De azi, Politia Rutiera te poate trage pe dreapta pentru a afla unde mergi
- Originea si destinatia, printre informatiile solicitate de politisti
- Al doilea studiu de fezabilitate pentru aceeasi autostrada
- In 4 ani vom circula pe autostrada de la Pitesti la Sibiu
Incepand de astazi, Politia Rutiera va opri soferii care circula pe ruta Pitesti - Sibiu pentru a afla unde merg. Aceasta actiune face parte din studiul de fezabilitate pentru construirea autostrazii care leaga cele doua orase si are drept obiectiv stabilirea cotelor de trafic pentru soseaua cu pricina.
Originea si destinatia, printre informatiile solicitate de politisti
Aceasta analiza denumita "Ancheta de circulatie origine - destinatie" face parte din proiectul de revizuire a studiului de fezabilitate pentru autostrada Sibiu - Pitesti, care se reface in prezent dupa ce primul a expirat inainte ca autoritatile sa se apuce efectiv de lucrarile la drum.
CNADNR, ajutata de Politia Rutiera, va incerca sa numere cati soferi circula prin zona respectiva. Potrivit unui comunicat de presa al celor de la Drumuri, actiunea a inceput astazi dimineata si se va desfasura pe intervale orare si in urmatoarele zile.
Soferii vor fi chestionati in intervalele 08.00 — 12.00 si 15.00 — 19.00 in urmatoarele locuri:
- DN 1 km 296+400 (la iesirea din giratia dintre DN 1 si DN 7) in data de 19.10.1015 pe un sens si in data de 20.10.2015 pe sens opus;
- DN 73C km 67+800 (la 300 m de intersectia cu DN 7) in data de 21.10.2015 pe ambele sensuri;
- DN 7 km 122+600 (inainte de pensiunea Valea Ursului) in data de 22.10.2015 pe un sens si in data de 23.10.2015 pe sensul opus.
Intrebarile la care soferii ar trebui sa raspunda sunt legate de: originea plecarii, destinatia cursei, ruta, scopul calatoriei; pentru vehicule de transport marfa: felul marfii; pentru vehicule de pasageri: numarul de pasageri.
Datele colectate vor fi complet anonime, nu se vor inregistra nici numerele de inmatriculare, nici numele soferilor sau alte date de indentificare. Verificarea actelor nu face obiectul acestor opriri.
Al doilea studiu de fezabilitate pentru aceeasi autostrada
Autostrada Pitesti - Sibiu a fost declarata prioritatea 0 a Guvernului in primavara acestui an, la interventia Comisiei Europene, iar autoritatile au fost nevoite sa inceapa demersurile pentru construirea ei cat mai repede cu putinta.
Intentia lor a inceput insa cu stangul deoarece studiul de fezabilitate, fara de care este imposibila derularea unui proiect de infrastructura, expirase inainte ca CNADNR sa se apuce de treaba.
2,5 milioane de euro a platit statul roman in 2007 companiei Iptana pentru realizarea unui studiu de fezabilitate pentru aceasta sosea de mare viteza. Anul acesta insa, analiza nu mai era de actualitate, iar pentru inceperea construirii drumului studiul a trebuit revizuit, asa ca cele doua milioane pot fi considerate pierdute.
Costul pentru revizuire? Inca 6,5 milioane de euro. Contractul a fost castigat in februarie de firma italiana Spea Ingineria, insa el a fost semnat abia in luna iunie deoarece alte companii care au participat la licitatie au contestat rezultatele ei.
Un studiu de fezabilitate presupune analizarea traficului si a alternativelor de traseu, precum si investigatii de teren (hidrologice, geotehnice, topografice, arheologice si pedologice) si evaluarea impactului asupra mediului. Finantarea proiectului este asigurata din Fonduri Europene in proportie de 85% si de la bugetul de stat in proportie de 15%.
In 4 ani vom circula pe autostrada de la Pitesti la Sibiu
In 2020, acest drum ar trebui sa fie gata. Ministrul Transporturilor, Iulian Matache, a declarat recent ca lucrarile incep la anul si ca studiul de fezabilitate va fi gata pana la finele lui 2015.
De alta parere sunt insa cei de la CNADNR, care se arata sceptici in legatura cu acest termen dat de minister. Principalul motiv pentru care lucrarile nu ar putea incepe in 2016 este faptul ca inca nu a fost organizata o licitatie pentru desemnarea unui contructor, iar acest lucru poate sa dureze luni bune, fapt pe care ministrul nu l-a luat in calcul.
Autostrada Pitesti- Sibiu va avea 121 de kilometri. Costul estimat pentru ea este de 1,67 miliarde de euro fara TVA, cu un pret pe kilometru cuprins intre 6 si 18 milioane de euro.
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Renault megane 16v 2006 2000 € Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 €
- Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei
- Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Opel corsa 1.2i 2003 599 €
- Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Vw touran diesel 2011 5790 € Dacia duster 1500 2017 400 Lei
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Bandou ornament lampa lampi numar maner clapeta actionare... 149.99 Lei Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 €
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €