Cum sa ne alegem corect jantele auto, fara sa ne trezim cu surprize sau accidente

Cum sa ne alegem corect jantele auto, fara sa ne trezim cu surprize sau accidente
  • Nu trebuie sa ai in vedere numai aspectul
  • Pentru o masina obisnuita, alege-ti jantele in functie de criteriile practice
  • Fii atent la codurile de pe jante
Distribuie pe Facebook

Janta este o piesa importanta a masinii, care are atat un rol practic, cat si estetic. Multa lume pune mai mult accentul pe ultima parte, neglijand rolul functional al jantelor. Iti recomandam sa nu faci asta, daca vrei sa nu te trezesti cu surprize.

Industria tuningului s-a schimbat, si implicit a evoluat. Daca mai demult termenul "masina tunata" se referea la o masina modificata de sus pana jos, cu bodykit, jante, grafica, interior si asa mai departe, in ziua de azi amatorii de tuning merg pe un stil putin mai simplu.

Pe langa o suspensie, conventionala sau pneumatica, tuningul din prezent se concentreaza foarte mult pe jante, fie ele OEM sau aftermarket. Cu patru jante potrivite, aspectul masinii se schimba automat.

Jante aftermarket si OEM

Dar asa cum spuneam mai sus, nu numai aspectul trebuie sa il ai in vedere atunci cand te gandesti la un nou set de jante pentru masina ta, ci si partea practica. Cum alegi jantele potrivite?

Ei bine, in primul rand conteaza ce fel de masina ai si cum o utilizezi: daca este de zi cu zi, sau doar de weekend, daca este mai sportiva, daca este un monovolum, etc. Ai prins ideea. Apoi conteaza foarte mult bugetul de care dispui.

Jante aftermarket si OEM

Sa luam ca exemplu o masina pe care o folosesti in fiecare zi. In cazul ei, este indicat sa respecti dimensiunile de jante pe care le propune producatorul autoturismului pentru ca suspensia si articulatiile au fost gandite pentru o anumita greutate a rotii si un anumit balon al anvelopei. Daca pui jante mai mari ingreunezi roata iar cauciucul trebuie sa aiba balon mai mic. De aici rezulta vibratii si socuri mai mari, iar asta inseamna mai putin confort pentru tine si pentru pasageri dar si vizite mai dese la service.

Jante aftermarket si OEM

Indiferent de masina pe care o conduci, trebuie sa iei in considerare si greutatea jantelor. Acest lucru exclude din start jantele aftermarket ieftine si grele, care de cele mai multe ori sunt fabricate din aliaj de slaba calitate, care se va indoi si in final va crapa din cauza socurilor. Mai ales ca drumurile patriei nu sunt chiar ca si in palma. In plus, jante grele = consum crescut de combustibil.

Jante aftermarket si OEM

Desigur, daca ai o masina obisnuita si un buget oarecum limitat nici nu prea are rost sa dai mii de euro pe jante aftermarket, chiar mai scumpe decat masina pe care o conduci, forjate si cu tot felul de minuni. Este ca si cum ti-ai lua casti Harman Kardon pentru walkman.

Jante aftermarket si OEM

O alternativa foarte buna sunt jantele OEM, second-hand. Jantele originale sunt facute cu simt de raspundere, de obicei chiar in tarile de origine, si sunt mult mai rezistente decat, sa zicem, 80% din oferta de jante aftermarket.

Jante aftermarket si OEMJante aftermarket si OEM

Insa ca si in cazul oricarui lucru cumparat la mana a doua, trebuie sa fii foarte atent sa nu iei un set de jante strambe sau care bat. Aceste batai se transmit prin caseta de directie direct la tine in volan. Iti aduci aminte ce vorbeam mai sus? Vizite dese la service? Evita-le pe cat posibil.

Jante aftermarket si OEM

In concluzie, pentru o masina de zi cu zi, alege-ti jantele in functie de criteriile practice, daca vrei jante care doar arata bine asteapta-te la consecinte negative si nu uita, indiferent de alegerea facuta, fii atent la codurile de pe jante, ca sa te asiguri ca se potrivesc pe masina ta la prinderi, dimensiune ET, latime si asa mai departe.

Jante aftermarket si OEM

Jante aftermarket si OEM

Jante aftermarket si OEM

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (12) Poze Jante aftermarket si OEM
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 8 August 2018