Dezamagirea zilei vine de la Renault. Twingo-ul RS ramane doar un vis frumos

Dezamagirea zilei vine de la Renault. Twingo-ul RS ramane doar un vis frumos
  • Renault-ul GT ramane cea mai puternica varianta a micutului Twingo
  • Seful diviziei Renault Sport a infirmat orice zvon despre un viitor Twingo RS
  • Motivul principal ar fi costurile prea ridicate
Distribuie pe Facebook

Directorul diviziei Renault Sport a declarat ca Twingo-ul GT ramane cea mai sportiva varianta a micutul hot-hatch. Varianta RS iese din planurile de viitor ale francezilor.

Dupa ce au prezentat in cadrul Marelui Premiu de Formula 1 de la Monaco conceptul RS16, succesorul modelului Clio V6, francezii de la Renault au adus la celebrul Goodwood Festival of Speed modelul Twingo GT.

Micutul hot-hatch i-a impresionat pe toti prezenti la exclusivistul eveniment cu jantele de 17 inch, prizele de aer laterale, precum si cu performantele motorului de 898 de cc capabil de 110 cai putere. Francezii au ajuns la aceste cifre prin imbunatatirea admisiei, maparea motorului si modificarea rapoartelor cutiei de viteze.

Dupa acel moment, speculatiile cu privire la o versiune RS a modelului Twingo nu au incetat sa apara. Dar, toate au fost spulberate de cele mai recente declaratii facute de seful diviziei Renault Sport, Patrice Ratti.

In opinia lui, GT-ul este echilibrul perfect intre putere, agilitate si costuri. "Datorita puterii, directiei si suspensiei, masina este intr-adevar distractiva de condus, si am fost capabili sa ajungem la asa ceva fara prea multe complicatii si implicit fara costuri mari," a spus Ratti.

Cat despre RS, acesta a declarat ca pentru a fi cu adevarat un hot-hatch, propulsorul ar trebui sa dezvolte aproximativ 150 de cai putere. Motorul care ar fi capabil de asa ceva, implicand in acelasi timp si costuri reduse, ar fi un agregat in 4 cilindri. Marea problema este ca spatiul este mult prea mic pentru un astfel de motor.

Singurul propulsor care ar avea dimensiunile potrivite ar fi unul in 3 cilindri, dar despre acesta Ratti a spus ca "pentru a-l face sa dezvolte 150 de cai putere ar trebui sa il redesenezi, fapt care implica foarte multi bani. Prea multi pentru un hot-hatch de segment A."

Distribuie pe Facebook
mai multe