De ce difera consumul real de cel anuntat de producator?

- Cum se efectueaza testele
- Producatorii care inregistreaza cele mai mari diferente
- Noi proceduri de testare
Consumul de carburant este un factor pe care majoritatea cumparatorilor de masini il iau in considerare atunci cand fac o achizitie, motiv pentru care companiile auto mai exagereaza cu valorile atunci cand isi lauda modelul.
Unele studii arata ca, in prezent, diferenta medie dintre consumul real si cel anuntat de producator este de 31% si creste intr-un ritm alert.
Cum se efectueaza testele
Principalul motiv pentru care tu platesti mai multi bani pentru combustibil decat ti-a spus producatorul ca o vei face consta in faptul ca multe companii din industria auto manipuleaza testele de consum si emisii. De altfel, aceasta diversiune este inlesnita si de metodologia de testare, veche de peste trei decenii.
Masinile nu sunt examinate in conditii reale de trafic si ruleaza cu viteze mici spre moderate, iar in timpul incercarilor nu functioneaza nici aerul conditionat, navigatia sau sistemele media. In acelasi timp, regulamentul le permite constructorilor sa testeze si prototipuri sau autoturisme aflate in stadiul de pre-productie, care nu sunt neaparat conforme cu cele de serie.
Probele pentru stabilirea consumului de carburant se efectueaza in doua etape - drum si laborator, iar rezultatele pot fi in ambele cazuri. Producatorii apeleaza la tot felul de tertipuri - care, de altfel, nu sunt ilegale, incepand de la modificarea masinii testate si terminand cu platirea institutiilor examinatoare pentru a oferi un rezultat favorizant.
Un ONG belgian - Transport & Environment - a identificat mai multe metode prin care companiile din industria auto manipuleaza rezultatele finale. In afara de efectuarea incercarilor cu o versiune de baza, fara nicio optiune suplimentara, constructorii de masini mai utilizeaza si lubrifianti speciali sau recurg la umflarea excesiva a anvelopelor.
De asemenea, se folosesc setari diferite ale motorului, alternatorul este deconectat, iar caroseria beneficiaza de numeroase modificari pentru un plus de eficienta aerodinamica. Nu doar soferul cade insa victima pacalelilor legate de consumul de carburant: nici tintele Uniunii Europene privind emisiile de dioxid de carbon nu sunt indeplinite in realitate de companiile din industria auto.
Producatorii care inregistreaza cele mai mari diferente
Cea mai mare diferenta intre consumul promovat si cel real o inregistreaza Daimler, aceasta ajungand la 40%. Nu este totusi prima data cand producatorul german se confrunta cu astfel de critici; anul trecut, Johannes Reifenrath, oficial in cadrul companiei, a admis ca deviatiile exista, dar valoarea finala depinde mult de stilul in care soferul conduce.
In acest top, pe locul doi se bat BMW si Ford, avand si ele diferente de peste 30%. Urmeaza pe locul al patrulea General Motors, clasamentul continuand cu Volkswagen, Renault, Fiat, PSA Peugeot-Citroen si Toyota.
Discrepantele despre care vorbim, chiar daca au fost identificate si demonstrate, nu se vor miscora, ci chiar vor creste. Se preconizeaza ca in ritmul actual si cu metodologia de acum, diferenta dintre consumul promovat si cel real va urca pana in 2020 la 50%.
In Statele Unite, companiile Hyundai si Ford au fost obligate sa ramburseze clientilor diferentele dintre sumele pe care acestia le-au platit pe carburant si cele anuntate de companii, insa americanii au alte reguli in aceasta privinta.
Noi proceduri de testare
Asociatia producatorilor europeni de automobile cere metode mai precise de testare a consumului de carburant si emisiilor de dioxid de carbon, astfel incat datele comunicate de constructorii de masini sa se apropie de realitate.
Reprezentantii ACEA solicita aprobarea noilor proceduri pana in luna iulie, o schimbare de atitudine fata de trecut cand tot ei explicau ca schimbarile vor determina investitii mai mari din partea companiilor, ceea ce se va rasfrange tot asupra clientilor.
Chiar si daca UE nu aproba aceste noi regulamente prea curand, Comisia Europeana si Parlamentul European au deja in plan introducerea unui nou sistem de testare in septembrie 2017 explicand ca metodele actuale - implementat in 1970, sunt invechite si au o multime de portite prin care producatorii auto isi pot imbunatati cifrele.
-
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
-
Motor renault clio 2 1.2 16v benzina,twingo,kangoo 1000 Lei
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
Cotiera toyota auris 2008 hatchback 2.2 d-cat 200 Lei
-
9060969099 53279880013 53279707130 53279887120 turbo mercedes... 750 Lei
Tablou sigurante borna baterie, 6r0937550a, skoda roomster... 180 Lei
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
-
Cutie de viteze 5+1 f17 opel corsa e 2014-2019 1.4 ecotec 90cp... 2660 Lei
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
Stopuri cu led vw scirocco iii 289 €
-
Fiting adblue încălzit cu filtru cod 98001230 300 Lei
Eleron bmw seria 6 m6 f06 f13 gran coupe 2011-2018 v2 330 Lei
A6510703287 28308779 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
-
0445010759 55494494 0986437473 pompa inalta presiune opel... 1250 Lei
Presuri originale - audi a6 / 4f ( 06' - 11' ) 100 €
0445010799 167006205r bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
-
A2115000593 a2115000693 3137229008 electroventilator radiator... 450 Lei
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
Peugeot 308 2.0bluehdi 2016 6500 €
-
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei
5801486599 0445020195 bosch pompa inalta presiune iveco... 3000 Lei
Bara fata ford focus 3 facelift- (model cu 6 senzori) titanium 1500 Lei
-
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
-
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
-
Kit contact chei honda pantheon 2t (98-02) 125-150cc - honda 150 Lei
Ornament switch maner deschidere haion ford s max wa6 6m21r43404a 200 Lei
0445110819 8579232 13538579232 bosch injector bmw mini x1 x2... 650 Lei
-
Jante noi originale audi a8 19 inch 1200 €
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
Calculator cutie viteze mercedes-benz s-class (2005-2009)... 500 Lei


