Dupa ce au facut asta zilnic in ultimii 60 de ani, inginerii de la BENTLEY au asamblat acum ultimul V8 de 6.75 litri

  • Dezvoltarea motorului a inceput in anii '50
  • De atunci a pastrat exact aceeasi configuratie
  • Odata cu el, Bentley a retras si modelul Mulsanne
Distribuie pe Facebook

Bentley a pensionat oficial celebrul sau motor V8 de 6.75 litri, dupa ce ultima unitate tocmai a fost asamblata si montata pe modelul aniversar Mulsanne 6.75 Edition by Mulliner.

Fiecare producator de automobile are un motor care il defineste. Pentru britanicii de la Bentley, propulsorul care reprezinta cel mai bine marca este V8-ul de 6.75 litri care a echipat dintotdeauna nava amiral.

Ultimul V8 de 6.75 liri de la Bentley

Mandria inginerilor din Crewe a luat nastere la inceputul anilor '50, atunci cand Bentley cauta un inlocuitor pentru vechiul propulsor cu sase cilindri in linie.

Jack Philips a fost insarcinat cu dezvoltarea unui succesor pentru acesta din urma si avea de respectat cateva criterii: sa fie cam de aceleasi dimensiuni, sa dezvolte cu 50% mai multa putere si sa nu cantareasca mai mult.

Ultimul V8 de 6.75 liri de la Bentley

Agregatul V8 de 6.2 litri a debutat in 1959 sub capota modelului Bentley S2 iar in 1965 a fost revizuit pentru a incapea in compartimentul motor al lui T-Series. Sase ani mai tarziu, capacitatea cilindrica a crescut la 6.75 litri si de atunci a ramas la fel.

Ultimul V8 de 6.75 liri de la Bentley

In ultimii 60 de ani, legendarul motor V8 a pastrat exact aceeasi configuratie si a trecut prin mai multe faze de imbunatatiri. Cea mai recenta a avut loc in 2010 atunci cand Bentley a lansat noul Mulsanne.

Ultimul V8 de 6.75 liri de la Bentley

Fiecare unitate a fost asamblata manual iar ultima iteratie a motorului era finalizata in 15 ore. Dupa ce era testata, aceasta primea semnatura (la propriu) specialistului in motoare si era montata sub capota navei amiral Mulsanne.

Dupa sase decenii, V8-ul de 6.75 litri a iesit acum la pensie, ultimul exemplar fiind asamblat in urma cu putin timp la uzina Bentley din Crewe. Motorul a fost instalat pe unul dintre cele 30 de exemplare aniversare Mulsanne 6.75 Edition by Muliner, sub capota caruia dezvolta 530 de cai putere si 1100 Nm cuplu.

Ultimul V8 de 6.75 liri de la Bentley

Odata cu acesta, Bentley a retras din productie si modelul Mulsanne, rolul de nava amiral fiind pasat catre Flying Spur.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (5) Poze Ultimul V8 de 6.75 liri de la Bentley
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 4 Iunie 2020