De ce difera consumul real de cel anuntat de producator?

- Cum se efectueaza testele
- Producatorii care inregistreaza cele mai mari diferente
- Noi proceduri de testare
Consumul de carburant este un factor pe care majoritatea cumparatorilor de masini il iau in considerare atunci cand fac o achizitie, motiv pentru care companiile auto mai exagereaza cu valorile atunci cand isi lauda modelul.
Unele studii arata ca, in prezent, diferenta medie dintre consumul real si cel anuntat de producator este de 31% si creste intr-un ritm alert.
Cum se efectueaza testele
Principalul motiv pentru care tu platesti mai multi bani pentru combustibil decat ti-a spus producatorul ca o vei face consta in faptul ca multe companii din industria auto manipuleaza testele de consum si emisii. De altfel, aceasta diversiune este inlesnita si de metodologia de testare, veche de peste trei decenii.
Masinile nu sunt examinate in conditii reale de trafic si ruleaza cu viteze mici spre moderate, iar in timpul incercarilor nu functioneaza nici aerul conditionat, navigatia sau sistemele media. In acelasi timp, regulamentul le permite constructorilor sa testeze si prototipuri sau autoturisme aflate in stadiul de pre-productie, care nu sunt neaparat conforme cu cele de serie.
Probele pentru stabilirea consumului de carburant se efectueaza in doua etape - drum si laborator, iar rezultatele pot fi in ambele cazuri. Producatorii apeleaza la tot felul de tertipuri - care, de altfel, nu sunt ilegale, incepand de la modificarea masinii testate si terminand cu platirea institutiilor examinatoare pentru a oferi un rezultat favorizant.
Un ONG belgian - Transport & Environment - a identificat mai multe metode prin care companiile din industria auto manipuleaza rezultatele finale. In afara de efectuarea incercarilor cu o versiune de baza, fara nicio optiune suplimentara, constructorii de masini mai utilizeaza si lubrifianti speciali sau recurg la umflarea excesiva a anvelopelor.
De asemenea, se folosesc setari diferite ale motorului, alternatorul este deconectat, iar caroseria beneficiaza de numeroase modificari pentru un plus de eficienta aerodinamica. Nu doar soferul cade insa victima pacalelilor legate de consumul de carburant: nici tintele Uniunii Europene privind emisiile de dioxid de carbon nu sunt indeplinite in realitate de companiile din industria auto.
Producatorii care inregistreaza cele mai mari diferente
Cea mai mare diferenta intre consumul promovat si cel real o inregistreaza Daimler, aceasta ajungand la 40%. Nu este totusi prima data cand producatorul german se confrunta cu astfel de critici; anul trecut, Johannes Reifenrath, oficial in cadrul companiei, a admis ca deviatiile exista, dar valoarea finala depinde mult de stilul in care soferul conduce.
In acest top, pe locul doi se bat BMW si Ford, avand si ele diferente de peste 30%. Urmeaza pe locul al patrulea General Motors, clasamentul continuand cu Volkswagen, Renault, Fiat, PSA Peugeot-Citroen si Toyota.
Discrepantele despre care vorbim, chiar daca au fost identificate si demonstrate, nu se vor miscora, ci chiar vor creste. Se preconizeaza ca in ritmul actual si cu metodologia de acum, diferenta dintre consumul promovat si cel real va urca pana in 2020 la 50%.
In Statele Unite, companiile Hyundai si Ford au fost obligate sa ramburseze clientilor diferentele dintre sumele pe care acestia le-au platit pe carburant si cele anuntate de companii, insa americanii au alte reguli in aceasta privinta.
Noi proceduri de testare
Asociatia producatorilor europeni de automobile cere metode mai precise de testare a consumului de carburant si emisiilor de dioxid de carbon, astfel incat datele comunicate de constructorii de masini sa se apropie de realitate.
Reprezentantii ACEA solicita aprobarea noilor proceduri pana in luna iulie, o schimbare de atitudine fata de trecut cand tot ei explicau ca schimbarile vor determina investitii mai mari din partea companiilor, ceea ce se va rasfrange tot asupra clientilor.
Chiar si daca UE nu aproba aceste noi regulamente prea curand, Comisia Europeana si Parlamentul European au deja in plan introducerea unui nou sistem de testare in septembrie 2017 explicand ca metodele actuale - implementat in 1970, sunt invechite si au o multime de portite prin care producatorii auto isi pot imbunatati cifrele.
-
Plansa bord, mercedes clasa e (w212), vol pe st (id:578182) 1700 Lei
Suport cutie viteze renault scenic 3 2010 monovolum 1.5 dci 150 Lei
Set placute frana fata trw opel movano b 2010→ gdb1910 276 Lei
-
Suport bara stabilizatoare dreapta 4f0199352e audi a6 4f/c6... 110 Lei
Broasca haion nty skoda karoq 2017→ 1.0 tsi ezc-sk-084 120 Lei
Amortizor soc spate dreapta bmw seria 5 e39 [1995 - 2000]... 82 Lei
-
Deflector difuzor captare aer vw golf plus 1.4 bud cgga 2008 -... 99.99 Lei
Dezmembrez skoda superb 2 (3t) 2008 - 2015 1.4 tsi caxc( cp:...
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei
-
Maner iexterior usa fata/spate dreapta bmw seria 3 e92/93... 102 Lei
Suport motor stanga audi a6 2.7 tdi - (2004 2009) 65 Lei
Modul stabilizator tensiune audi a6/s6 iv saloon (4g2, c7,... 180 Lei
-
Modul confort audi a4 (8k2, b8) [fabr 2008-2015] 8t0959793q 90 Lei
Lampa spate dreapta (tyc110197012 tyc) vw 157.95 Lei
Senzor detonatie dacia logan [2004 - 2008] sedan 1.6 mt (87 hp) 59 Lei
-
Broasca capota motor bmw seria 5 e60/e61 [2003 - 2007] touring... 174 Lei
Teava intercooler audi a6 allroad 3.0 tdi - (2006 2011) 80 Lei
Set accesorii, placute frana citroen berlingo (b9) (2008 -... 20 Lei
-
Unitate de comanda,lampa cu descarcare pe gaz seat leon (1p1)... 831 Lei
Grila / consola centrala bord hyundai coupe gk fab. 2001 -... 100 Lei
Roata janta aliaj 5x112 195 65 15 r15 vw passat b5 1997 - 2001... 299 Lei
-
Conducta admisie mercedes sprinter w906 (2006-2017), vito,... 150 Lei
Motor ford focus 2 1.6 benzina 2006 peugeot 307 407 3500 Lei
Buson umplere ulei skoda fabia 5j [2007 - 2010] hatchback 1.2... 46 Lei
-
Motoras macara vw passat b6 2005-2010 fata stanga 1k0959793g,... 100 Lei
Turbina ford fiesta 1.0 benzina 2021, cm5g6k682he 968 Lei
Interior complet mercedes-benz c-class w204/s204 [2007 - 2012]... 1000 Lei
-
4e0807417b bandou stopuri bara spate audi a8 4e motor 3.0tdi... 250 Lei
Covorase auto volvo v90 2016-prezent frogum 3d 399 Lei
Conducta ulei turbo opel insignia a 2.0 cdti a20dth contucta... 50 Lei
-
Ecu vw golf 6 1.6 tdi cayb 90 cai 03l906023ml 5wp42691aa 900 Lei
Media player / radio / unitate cd / casetofon opel corsa c... 250 Lei
Arbore cotit / vibrochen 038l vw touran i 1.9 tdi 90 cai motor... 1100 Lei
-
Set 2 boxe / difuzoare chrysler pt cruiser fab. 2000 - 2010... 100 Lei
Janta aliaj r17 / 17x7.5j et50.8 cod hb17 jeep grand cherokee... 200 Lei
Compresor clima opel meriva b 2010-2014 1.7 cdti 13250606 zj2 700 Lei


