Cu ce poti sa inlocuiesti masina in Bucuresti

Cu ce poti sa inlocuiesti masina in Bucuresti
  • Masina nu prea mai reprezinta o solutie de a circula prin Bucuresti
  • Solutiile pentru inlocuirea automobilului sunt totusi destul de limitate
  • Doritorii de aventura pot opta fie pentru biciclete, fie pentru RATB
Distribuie pe Facebook

Traficul din Capitala, la ore de varf, este de-a dreptul naucitor. Lucrarile efectuate pe unele artere rutiere importante au deja luni intregi depasire fata de termenul propus pentru finalizare. Masina nu prea mai reprezinta o solutie de a circula prin Bucuresti cu psihicul neafectat, decat in sezonul rece, cand te fereste de ploi, zapezi si frig.

In afara transportului in comun, ai destul de putine optiuni pentru a traversa infernul rutier. Dar bine ca ele exista si te ajuta sa te deplasezi ceva mai rapid decat mersul pe jos.

La pedale

Nu-i Bucurestiul tocmai Beijing, incat sa vezi o invazie de calatori pe doua roti dand de zor la pedale, dar cativa amatori de plimbari cu bicicleta mai avem si prin Capitala. Cel putin 10 trasee se dovedesc sigure in privinta sigurantei biciclistului amator de o plimbare sau plecat in goana mare spre munca. Avantajul este ca, in unele zone, poti evita bulevardele aglomerate, cotind prin parcuri sau pe stradute laturalnice.

Dezavantajul este ca sunt putine locurile de munca unde poti sa faci o impresie buna dupa ce ai pedalat frenetic prin tot orasul.

Cele mai sigure trasee par a fi: Unirii - Parcul Carol - Filaret - Strada Xenofon; Izvorul Rece - Foisorul de Foc - Vatra Luminoasa - Pantelimon; Universitate - Bdul Dacia - Drumul Taberei - Cotroceni si Universitate - Dorobanti - Tei - Parcul Circului.

Trasee haotice

Numerosi biciclisti se arata nemultumiti de faptul ca Primaria Capitalei a trasat pe trotuare zonele destinate deplasarii ciclistilor din oras, inclusiv pe portiuni unde traficul rutier este minim.

"Inteleg ca pe bulevardele aglomerate se impunea o astfel de masura. Pana la urma ne protejeaza si pe noi. Nu vad insa rostul traseelor de trotuar pe strazi pe unde rar vezi o masina trecand", se plange Teodor Costinescu, unul dintre ciclistii amatori din capitala.

Anul acesta, primarul Sorin Oprescu a anuntat extinderea traseelor pentru biciclete pe marile artere ale Capitalei: Piata Victoriei spre Piata Unirii si Splaiul Independentei. Edilul-sef nu a precizat, insa, daca traseele vor fi plasate in continuare pe trotuare sau vor fi integrate zonei carosabile.

Deputat pe langa cvadriciclu

Timp de cativa ani, politicieni de toate culorile (de la Theodor Paleologu, la Alina Gorghiu sau Titus Corlatean) au urcat in saua bicicletei pentru a demonstra ca se poate circula normal pe doua roti prin Capitala.

Din aceeasi tagma, un confrate de-al lor, deputatul Cristian Buican, a sperat sa se strecoare pe sub bariera legii cumparandu-si in 2003 un ATV Barossa, trecut in declaratia lui de avere drept "cvadriciclu".

"Da, am un cvadriciclu, dar nu reprezinta o alternativa buna pentru a inlocui masina in oras. De fapt, circulatia cu acest tip de vehicul este interzisa in orase si pe drumurile publice", s-a foit parlamentarul in incercarea de a nu rosti termenul ATV.

Cel putin, in acest caz, ATV-ul Barossa poate fi folosit cu succes la plimbarile in natura, deputatul in cauza fiind originar din zona Muntilor Cozia.

Scutere disparute in ceata

Nu stiu altii cum sunt, dar eu parca nu mai vad atatea scutere si mopede pe strazile Capitalei dupa ce Codul Rutier din 2014 i-a fortat pe posesorii acestora sa dea examen pentru obtinerea permisului de conducere.

Semn destul de ingrijorator, in conditiile in care scuterul reprezenta o varianta convenabila pentru descongestionarea traficului. In aceste conditii, Bucurestiul pare condamnat sa se rezume la transportul in comun, masini prea multe si biciclisti de ocazie.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 9 Aprilie 2014