De ce difera consumul real de cel anuntat de producator?

- Cum se efectueaza testele
- Producatorii care inregistreaza cele mai mari diferente
- Noi proceduri de testare
Consumul de carburant este un factor pe care majoritatea cumparatorilor de masini il iau in considerare atunci cand fac o achizitie, motiv pentru care companiile auto mai exagereaza cu valorile atunci cand isi lauda modelul.
Unele studii arata ca, in prezent, diferenta medie dintre consumul real si cel anuntat de producator este de 31% si creste intr-un ritm alert.
Cum se efectueaza testele
Principalul motiv pentru care tu platesti mai multi bani pentru combustibil decat ti-a spus producatorul ca o vei face consta in faptul ca multe companii din industria auto manipuleaza testele de consum si emisii. De altfel, aceasta diversiune este inlesnita si de metodologia de testare, veche de peste trei decenii.
Masinile nu sunt examinate in conditii reale de trafic si ruleaza cu viteze mici spre moderate, iar in timpul incercarilor nu functioneaza nici aerul conditionat, navigatia sau sistemele media. In acelasi timp, regulamentul le permite constructorilor sa testeze si prototipuri sau autoturisme aflate in stadiul de pre-productie, care nu sunt neaparat conforme cu cele de serie.
Probele pentru stabilirea consumului de carburant se efectueaza in doua etape - drum si laborator, iar rezultatele pot fi in ambele cazuri. Producatorii apeleaza la tot felul de tertipuri - care, de altfel, nu sunt ilegale, incepand de la modificarea masinii testate si terminand cu platirea institutiilor examinatoare pentru a oferi un rezultat favorizant.
Un ONG belgian - Transport & Environment - a identificat mai multe metode prin care companiile din industria auto manipuleaza rezultatele finale. In afara de efectuarea incercarilor cu o versiune de baza, fara nicio optiune suplimentara, constructorii de masini mai utilizeaza si lubrifianti speciali sau recurg la umflarea excesiva a anvelopelor.
De asemenea, se folosesc setari diferite ale motorului, alternatorul este deconectat, iar caroseria beneficiaza de numeroase modificari pentru un plus de eficienta aerodinamica. Nu doar soferul cade insa victima pacalelilor legate de consumul de carburant: nici tintele Uniunii Europene privind emisiile de dioxid de carbon nu sunt indeplinite in realitate de companiile din industria auto.
Producatorii care inregistreaza cele mai mari diferente
Cea mai mare diferenta intre consumul promovat si cel real o inregistreaza Daimler, aceasta ajungand la 40%. Nu este totusi prima data cand producatorul german se confrunta cu astfel de critici; anul trecut, Johannes Reifenrath, oficial in cadrul companiei, a admis ca deviatiile exista, dar valoarea finala depinde mult de stilul in care soferul conduce.
In acest top, pe locul doi se bat BMW si Ford, avand si ele diferente de peste 30%. Urmeaza pe locul al patrulea General Motors, clasamentul continuand cu Volkswagen, Renault, Fiat, PSA Peugeot-Citroen si Toyota.
Discrepantele despre care vorbim, chiar daca au fost identificate si demonstrate, nu se vor miscora, ci chiar vor creste. Se preconizeaza ca in ritmul actual si cu metodologia de acum, diferenta dintre consumul promovat si cel real va urca pana in 2020 la 50%.
In Statele Unite, companiile Hyundai si Ford au fost obligate sa ramburseze clientilor diferentele dintre sumele pe care acestia le-au platit pe carburant si cele anuntate de companii, insa americanii au alte reguli in aceasta privinta.
Noi proceduri de testare
Asociatia producatorilor europeni de automobile cere metode mai precise de testare a consumului de carburant si emisiilor de dioxid de carbon, astfel incat datele comunicate de constructorii de masini sa se apropie de realitate.
Reprezentantii ACEA solicita aprobarea noilor proceduri pana in luna iulie, o schimbare de atitudine fata de trecut cand tot ei explicau ca schimbarile vor determina investitii mai mari din partea companiilor, ceea ce se va rasfrange tot asupra clientilor.
Chiar si daca UE nu aproba aceste noi regulamente prea curand, Comisia Europeana si Parlamentul European au deja in plan introducerea unui nou sistem de testare in septembrie 2017 explicand ca metodele actuale - implementat in 1970, sunt invechite si au o multime de portite prin care producatorii auto isi pot imbunatati cifrele.
-
Aripa fata stanga toyota rav4 rav4 - - (2010 2012) 300 Lei
Diagnoza motor suzuki marine jet boat - outboard - wave runner... 660 Lei
Prezoane negre jante aliaj m14x1.5 vw, seat, skoda, audi,... 7 Lei
-
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
Aripa dreapta fata dacia logan 2008 noua 6001546713 6001549973 185 Lei
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
-
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
0445110743 8514148 bosch injector bmw... 600 Lei
059130277ej 0445117076 0986435413 059130277cd bosch injector... 700 Lei
-
166003281r a6220702100 0445110895 bosch injector mercedes... 700 Lei
Aparatori aripa toyota land cruiser prado fj150 2018+... 1450 Lei
Centura stanga spate volkswagen tiguan 2 (2016-2020) 2.0... 250 Lei
-
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
Grila dreapta proiector ceata bara fata audi a4 b8 2012-2015... 235 Lei
Far dreapta toyota rav4 rav4 - - (2012 2018) 750 Lei
-
Capota motor vw golf 6 variant 2009-2014 noua 5k0823031f... 500 Lei
Usa opel zafira b usi fata spate stanga dreapta z167 250 Lei
Motoras oglinzi actuator usa volkswagen audi golf bmw seat 50 Lei
-
A6510703087 28307309 hrd350 delphi injector mercedes-benz... 500 Lei
Panou sigurante bsm ab4 peugeot 508 i 2.0 hdi rxh hybrid4 163... 500 Lei
A6420902486 a6420902386 a6420902086 gtb2060vklr turbo mercedes... 2500 Lei
-
8201055367 0986435211 166105302r 0445110414 bosch injector... 600 Lei
Bara spate ford kuga 2 st-line facelift an 2016-2017-2018-2019... 600 Lei
55278596 8220880003 turbo alfa romeo mito fiat 500l 500x doblo... 1250 Lei
-
Faruri bi-xenon hummer h3 cu lupa 3750 Lei
Geam dispersor far stanga ford f-max h625 camion cod jc4613e015ac 500 Lei
Broasca dreapta fata , dacia logan cod- 8200213917 50 Lei
-
10009700181 5801928231 504360048 borgwarner bi-turbo iveco... 5000 Lei
5801519872 803110-0004 5802204205 gtc4502bkn turbosuflanta... 5000 Lei
Selector mercedes c270 cdi w203 300 Lei
-
Toba finala sport audi a4 b5 friedrich motorsport 400 Lei
Dacia logan benzina 2020 7300 €
Dezmembram audi a6 3.0 tdi automat 4x4 an fabr. 2014
-
Jante aliaj 15 zoll originale ford focus / fiesta / puma / fusion 900 Lei
Conducta ulei opel astra h astra g corsa c meriva 1.7 cdti z17dth 70 Lei
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei


