Era fitelor apune. Masinile de lux sunt abandonate rapid de catre proprietari

Era fitelor apune. Masinile de lux sunt abandonate rapid de catre proprietari
Atentie! Dispare o intreaga generatie de fite de pe soselele din Romania. Soferii cu masini de lux de mana a doua ruleaza "aspiratoarele de femei" doar pentru cateva luni, dupa care le reintroduc la vanzare pe piata interna.
Distribuie pe Facebook

Tendinta nu este chiar noua. Inca de acum 3-4 ani, proprietarii unor bolizi cumparati pe bani grei abandoneaza treptat masinile pentru care impozitele, intretinerea si consumul de carburant s-au dovedit a fi adevarate poveri ivite pe neasteptate.

"Dupa cinci ani o iei noua"

Pana la jumatatea acestui an, doar 110 romani si-au mai permis sa inmatriculeze masini second-hand de lux. Majoritatea au optat pentru Jaguar, in timp ce cativa excentrici au adus in tara cateva exemplare de Lotus, Bentley sau Maserati.

Insa cifra este cu mult sub nivelul inregistrat in urma cu cinci ani, de exemplu. Un motiv pare sa fie cresterea taxelor si intretinerea grea a masinii, dupa cum spun chiar reprezentantii firmelor care intermediaza vanzarea.

"Pentru o masina de lux, impozitul, consumul de carburant si intretinerea anuala se cifreaza la 15 - 20% din valoarea acesteia. A existat intr-adevar o moda in urma cu cativa ani de a defila pe strazi in bolizi, dar cred ca intre timp romanii au inteles ca o masina e lux poate deveni o palarie prea mare. La nivelul cheltuielor, dupa 5 - 6 ani o cumperi noua. Si in Occident, masinile de lux sunt vandute dupa doi - trei ani pe piata automobilelor second, la un pret cu 30-40% mai mic ca sa iti amortizezi cheltuielile. Sunt pastrate doar masinile din serii limitate ale unor marci renumite", explica Liviu Popescu, reprezentant vanzari intr-un showroom auto.

Parc second exotic

In aceasta privinta, Romania are un parc de masini second hand extrem de exotic pentru peisajul economic din tara. Din toamna lui 2013 si pana in prezent, in targurile auto si pe site-urile de anunturi au inceput sa apara exemplare de marci rasate, pentru care proprietarii nu mai au banii necesari intretinerii.

Pe langa ce avem la vanzare in sectorul masini de lux uzate, exemplarele aduse in tara in prima jumatate a acestui an par niste biete cotete pe roti. "Creme a la creme" este un Bugatti Veyron de 1.001 CP, scos la vanzare cu 500.000 de euro de catre proprietar. Acestuia i se adauga un Lamborghioni Aventador de 700 CP, cu un pret de 349.000 euro, un Ferrari FF de 660 CP pus pe piata la 350.000 de euro, inca un Ferrari 599 GTB, un Lamborghini Murcielago, un Nissan GT-R cu 550 CP, ba chiar si un McLaren MP4-12C, o adevarata pomana la 200.000 de euro. Surprinzator, cateva din acestea si-au gasit chiar si cumparatori, ce-i drept nu din Romania!

Istoria, scoasa la targ

Nici posesorii unor masini de epoca nu au mai putut face fata taxelor pe care trebuie sa le plateasca pentru detinerea unor masini cu parfum istoric, astfel ca anunturile de vanzare inregistrate in ultimul an au inclus si automobile care au peste 75 de ani vechime.

Din 2013 si pana in vara acestui an, un Ford Cabrio din 1924, un Oldsmobile Ego din acelasi an, doua Mercedes-Benz, un Roadster si un Cabrio din 1929, un Ford Roadster din acelasi an si un Citroen Traction Avant din 1934 si-au schimbat proprietarii. Cateva din masinile de mai sus au intrat in colectiile particulare ale unor oameni de afaceri si politicieni romani, precum Ion Tiriac si Calin Popescu Tariceanu, iar doua au luat calea Germaniei.

Se intoarce foaia

Pana acum doi ani, Directia de Regim Permise de Conducere si Inmatricularea Vehiculelor inregistra anual intre 10 - 15 exemplare de Bentley, Rolls Royce, Lamborghini, Ferrari aduse in tara de catre romani. De la mijlocul anului trecut, moda s-a schimbat, iar preferintele excentricilor care cheltuiau sute de mii de euro pe un bolid de marca se indreapta mai nou catre masinile de serie.

Multe dintre investitiile lor risca insa sa ramana sub forma de exponate demne de un "Muzeu al prostiei". Aceasta pentru ca achizitia la repezeala a unor supercaruri din vestul Europei se poate transforma intr-o adevarata teapa prin prisma smecheriilor deprinse de occidentali in ceea ce priveste reglarea kilometrajului la masini sau ascunderea unor defectiuni care ar sari in ochi unui sofer avizat.

Distribuie pe Facebook
mai multe