De azi, Politia Rutiera te poate trage pe dreapta pentru a afla unde mergi

De azi, Politia Rutiera te poate trage pe dreapta pentru a afla unde mergi
  • Originea si destinatia, printre informatiile solicitate de politisti
  • Al doilea studiu de fezabilitate pentru aceeasi autostrada
  • In 4 ani vom circula pe autostrada de la Pitesti la Sibiu
Distribuie pe Facebook

Incepand de astazi, Politia Rutiera va opri soferii care circula pe ruta Pitesti - Sibiu pentru a afla unde merg. Aceasta actiune face parte din studiul de fezabilitate pentru construirea autostrazii care leaga cele doua orase si are drept obiectiv stabilirea cotelor de trafic pentru soseaua cu pricina.

Originea si destinatia, printre informatiile solicitate de politisti

Aceasta analiza denumita "Ancheta de circulatie origine - destinatie" face parte din proiectul de revizuire a studiului de fezabilitate pentru autostrada Sibiu - Pitesti, care se reface in prezent dupa ce primul a expirat inainte ca autoritatile sa se apuce efectiv de lucrarile la drum.

CNADNR, ajutata de Politia Rutiera, va incerca sa numere cati soferi circula prin zona respectiva. Potrivit unui comunicat de presa al celor de la Drumuri, actiunea a inceput astazi dimineata si se va desfasura pe intervale orare si in urmatoarele zile.

Soferii vor fi chestionati in intervalele 08.00 — 12.00 si 15.00 — 19.00 in urmatoarele locuri:

- DN 1 km 296+400 (la iesirea din giratia dintre DN 1 si DN 7) in data de 19.10.1015 pe un sens si in data de 20.10.2015 pe sens opus;

- DN 73C km 67+800 (la 300 m de intersectia cu DN 7) in data de 21.10.2015 pe ambele sensuri;

- DN 7 km 122+600 (inainte de pensiunea Valea Ursului) in data de 22.10.2015 pe un sens si in data de 23.10.2015 pe sensul opus.

Intrebarile la care soferii ar trebui sa raspunda sunt legate de: originea plecarii, destinatia cursei, ruta, scopul calatoriei; pentru vehicule de transport marfa: felul marfii; pentru vehicule de pasageri: numarul de pasageri.

Datele colectate vor fi complet anonime, nu se vor inregistra nici numerele de inmatriculare, nici numele soferilor sau alte date de indentificare. Verificarea actelor nu face obiectul acestor opriri.

Al doilea studiu de fezabilitate pentru aceeasi autostrada

Autostrada Pitesti - Sibiu a fost declarata prioritatea 0 a Guvernului in primavara acestui an, la interventia Comisiei Europene, iar autoritatile au fost nevoite sa inceapa demersurile pentru construirea ei cat mai repede cu putinta.

Intentia lor a inceput insa cu stangul deoarece studiul de fezabilitate, fara de care este imposibila derularea unui proiect de infrastructura, expirase inainte ca CNADNR sa se apuce de treaba.

2,5 milioane de euro a platit statul roman in 2007 companiei Iptana pentru realizarea unui studiu de fezabilitate pentru aceasta sosea de mare viteza. Anul acesta insa, analiza nu mai era de actualitate, iar pentru inceperea construirii drumului studiul a trebuit revizuit, asa ca cele doua milioane pot fi considerate pierdute.

Costul pentru revizuire? Inca 6,5 milioane de euro. Contractul a fost castigat in februarie de firma italiana Spea Ingineria, insa el a fost semnat abia in luna iunie deoarece alte companii care au participat la licitatie au contestat rezultatele ei.

Un studiu de fezabilitate presupune analizarea traficului si a alternativelor de traseu, precum si investigatii de teren (hidrologice, geotehnice, topografice, arheologice si pedologice) si evaluarea impactului asupra mediului. Finantarea proiectului este asigurata din Fonduri Europene in proportie de 85% si de la bugetul de stat in proportie de 15%.

In 4 ani vom circula pe autostrada de la Pitesti la Sibiu

In 2020, acest drum ar trebui sa fie gata. Ministrul Transporturilor, Iulian Matache, a declarat recent ca lucrarile incep la anul si ca studiul de fezabilitate va fi gata pana la finele lui 2015.

De alta parere sunt insa cei de la CNADNR, care se arata sceptici in legatura cu acest termen dat de minister. Principalul motiv pentru care lucrarile nu ar putea incepe in 2016 este faptul ca inca nu a fost organizata o licitatie pentru desemnarea unui contructor, iar acest lucru poate sa dureze luni bune, fapt pe care ministrul nu l-a luat in calcul.

Autostrada Pitesti- Sibiu va avea 121 de kilometri. Costul estimat pentru ea este de 1,67 miliarde de euro fara TVA, cu un pret pe kilometru cuprins intre 6 si 18 milioane de euro.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 19 Octombrie 2015