Designul masinilor GM aniverseaza 85 de ani

Designul masinilor GM aniverseaza 85 de ani
In timp ce departamentul de design al GM sarbatoreste luna aceasta aniversarea a 85 de ani de la infiintare, cei 1900 de angajati din cele 10 centre de design GM la nivel international se concentreaza asupra viitorului, avand aceeasi viziune: sa ii determine pe clienti sa se indragosteasca de autovehicule pe care le creeaza.
Distribuie pe Facebook
"Membrii echipei noastre globale au in comun pasiunea de a proiecta autovehicule astfel incat clientii sa dezvolte o legatura emotionala cu acestea", a sustinut Ed Welburn, Vice-presedintele departamentului international de design al GM. "Ceea ce a fost valabil acum 85 de ani este valabil si in prezent: Rolul unui proiectant este de a crea un exterior atragator cu proportii bine echilibrate si o ambianta interioara care sa imbie la construirea unei relatii ce se dezvolta si creste."
Welburn, al saselea coordonator de design din istoria de 104 ani a GM si primul cu responsabilitati de coordonare a designului autovehiculelor la nivel international, va fi presedintele de onoare al unui nou grup vizionar ce urmeaza sa participe la cea de-a 25-a editie a Expozitiei anuale de design auto EyesOn Design, duminica, 17 iunie. Fondurile obtinute vor fi donate Institutului de Oftalmologie din Detroit, pentru a sprijini eforturile de cercetare intreprinse de aceasta institutie cu scopul de a ajuta persoanele ce au suferit pierderi severe ale vederii.
Sub coordonarea strategica a lui Welburn, fiecare dintre marcile GM de autoturisme se distinge prin forma si limbaj de celelalte, precum si de alte marci de pe piata. Modelele Cadillac si Buick au cunoscut o reinnoire in materie de design, iar Chevrolet a devenit o marca globala cu un limbaj de design recunoscut la nivel international. Noile autovehicule care au contribuit la impulsionarea renasterii companiei GM includ modelul sport Chevrolet Camaro, varianta sedan de dimensiuni medii Malibu si autovehiculul compact Cruze; modelele Cadillac CTS Coupe, GMC Terrain, Buick Enclave si LaCrosse.
Autovehiculul electric cu autonomie extinsa, castigator a numeroase premii, Chevrolet Volt a inceput sa fie produs in serie la doar 3 ani de la lansarea acestuia ca prototip. Modelul Volt a primit titlul "Autovehiculul anului in America de Nord" si, impreuna cu modelul european inrudit, Opel Ampera, premiul "Autovehiculul european al anului". Printre celelalte marci globale premiate ale GM se numara si Holden in Australia si Wuling si Baojun in China.

Designul masinilor GM aniverseaza 85 de ani

Welburn si echipa sa internationala de design sustin ca cea mai buna lucrare a lor se va contura in viitor. Autovehiculele revolutionare de maine, a continuat acesta, se regasesc in albumele de schite si in computerele proiectantilor de astazi. Departamentul de design al GM are un rol esential in reinnoirea continua a ofertei internationale de produse, care va avea drept rezultat inlocuirea a 70% dintre modelele din portofoliul actual in urmatorii trei ani.
"Structura internationala a companiei ne permite sa proiectam mai multe autovehicule noi si sa alocam mai multe resurse umane, impreuna cu tehnologie si echipamente de ultima generatie", a declarat Welburn. "Diversitatea pe care o promovam aici, in materie de idei, experienta, cultura si perspectiva, este de neegalat si alimenteaza procesul nostru de creatie. Chiar daca avem mai multe centre de design, misiunea noastra este una clara: fiecare produs nou pe care il dezvoltam trebuie sa aiba succes; fiecare autovehicul trebuie sa fie extraordinar."
GM a fost primul producator de autovehicule care a pus accentul pe designul auto. Pe data de 23 iunie 1927, Comitetul Executiv al General Motors a aprobat infiintarea unui nou departament pentru a "studia problema artei si combinatiilor de culori in ceea ce priveste produsele General Motors", angajandu-l pe Harley Earl, un producator de caroserii la comanda, din Hollywood si creatorul modelului LaSalle din 1927, in calitate de director al departamentului.
Printre numeroasele realizari ale lui Earl se numara: dezvoltarea prototipurilor, schimbarea anuala a modelelor, aripile spate ale autovehiculelor din anii '50, Salonul auto itinerant Motorama si dezvoltarea modelului legendar Corvette. Alt merit al lui Earl a constat in angajarea primelor femei in calitate de proiectanti auto.
De asemenea, Earl l-a angajat pe arhitectul Eero Saarinen pentru proiectarea campusului Centrului Tehnic GM, care se regaseste in Registrul National al Locurilor Istorice si este renumit in intreaga lume pentru stilul sau arhitectural specific jumatatii secolului 20.
In timp ce alte corporatii si-au relocat operatiunile din cladirile construite in stilul modernist de la jumatatea secolului 20 sau le-au renovat in intregime, GM si departamentul sau de design au impus un echilibru intre functionalitate si estetica designului, adaptandu-se tehnologiilor si necesitatilor moderne si totodata mentinand si conservand capodoperele arhitecturale. Rezistenta indelungata a legendarului Dom de Design, a studiourilor adiacente si a cladirii administrative sunt o dovada vie a planului flexibil si inovator al arhitectului Saarinen, dar si a angajamentului companiei in ceea ce priveste designul practic.
Vice-presedintii departamentului de design al GM care i-au urmat lui Earl au fost William Mitchell (1958-1977), Irving Rybicki (1977-1986), Charles Jordan (1986-1992), Wayne Cherry (1992-2003) si Welburn (2003-prezent).
In anul 2005, Welburn a fost numit in noua functie de Vice-presedinte al Departamentului International de Design al GM, fiind primul care a creat si a condus o retea compusa din centrele internationale de design ale companiei. Welburn este, de asemenea, membru al Comitetului Executiv al GM. Centrele de design sunt amplasate in Statele Unite ale Americii, Germania, Coreea, China, Australia, Brazilia si India.
Despre departamentul de design al GM
Departamentul de design al companiei General Motors este primul si cel mai mare departament de design al unui producator de echipamente originale auto la nivel international, avand o retea de 10 centre de design in sapte tari. Cei peste 1.900 angajati, atat barbati, cat si femei, sunt responsabili cu dezvoltarea designului pentru toate prototipurile, autovehiculele de serie si camioanele GM la nivel international. Centrele de design sunt amplasate in Statele Unite ale Americii, Germania, Coreea, China, Australia, Brazilia si India.
Despre EyesOn Design
Cea de a 25-a editie a Expozitiei anuale de design auto EyesOn Design va avea loc duminica, 17 iunie 2012, la Casa Edsel & Eleanor Ford din orasul Grosse Pointe Shores, statul Michigan. Evenimentul reprezinta o excelenta oportunitate de a sarbatori design-urile neobisnuite, semnificative, spectaculoase si legendare din trecut, prezent si viitor, care au adus autovehiculele de la stadiul de simple mijloace de transport la cel de obiecte sculpturale ale dorintei, aflate in miscare. Pentru mai multe informatii, vizitati pagina de internet www.eyesondesigncarshow.com
Distribuie pe Facebook
mai multe