Cum sa formulez un anunt auto de succes?

Cum sa formulez un anunt auto de succes?
De cand cu criza asta, s-au dublat vanzarile de masini second-hand. Insa cererile de masini au scazut si mai mult din pacate. Sunt zeci de mii de anunturi auto pe internet, asadar pentru un cumparator este dificl sa aleaga. Insa, cu putina rabdare si citind acest articol, vei putea face diferenta dintre un anunt auto care nu are succes si unul de incredere, la care va suna lumea.
Distribuie pe Facebook

1. Detalii complete

In primul rand, trebuie sa te gandesti bine la toate partile pozitive pe care le are masina ta: optiuni, imbunatatiri, piese noi, carte service, trecut, etc. La o masina, cele mai importante sunt optiunile. Asigura-te ca le mentionezi pe toate, pentru ca orice detaliu poate face diferenta. Fii atent la amanuntele de exterior (jante aliaj, senzori parcare, xenon, etc) la cele de interior (tapiterie piele, clima, scaune electrice, incalzite, etc) dar si la cele generale ale masinii - tractiune integrala, cutie automata, inchidere centralizata, carlig remorcare, etc.

Cu atatea masini pe piata, daca omiti sa spui in anunt, de exemplu, ca masina ta are xenon, dar in alt anunt cineva mentioneaza ca masina sa are xenon, potentialul cumparator se va indrepta spre aceea. In concluzie, nu uita sa mentionezi toate dotarile masinii tale.

2. NU omiteti aceste detalii

Un anunt trebuie neaparat sa contina un minimum de detalii despre masina vanduta: anul fabricatiei, nr de kilometri, motorizare, stare inmatriculata/neinmatriculata.

3. Defecte ascunse

In ziua de azi, foarte putina lume vine sa cumpere o masina nepregatita. Daca e vorba de o femeie, aceasta va veni mereu cu un prieten care se pricepe la masini. Orice defect pe care il are masina, va fi in proportie de 90% depistat. Si, daca la telefon sau in anunt nu s-a mentionat acest lucru, va duce direct la indepartarea cumparatorului.

Asadar, daca masina are defecte precum: parbriz fisurat, bate un pivot pe fata, necesita revizie, scoate fum, etc, e de preferat sa fie mentionate in anunt. In caz contrar, de cele mai multe ori cumparatorul nu va mai fi interesat, sau intalnirea se va termina cu o negociere drastica la bani.

Daca masina a fost lovita, cel mai probabil nu va mentiona nimeni acest lucru in anunt, insa sunt foarte multe sanse ca acest tip de defect sa fie identificat usor.

4. Nu folositi niciodata FULL fara...

E plina piata de anunturi auto care incep cu FULL fara piele, navigatie, trapa, etc. Sau altele, si mai amuzante, incep cu EXTRA FULL, dar fara piele, volan, roti si caroserie... Lasand gluma la o parte, prin definitie, FULL inseamna o masina cu toate optiunile posibile din fabrica. Extra FULL este doar o tampenie inventata de samsarii din Romania, care uita sa mai mentioneze ca masinilor lor le lipsesc mai multe optiuni.

Deci daca masina nu este FULL din fabrica, mai bine enumerati dotarile decat sa mintiti lumea. Statistic vorbind, nu mai cade nimeni in plasa sintagmei FULL... De fapt, cand lumea vede ca cineva isi promoveaza masina asa, va asocia acel anunt cu o persoana neserioasa. Deci fara FULL!

5. Piese schimbate

Daca masina a suferit de curand ceva vizite la service pentru revizii, schimbari de diverse piese sau imbunatatiri, e bine de mentionat acest lucru. Adica daca masina are amortizoarele noi, poate fi un avantaj. La fel si faptul ca a fost de curand in service pentru revizie: placute de frane, filtre, consumabile, etc. Iar daca acestea se pot dovedi cu cartea de service sau facturi, este si mai convingator.

6. Bonusuri

De exemplu, daca masina are un set de jante pe 18, este excelent. Dar daca la astea, in pretul masinii este inclus si un set de jante de iarna, acest lucru e bine de mentionat. La fel se poate face si cu o alta masina de piese, diverse piese de rezerva, etc.

7. Niciodata nu adaugati bonusuri la alt pret!

Un anunt care zice ca masina e de vanzare cu 5000 de Euro sau cu 5500 de Euro cu jantele pe 18, suna neserios si nu da randament. Un client vrea un pret final, nu vrea sa fie ametit cu 3 preturi diferite pentru aceeasi masina.

8. Niciodata nu scadeti pretul scotand piese de pe masina!

La fel ca si mai sus, mai multe preturi alunga clientul. Alt exemplu: vand un Mitsubishi cu jante pe 18 la 15.000 de Euro, sau cu 14.000 de Euro cu jantele de tabla, sau cu 10.000 de Euro fara volan, jante si schimbatorul de viteze. Vi s-a intamplat sa dati peste asemenea anunturi, nu-i asa? Cand cititi ceva de acest gen, increderea in acel vanzator scade dramatic si cautati alta masina.

9. Limbajul

Atentie la limbaj! Full opsion, tzipla, empe3 pleiar, klimatronic, csenon, genti (in loc de jante), reconditzionata, etc.

Folositi cuvinte care exista in dictionar, corect scrise, fara limbaje de Messenger si prescurtari pe care nu le intelege nimeni. Un anunt coerent, cu un limbaj clar si corect spune multe - un vanzator care e normal, care stie sa scrie, care nu este un samsar cu 2 clase de la colt de strada. Hmmmm... suna interesant, ia sa-i dau un telefon!

10. Fotografii

Un anunt fara fotografii este degeaba. Doar daca vindeti super-ponturi, fara poza, puteti primi telefon din partea unui client. Mai precis doar daca vindeti un Passat din 2005 la 3000 de Euro (exemplu), inmatriculat, va puteti permite sa nu puneti poza, ca suna interesant. Insa aceste cazuri sunt extrem de rare, asa ca puneti mereu poze cu masina care e la vanzare.

NICIODATA nu puneti poze cu alta masina sau gasite pe internet, zicand ca masina este "identica cu cea din poze".

NICIODATA nu puneti fotografii cu o masina din timpul unei curse, burnout sau cu kilometrajul la 200 km/h!

Puneti fotografii de la exterior, cu ambele laturi, fata si spatele (pentru a arata ca masina nu e avariata), interior cu tapiteria si bordul dar si cu portbagajul sa se demonstreze ca masina este curata si ingrijita. Poze cu motorul nu ajuta la nimic, mai ales daca acesta este spalat - da impresia ca este masina "fortata" sa fie vanduta.

Nu puneti poze cu masini care au numerele cenzurate sau sterse - instantaneu increderea cumparatorului dispare, zice ca masina e furata sau cel putin dubioasa si cauta alta.

11. Nu folositi niciodata: IMPECABILA, TZIPLA sau kilometri REALI

Suna mai realistic si convingator daca zicem ca masina este in stare foarte buna. Impecabila ar fi fost cand iesea pe usa fabricii, iar tipla (tzipla)... ce inseamna asta? Sunt cuvinte folosite de pustani, care dau impresia ca masina este o gluma, iar vanzatorul nu prezinta deloc incredere.

Este de preferat sa evitati si cuvinte precum RECENT ADUSA, Tuning in Barcelona, modificari facute in America, sau alte propozitii care sunt des folosite de toti vanzatorii. Creeaza o imagine generala si nu ofera deloc particularitate anuntului tau.

La fel si atunci cand scriem mare si tare ca aerul conditionat este FUNCTIONAL. Pai e normal sa fie functional, nu? Mai bine precizam daca acesta nu merge, dar nu ne dam mari ca ceva merge la masina, este jenibil!

Masina are 130.000 de km REALI! De obicei cuvantul "REAL" este scris cu litere mari, ca si cum daca il scriem asa, gata, masina e ca si vanduta. Asta este un alt cuvant care da impresia de disperare in a vinde masina si scade increderea cumparatorului. Evitati-l!

Este usor de vazut daca acei kilometri sunt reali sau nu, daca masina cumparata este dusa la verificat in service.

12. Pretul

E bine de facut putina documentare inainte de a posta un anunt. Cautam masini similare cu cea pe care dorim sa o vindem si ne facem o idee de pret. Nu punem un pret cu mult mai mare decat masinile pe care le-am gasit. Sunt si cazuri in care vanzatorii au impresia ca vand un Lamborghini, cand de fapt vand un BMW pisicuta care nu are nici geamuri electrice, dar pretul este... jenant de mare. Degeaba vindem noi o Pisica 318i fara nicio optiune la 4000 de Euro, daca una cu multe optiuni, printre care piele si clima, este la 3500 de Euro. Asadar, un pret realist poate aduce succes vanzarii tale!

Si inca ceva: mentionati MEREU pretul. Sunt multe anunturi care zic: Pret negociabil. Nimeni nu suna la acele anunturi, este dovedit statistic, pentru ca sunt multe alte masini similare pe piata care au pretul afisat si este mai comod.

EXEMPLU de anunt complet, cu detalii si poze satisfacatoare, ce capteaza atentia cumparatorului - AICI.

EXEMPLU de anunt prost, nerecomandat, care nu starneste deloc interesul si atentia cumparatorului - AICI

Concluzia?

Un anunt sincer, scris corect, cu poze bune, face mai mult decat unul plin de abureala cu full options, tzipla, impecabila, recent adusa. Nu uita toate detaliile masinii, cele bune neaparat, dar si cele negative, care, daca le mentionezi, cresc credibilitatea in vanzator, si pune un pret realist.

E plina piata de masini si cumparatorii au de unde sa aleaga. Asadar, mici "artificii" sau cuvinte prost puse pot face diferenta dintre succesul unei vanzari sau blocarea banilor in masina. Ofera mai multa atentie unui anunt si schimba-l daca este ceva in neregula, mai bine sa piezi 5 minute decat sa scrii amanunte neclare care nu vor genera niciun interes in masina pe care doresti sa o vinzi. Succes la vanzare!

Distribuie pe Facebook
mai multe