De ce difera consumul real de cel anuntat de producator?
- Cum se efectueaza testele
- Producatorii care inregistreaza cele mai mari diferente
- Noi proceduri de testare
Consumul de carburant este un factor pe care majoritatea cumparatorilor de masini il iau in considerare atunci cand fac o achizitie, motiv pentru care companiile auto mai exagereaza cu valorile atunci cand isi lauda modelul.
Unele studii arata ca, in prezent, diferenta medie dintre consumul real si cel anuntat de producator este de 31% si creste intr-un ritm alert.
Cum se efectueaza testele
Principalul motiv pentru care tu platesti mai multi bani pentru combustibil decat ti-a spus producatorul ca o vei face consta in faptul ca multe companii din industria auto manipuleaza testele de consum si emisii. De altfel, aceasta diversiune este inlesnita si de metodologia de testare, veche de peste trei decenii.
Masinile nu sunt examinate in conditii reale de trafic si ruleaza cu viteze mici spre moderate, iar in timpul incercarilor nu functioneaza nici aerul conditionat, navigatia sau sistemele media. In acelasi timp, regulamentul le permite constructorilor sa testeze si prototipuri sau autoturisme aflate in stadiul de pre-productie, care nu sunt neaparat conforme cu cele de serie.
Probele pentru stabilirea consumului de carburant se efectueaza in doua etape - drum si laborator, iar rezultatele pot fi in ambele cazuri. Producatorii apeleaza la tot felul de tertipuri - care, de altfel, nu sunt ilegale, incepand de la modificarea masinii testate si terminand cu platirea institutiilor examinatoare pentru a oferi un rezultat favorizant.
Un ONG belgian - Transport & Environment - a identificat mai multe metode prin care companiile din industria auto manipuleaza rezultatele finale. In afara de efectuarea incercarilor cu o versiune de baza, fara nicio optiune suplimentara, constructorii de masini mai utilizeaza si lubrifianti speciali sau recurg la umflarea excesiva a anvelopelor.
De asemenea, se folosesc setari diferite ale motorului, alternatorul este deconectat, iar caroseria beneficiaza de numeroase modificari pentru un plus de eficienta aerodinamica. Nu doar soferul cade insa victima pacalelilor legate de consumul de carburant: nici tintele Uniunii Europene privind emisiile de dioxid de carbon nu sunt indeplinite in realitate de companiile din industria auto.
Producatorii care inregistreaza cele mai mari diferente
Cea mai mare diferenta intre consumul promovat si cel real o inregistreaza Daimler, aceasta ajungand la 40%. Nu este totusi prima data cand producatorul german se confrunta cu astfel de critici; anul trecut, Johannes Reifenrath, oficial in cadrul companiei, a admis ca deviatiile exista, dar valoarea finala depinde mult de stilul in care soferul conduce.
In acest top, pe locul doi se bat BMW si Ford, avand si ele diferente de peste 30%. Urmeaza pe locul al patrulea General Motors, clasamentul continuand cu Volkswagen, Renault, Fiat, PSA Peugeot-Citroen si Toyota.
Discrepantele despre care vorbim, chiar daca au fost identificate si demonstrate, nu se vor miscora, ci chiar vor creste. Se preconizeaza ca in ritmul actual si cu metodologia de acum, diferenta dintre consumul promovat si cel real va urca pana in 2020 la 50%.
In Statele Unite, companiile Hyundai si Ford au fost obligate sa ramburseze clientilor diferentele dintre sumele pe care acestia le-au platit pe carburant si cele anuntate de companii, insa americanii au alte reguli in aceasta privinta.
Noi proceduri de testare
Asociatia producatorilor europeni de automobile cere metode mai precise de testare a consumului de carburant si emisiilor de dioxid de carbon, astfel incat datele comunicate de constructorii de masini sa se apropie de realitate.
Reprezentantii ACEA solicita aprobarea noilor proceduri pana in luna iulie, o schimbare de atitudine fata de trecut cand tot ei explicau ca schimbarile vor determina investitii mai mari din partea companiilor, ceea ce se va rasfrange tot asupra clientilor.
Chiar si daca UE nu aproba aceste noi regulamente prea curand, Comisia Europeana si Parlamentul European au deja in plan introducerea unui nou sistem de testare in septembrie 2017 explicand ca metodele actuale - implementat in 1970, sunt invechite si au o multime de portite prin care producatorii auto isi pot imbunatati cifrele.
-
Bara spate mercedes clk w209 me-clk-209-bslook-r1fp
339 €
Jante noi 17 inch originale vw passat 3g b8 r17 nivelles
950 €
Carlig remorcare nissan qashqai j10 2007 2008 2009 2010 2011 2012
500 Lei
-
Suport accesorii audi a3 8p 1.9 tdi fab. 2003 - 2012...
50 Lei
Carlig remorca 7h0803881b volkswagen vw transporter t5 [2003 -...
600 Lei
Stop stanga / dreapta dacia sandero 2008 2009 2010 2011 2012
100 Lei
-
9x2q-9k546-db 9x2q-9k546-da 0445116013 bosch injector citroen...
500 Lei
Bmw 520 2.0 d 2012
7500 €
Stop stanga / dreapta ford fiesta mk6 2010 2011 2012 2013
100 Lei
-
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett...
5000 Lei
Vw bora 1600 2000
1000 €
Capac buton geam electric opel astra h zafira b tigra b
20 Lei
-
Dezmembram renault kangoo 1.5 dci an fabr. 2015
0 445 020 195 5801486599 bosch pompa inalta presiune iveco...
600 €
Jante de aliaj 5x112 r18 originale audi a4 b9,(compatibile...
600 €
-
Carcasa cutie sigurante dacia sandero 2 stepway 2013-2020 noua
160 Lei
A6510700587 28342997 delphi r00002d injector mercedes cdi 2.2...
100 €
G-g02085 macara pentru camionete 450kg
897 Lei
-
Motor iveco daily 2.8 hdi
2200 Lei
Bmw 320 2.0d 2007
3650 €
Bandou / ornament aripa stanga spate hyundai tucson fab. 2004...
100 Lei
-
Conducte tur retur injectoare bmw 2.0d m47 seria 1 3 e87 e90...
100 Lei
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite...
2900 €
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new...
2000 Lei
-
Furtun apa 2.0 cdi mercedes a-class w169 a6402001452
70 Lei
Adaptor bec led volkswagen golf 7 / passat b7 / scirocco 386913
23 Lei
Prag stanga tabla renault kadjar 1.2 benzina 2017
1089 Lei
-
Jante audi a4 b9 a6 avant 4g/4g1 a6 f2 new a6 allroad q3 q5...
3600 Lei
Stop stanga aripa, fiat albea (178) (id:650991)
274 Lei
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa...
3000 Lei
-
Tripla lampa stop stanga skoda octavia 1997-2000 noua...
165 Lei
Furtun / conducta intercooler audi a3 8p 1.9 tdi fab. 2003 -...
80 Lei
Motoras reglare far xenon audi a6 c7, audi a6 4g, a7, s6, rs6...
100 Lei
-
Scrumiera skoda octavia ii fab. 2004 - 2013 ⭐⭐⭐⭐⭐
100 Lei
Radio cd audi a5 a4 b8, 8t1035652g, 8t1035652d,
380 Lei
Pompa frana mercedes c-class w203 a0054303830
200 Lei
PieseAuto.ro
Accident frontal: ce piese auto schimbam la masina?
PieseAuto.ro
Le curatam sau le schimbam? Cum sa scapam de scaunele auto murdare