De ce difera consumul real de cel anuntat de producator?

De ce difera consumul real de cel anuntat de producator?
  • Cum se efectueaza testele
  • Producatorii care inregistreaza cele mai mari diferente
  • Noi proceduri de testare
Distribuie pe Facebook

Consumul de carburant este un factor pe care majoritatea cumparatorilor de masini il iau in considerare atunci cand fac o achizitie, motiv pentru care companiile auto mai exagereaza cu valorile atunci cand isi lauda modelul.

Unele studii arata ca, in prezent, diferenta medie dintre consumul real si cel anuntat de producator este de 31% si creste intr-un ritm alert.

Cum se efectueaza testele

Principalul motiv pentru care tu platesti mai multi bani pentru combustibil decat ti-a spus producatorul ca o vei face consta in faptul ca multe companii din industria auto manipuleaza testele de consum si emisii. De altfel, aceasta diversiune este inlesnita si de metodologia de testare, veche de peste trei decenii.

Masinile nu sunt examinate in conditii reale de trafic si ruleaza cu viteze mici spre moderate, iar in timpul incercarilor nu functioneaza nici aerul conditionat, navigatia sau sistemele media. In acelasi timp, regulamentul le permite constructorilor sa testeze si prototipuri sau autoturisme aflate in stadiul de pre-productie, care nu sunt neaparat conforme cu cele de serie.

Probele pentru stabilirea consumului de carburant se efectueaza in doua etape - drum si laborator, iar rezultatele pot fi in ambele cazuri. Producatorii apeleaza la tot felul de tertipuri - care, de altfel, nu sunt ilegale, incepand de la modificarea masinii testate si terminand cu platirea institutiilor examinatoare pentru a oferi un rezultat favorizant.

Un ONG belgian - Transport & Environment - a identificat mai multe metode prin care companiile din industria auto manipuleaza rezultatele finale. In afara de efectuarea incercarilor cu o versiune de baza, fara nicio optiune suplimentara, constructorii de masini mai utilizeaza si lubrifianti speciali sau recurg la umflarea excesiva a anvelopelor.

De asemenea, se folosesc setari diferite ale motorului, alternatorul este deconectat, iar caroseria beneficiaza de numeroase modificari pentru un plus de eficienta aerodinamica. Nu doar soferul cade insa victima pacalelilor legate de consumul de carburant: nici tintele Uniunii Europene privind emisiile de dioxid de carbon nu sunt indeplinite in realitate de companiile din industria auto.

Producatorii care inregistreaza cele mai mari diferente

Cea mai mare diferenta intre consumul promovat si cel real o inregistreaza Daimler, aceasta ajungand la 40%. Nu este totusi prima data cand producatorul german se confrunta cu astfel de critici; anul trecut, Johannes Reifenrath, oficial in cadrul companiei, a admis ca deviatiile exista, dar valoarea finala depinde mult de stilul in care soferul conduce.

In acest top, pe locul doi se bat BMW si Ford, avand si ele diferente de peste 30%. Urmeaza pe locul al patrulea General Motors, clasamentul continuand cu Volkswagen, Renault, Fiat, PSA Peugeot-Citroen si Toyota.

Discrepantele despre care vorbim, chiar daca au fost identificate si demonstrate, nu se vor miscora, ci chiar vor creste. Se preconizeaza ca in ritmul actual si cu metodologia de acum, diferenta dintre consumul promovat si cel real va urca pana in 2020 la 50%.

In Statele Unite, companiile Hyundai si Ford au fost obligate sa ramburseze clientilor diferentele dintre sumele pe care acestia le-au platit pe carburant si cele anuntate de companii, insa americanii au alte reguli in aceasta privinta.

Noi proceduri de testare

Asociatia producatorilor europeni de automobile cere metode mai precise de testare a consumului de carburant si emisiilor de dioxid de carbon, astfel incat datele comunicate de constructorii de masini sa se apropie de realitate.

Reprezentantii ACEA solicita aprobarea noilor proceduri pana in luna iulie, o schimbare de atitudine fata de trecut cand tot ei explicau ca schimbarile vor determina investitii mai mari din partea companiilor, ceea ce se va rasfrange tot asupra clientilor.

Chiar si daca UE nu aproba aceste noi regulamente prea curand, Comisia Europeana si Parlamentul European au deja in plan introducerea unui nou sistem de testare in septembrie 2017 explicand ca metodele actuale - implementat in 1970, sunt invechite si au o multime de portite prin care producatorii auto isi pot imbunatati cifrele.

Distribuie pe Facebook
mai multe