Cum se traduc corect inscriptiile laterale de pe o anvelopa auto

Cum se traduc corect inscriptiile laterale de pe o anvelopa auto
  • Fiecare inscriptie de pe o anvelopa inseamna cateva ceva
  • Sunt mentionate dimensiunea cauciucului si alti indici
  • Pe un pneu se afla si data la care acesta a fost produs
Distribuie pe Facebook

In industria anvelopelor, nimic nu este lasat la voia intamplarii. Fiecare cifra sau litera de pe lateralul cauciucului denota o anumita caracterista a acestuia.

Asemeni unei masini, care se bucura de propriul numar de identificare (VIN), si o anvelopa vine insotita de mai multe inscriptii speciale, menite sa scoata la iveala caracteristicile acesteia.

Cele mai cunoscute mentiuni de pe lateralul unui cauciuc au legatura cu dimensiunea sa, cu indicii de greutate / viteza, dar si cu tipul pneului - daca este de vara ori merge si pe zapada.

Si tot pe anvelopa sta inscrisa inclusiv daca la care aceasta a fost produsa, un detaliu extrem de important daca tinem cont ca ea nu trebuie folosita dupa sase ani de la fabricatie.

Iata ce inseamna, mai in detaliu, fiecare dintre inscriptiile regasite pe lateralul unui cauciuc:

Totul despre anvelopele auto

- In spatele inscriptiei notate cu 1 avem dimensiunea pneului, formata din trei valori diferite. Primul numar denota latimea anvelopei in milimetri, al doilea reprezinta valoarea ratei de aspect dintre inaltimea caciucului si latimea acestuia, in timp ce ultimul ofera informatii despre valoarea in inci a diametrului pe care trebuie sa il aiba janta pe care se monteaza pneul. De cealalta parte, litera R specifica faptul ca anvelopa are constructie radiala.

- In spatele inscriptiei notate cu 2 avem indicele de greutate, care indica sarcina maxima ce poate fi preluata de cauciuc in conditii de exploatare. Numarul 91 din imaginea de mai sus inseamna ca pneul poate sustine cel mult 615 kilograme. Alte valori sunt prezentate in tabelul 1.

Totul despre anvelopele auto

- In spatele inscriptiei notate cu 3 avem indicele de greutate. Vitezele corespunzatoare sunt curpinse in tabelul 1.

Totul despre anvelopele auto

- In spatele inscriptiei notate cu 4 avem prezenta grupului MS, M+S, M/S sau M&S (mud and snow), care indica faptul ca anvelopa este unade tip all-season, ce poate fi folosita atat pe zapada, cat si pe noroi.

- In spatele inscriptiei notate cu 5 avem prezenta simbolului severe snow use, astfel ca discutam despre un cauciuc destinat mersului pe zapada.

Totul despre anvelopele auto

- In spatele inscriptiei notate cu 6 avem indicele Thread wear, un indice relativ cu valori cuprinse intre 60 si 600. Cu cat aceasta e mai mare, cu atat pneul rezista mai multi kilometri.

- In spatele inscriptiei notate cu 7 avem indicele Traction, care califica performantele de franare pe asfalt umed.

- In spatele inscriptiei notate cu 8 avem indicele Temperature, care masoara gradul de rezistenta la cresterea de temperatura a anvelopei.

Totul despre anvelopele auto

- In spatele inscriptiei notate cu 9 avem indicele DOT, care ofera informatii despre data cand a fost produs cauciucul. Prima jumatate reprezinta saptamana anului specificat de a doua parte a codului. Este extrem de importanta cunoasterea acestui aspect, deoarece un pneu nu trebuie folosit dupa sase ani de la fabricatie.

Totul despre anvelopele auto

- In spatele inscriptiei notate cu 10 avem sageata​ ce indica sensul de rotatie, pentru anvelopele cu profil unidirectional.

Totul despre anvelopele autoTabel 1.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 2 August 2018