Curatenia de vara a inceput la Aston Martin. Primul de la care ne luam ramas bun este DB9-le

Curatenia de vara a inceput la Aston Martin. Primul de la care ne luam ramas bun este DB9-le
  • Aston Martin opreste productia modelului DB9
  • Ultimele noua exemplare au parasit deja linia de asamblare
  • Vor urma succesori si pentru Vantage, Vanquish, dar si primul crossover al marcii, DBX-ul
Distribuie pe Facebook

Britanicii de la Aston Martin au inceput curatenia de vara in urma careia modelele vechi ale companiei, vor face loc celor noi. Primul taiat de pe lista este nimeni altul decat DB9-le.

Constructorul britanic de automobile a prezentat pentru prima data succesorul lui DB7 la Salonul Auto de la Frankfurt in 2003. Acesta a fost produs atat ca si coupe cat si ca decapotabila, cunoscuta ca Volante, si a fost prima masina construita de Aston Martin la uzina din Gaydon.

Modelul DB9 a insemnat pentru Aston o masina complet noua, iar exteriorul a fost desenat de Ian Callum si de Henrik Fisker si este produs intr-o mare parte din aluminiu. Sasiul este dezvoltat pe platforma VH, folosita si la modelul DBS, iar sub capota se afla propulsorul V12 de 6.0 litri imprumutat de la V12 Vanquish.

Dupa 13 de productie, Aston-ul Martin DB9 se retrage in glorie pentru a-i lasa locul modelului DB11. Planurile de improspatare ale gamei nu se opresc aici, astfel ca Aston Martin pregateste succesori si pentru Vantage, Vanquish, dar si modelul DBX, primul crossover al englezilor.

La sfarsitul saptamanii trecute, producatorul englez de automobile a celebrat ultimele noua exemplare ale modelului DB9 care au parasit linia de asamblare printr-o postare pe Tweeter care spunea "Ramas bun. Ultimele noua Aston Martin DB9 sunt pregatite pentru inspectia finala."

Desi este un moment trist pentru lumea auto, suntem siguri ca DB11-le nu isi va face predecesorul de rusine. Modelul a fost lansat anul acesta la Salonul Auto de la Geneva si vine cu o structura din aluminiu mai usoara si mai rezistenta, imbracata intr-un exterior nou.

Aston-ul Martin DB11 este propulsat de un V12 de 5.2 litri twin-turbo care dezvolta 600 de cai putere si 700 Nm cuplu. Puterea este transmisa rotilor din spate prin intermediul unei transmisii automate ZF cu 8 rapoarte, iar acceleratia de la 0 la 100km/h se face in 3.9 secunde.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 28 Iulie 2016