De ce cumpara romanii Dacii second-hand din strainatate?
- Motivele pentru care romanii cumpara Dacii rulate in Vest
- Daciile reinmatriculate in Romania provin din Franta
- Cele mai vandute marci second-hand sunt cele germane
Dacia este cea mai populara marca auto din tara, reprezentand totodata optiunea preferata a romanilor atunci cand vine vorba de achizitionarea unei masini noi. Surprizele nu se opresc insa aici.
Statisticile Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) arata ca, in primele 8 luni ale acestui an, in Romania au fost inmatriculate peste 1.000 de automobile Dacia aduse din strainate.
Cifrele scot la iveala un comportament inedit al soferilor. Dar de ce ai cumpara o masina fabricata la tine in tara, care are oricum un pret mic, la mana a doua dintr-o alta tara?
Motivele pentru care romanii cumpara Dacii rulate in Vest
Unul dintre motivele pentru care exemplarele straine au succes in Romania il reprezinta faptul ca Dacia este o marca de flota, pe care o cumpara in general companiile, care scot apoi la vanzare masinile cu preturi mult mai mici decat ar face-o un proprietar privat.
Un autoturism la mana a doua costa la fel daca e rulat in Romania sau in strainatate, insa uzura este in mod cert diferita, iar asta se datoreaza drumurilor din tarile vestice, mult mai bune decat cele de la noi. Si taxele sunt asemenatoare in ambele cazuri.
Spre deosebire de soferii romani insa, care amana vizitele la service, cei care circula in tarile din vestul Europei sunt obisnuiti sa faca revizii, sa schimbe componentele des si sa intretina masina mai bine, multe dintre masini avand chiar si cartea de service completata.
Totodata, si calitatea combustibilului este superioara la benzinariile din strainatate, fapt ce duce la un grad de uzura mai mic decat in cazul masinilor care au fost folosite la noi in tara.
Toate aceste lucruri fac ca automobilul sa fie intr-o stare foarte buna - spre deosebire de cea a unei masini rulate in Romania, insa pretul este aproximativ egal. Drept urmare, motivele pentru care Daciile second-hand aduse din afara tarii au prins in Romania sunt mai mult decat intemeiate.
Daciile reinmatriculate in Romania provin din Franta
Majoritatea masinilor second hand cumparate de romani sunt aduse din Germania, insa atunci cand vine vorba de Dacii, cele mai multe exemplare vin de pe teritoriul Frantei.
De altfel, aceasta tara este si principala destinatie de export a marcii din Hexagon, care are aici o cota de piata de aproape 5% - fapt ce ii confera locul 5 in topul celor mai vandute marci.
Explicatia pentru succesul inregistrat printre francezi rezida si in faptul ca Dacia este detinuta de Renault, o companie cu o istorie bogata in Hexagon.
A doua destinatie este Germania, acolo unde compania romaneasca are o cota de piata de 1.55%. In Spania, marca de la Mioveni este nevoita sa se multumeasca cu o cota de piata de 4,7%, Sandero fiind cel mai cumparat model.
Si in Marea Britanie Dacia se vinde bine, in mod special datorita pretului sau accesibil.
In ceea ce priveste locul de productie al masinilor cumparate de romani, nu este vorba doar de masini facute la Mioveni, plimbate pana in Occident, apoi cumparate la mana a doua si aduse inapoi acasa, ci si despre exemplare fabricate la alte uzine ale companiei, din Maroc sau India.
Cele mai vandute marci second-hand sunt cele germane
In general, romanii nu cumpara autoturisme Dacia second-hand, preferand masinile germane in detrimentul celor produse la Mioveni. Piata auto este dominata de achizitii la mana a doua; pe primul loc gasim Volkwswagen cu 44.811 de masini inmatriculate in perioada ianuarie - august 2015, urmat de Opel cu 27.041 de unitati si Ford cu 18.206 de unitati.
In total, in intervalul de 8 luni s-au inmatriculat 156.885 de masini rulate, cu 12 procente mai mult fata de cifrele inregistrate in aceeasi perioada a anului anterior. Prin comparatie, in Romania, in aceste 8 luni s-au cumparat in total de 51.087 de unitati, cu Dacia ocupand primul loc de departe, fiind urmata de Volkswagen si Skoda.
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Dacia duster 1500 2017 400 Lei
- Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Skoda roomster diesel 2013 4350 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €
- Vw touran diesel 2011 5790 € Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Renault megane 16v 2006 2000 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Opel corsa 1.2i 2003 599 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €