATB
Traficul din Capitala, la ore de varf, este de-a dreptul naucitor. Lucrarile efectuate pe unele artere rutiere importante au deja luni intregi depasire fata de termenul propus pentru finalizare. Masina nu prea mai reprezinta o solutie de a circula prin Bucuresti cu psihicul neafectat, decat in sezonul rece, cand te fereste de ploi, zapezi si frig.
In afara transportului in comun, ai destul de putine optiuni pentru a traversa infernul rutier. Dar bine ca ele exista si te ajuta sa te deplasezi ceva mai rapid decat mersul pe jos.
La pedale
Nu-i Bucurestiul tocmai Beijing, incat sa vezi o invazie de calatori pe doua roti dand de zor la pedale, dar cativa amatori de plimbari cu bicicleta mai avem si prin Capitala. Cel putin 10 trasee se dovedesc sigure in privinta sigurantei biciclistului amator de o plimbare sau plecat in goana mare spre munca. Avantajul este ca, in unele zone, poti evita bulevardele aglomerate, cotind prin parcuri sau pe stradute laturalnice.
Dezavantajul este ca sunt putine locurile de munca unde poti sa faci o impresie buna dupa ce ai pedalat frenetic prin tot orasul.
Cele mai sigure trasee par a fi: Unirii - Parcul Carol - Filaret - Strada Xenofon; Izvorul Rece - Foisorul de Foc - Vatra Luminoasa - Pantelimon; Universitate - Bdul Dacia - Drumul Taberei - Cotroceni si Universitate - Dorobanti - Tei - Parcul Circului.
Trasee haotice
Numerosi biciclisti se arata nemultumiti de faptul ca Primaria Capitalei a trasat pe trotuare zonele destinate deplasarii ciclistilor din oras, inclusiv pe portiuni unde traficul rutier este minim.
"Inteleg ca pe bulevardele aglomerate se impunea o astfel de masura. Pana la urma ne protejeaza si pe noi. Nu vad insa rostul traseelor de trotuar pe strazi pe unde rar vezi o masina trecand", se plange Teodor Costinescu, unul dintre ciclistii amatori din capitala.
Anul acesta, primarul Sorin Oprescu a anuntat extinderea traseelor pentru biciclete pe marile artere ale Capitalei: Piata Victoriei spre Piata Unirii si Splaiul Independentei. Edilul-sef nu a precizat, insa, daca traseele vor fi plasate in continuare pe trotuare sau vor fi integrate zonei carosabile.
Deputat pe langa cvadriciclu
Timp de cativa ani, politicieni de toate culorile (de la Theodor Paleologu, la Alina Gorghiu sau Titus Corlatean) au urcat in saua bicicletei pentru a demonstra ca se poate circula normal pe doua roti prin Capitala.
Din aceeasi tagma, un confrate de-al lor, deputatul Cristian Buican, a sperat sa se strecoare pe sub bariera legii cumparandu-si in 2003 un ATV Barossa, trecut in declaratia lui de avere drept "cvadriciclu".
"Da, am un cvadriciclu, dar nu reprezinta o alternativa buna pentru a inlocui masina in oras. De fapt, circulatia cu acest tip de vehicul este interzisa in orase si pe drumurile publice", s-a foit parlamentarul in incercarea de a nu rosti termenul ATV.
Cel putin, in acest caz, ATV-ul Barossa poate fi folosit cu succes la plimbarile in natura, deputatul in cauza fiind originar din zona Muntilor Cozia.
Scutere disparute in ceata
Nu stiu altii cum sunt, dar eu parca nu mai vad atatea scutere si mopede pe strazile Capitalei dupa ce Codul Rutier din 2014 i-a fortat pe posesorii acestora sa dea examen pentru obtinerea permisului de conducere.
Semn destul de ingrijorator, in conditiile in care scuterul reprezenta o varianta convenabila pentru descongestionarea traficului. In aceste conditii, Bucurestiul pare condamnat sa se rezume la transportul in comun, masini prea multe si biciclisti de ocazie.
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
- Vw touran diesel 2011 5790 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 €
- Opel corsa 1.2i 2003 599 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Renault megane 16v 2006 2000 € Skoda roomster diesel 2013 4350 € Dacia duster 1500 2017 400 Lei
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 €