Dispar motoarele mici? Nemtii spun ca noile normele de poluare Euro 7 vor duce la o crestere a capacitatii cilindrice
- Nemtii spun ca noile normele de poluare Euro 7 vor duce la o crestere a capacitatii cilindrice
- Sau, daca nu, constructorii de masini vor trebui sa faca un compromis la nivel de valori maxime.
Sau, daca nu sunt de acord cu acest lucru, constructorii de masini vor trebui sa faca un compromis la nivel de valori maxime.
Programate sa intre in vigoare in cea de-a doua jumatate a noii decade, incepand cu anul 2026, normele de poluare Euro 7 ar putea schimba complet fata industriei auto, mai ales din punctul de vedere al motoarelor disponibile la vanzare. Sau, cel putin, asa sustine Frank-Steffen Walliser, seful diviziei de sportive de la Porsche, care afirma ca reglementarile respective vor limita raportul dintre caii putere si capacitatea cilindrica.
"In 2026, urmatorul val de reglementari va veni cu Euro 7. Acestea vor fi cele mai drastice reglementari in ceea ce priveste emisiile, mai ales din punctul de vedere al distributiei intre emisiile masurate in lumea reale si ce vedem pe bancurile de testare", a declarat oficialul constructorului german de masini pentru WhichCar.
"Vom vedea o schimbare uriasa deoarece pentru toata lumea va insemna motoare mai mari si vom vedea cum trendul cresterii capacitatii cilindrice se va reveni", a mai adaugat Frank-Steffen Walliser, seful diviziei de sportive de la Porsche. "Ma astept la o capacitate cilindrica cu 20% mai mare, in medie, pentru aceste motoare Euro 7. Foartea multi producatori vor sari de la patru la sase, de la sase la opt cilindri", a concluzionat acesta.
Constructorii de masini vor avea doar doua optiuni mari si late, cred jurnalistii publicatiei Autoblog, care noteaza ca alternativa la cresterea capacitatii cilindrei prognozata de oficialul german o reprezinta un compromis la nivel de putere. Cum va reactiona industria auto, vom afla cu siguranta in anii urmatori.
Daca vine insa vorba despre Porsche, acelasi Frank-Steffen Walliser dezvaluie inca de pe-acum ca singura solutie luata in calcul consta in... cresterea capacitatii cilindrice, daca mai era cumva nevoie de precizat. Potrivit sefulul diviziei de sportive insa, acest lucru se va traduce prin convertoare catalitice de trei sau chiar patru ori mai mari decat cele din prezent, astfel ca va exista o "mica fabrica chimica in masina".
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei
- Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Renault megane 16v 2006 2000 €
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 €
- Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Opel corsa 1.2i 2003 599 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 €
- Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 €
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Dacia duster 1500 2017 400 Lei
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Vw touran diesel 2011 5790 €