Pe tocuri la volan: dileme existentiale ale femeilor

- Ce probleme au femeile la volan?
- Comanda pentru aprinderea farurilor, de negasit
- De ce sa retractezi oglinzile laterale?
Ai putea crede ca femeile sunt extrem de atente atunci cand conduc, mai ales ca majoritatea adopta o pozitie destul de rigida, cu ambele maini intepenite pe volan si cu nasul lipit de parbriz. Ei bine, eu nu sunt una dintre ele. De fapt, condusul ma relaxeaza intr-atat incat am momente cand as fi dispusa sa port o conversatie profesionala cu Jeremy Clarkson.
Da, tin volanul vag cu o mana, cu alta scutur tigara, cu alta ma dau cu ruj si cu... Ah, fir-ar, am doar doua maini, corect. Dar sa revenim la intrebarile existentiale care m-au consumat de-a lungul timpului in trafic. Iata cateva patanii pe care nu le voi putea uita prea usor:
1. De unde se-aprind farurile?
In primul an de soferie, tata mi-a dat cu draga inima si nesilit de nimeni, pastrand traditia americana pe care o practica deseori si oltenii, fosta lui masina: un Mercedes 190D, fabricat in '89. Nu pot sa ma plang, ma simteam ca un veritabil PIMP la volanul din lemn de cires si la fel de in siguranta ca intr-un tanc sau ca in masina Papei. Cu toate acestea, faptul ca aveam si eu tot op'spe ani, la fel ca bolidul pe care-l primisem spre folosire, imi limita posibilitatile de a conduce noaptea.
Ai mei voiau sa fiu acasa la ore fixe, de regula inainte sa se intunece. Asa ca la prima iesire la lumina lunii, pregatita indelung cu lobby din partea intregii gasti, mi-am dat seama ca nici macar nu stiu sa aprind farurile masinii. Va dau un singur indiciu: comanda nu era pe volan, ci sub acesta, putin mai in stanga; si nu arata ca un semnalizator, ci mai degraba ca o rotita de reglare a temperaturii sau a volumului. Noroc, totusi, ca masinile de varsta mea n-au atat de multe butoane, asa ca l-am gasit relativ repede, dupa doar doua deschideri de capota (da, asta stiam sa fac!).
2. De ce toate butoanele pentru reglarea intensitatii sunt la fel?
Vrei sa dai muzica mai incet? Daca nu esti fanul comenzilor de pe volan, ai o rotita pe care o rasucesti in stanga. Vrei mai tare? Rotesti aceeasi chestie in partea dreapta. Vrei caldura? Alta rotita, tot catre dreapta. Vrei frig? Desigur, aceeasi rotita, directia opusa. Creatorii de autoturisme nu par prea inventivi la capitolul “butoane pentru reglarea intensitatii”. Iar asta ne face uneori viata mai grea. Sau cel putin asa mi s-a intamplat mie intr-o seara calda de vara cand, in loc sa dau muzica mai tare si sa ma simt rebela pe autostrada care duce catre mare, am pornit caldura, de nu stiam ce-i cu mine si cu “sudorii” care siroiau asupra-mi.
3. De ce sa retractezi oglinzile laterale?
Cred ca toti barbatii pe care-i cunosc au dezvoltat o adevarata obsesie pentru retractarea oglinzilor laterale atunci cand lasa masina parcata undeva. Bineinteles ca motivele sunt legate de spatiu, protectie si alte bla-bla-uri pe care n-am stat sa le ascult vreodata.
Cu toate astea, ca un birjar adevarat ce sunt, mi-am propus sa urmez si eu modelul lor si sa-mi protejez astfel masina de pietonii care s-ar putea impiedica fix de oglinzile mele atunci cand traverseaza parcarea mall-ului, de soferii carora le-ar mai trebui exact doi centimetri de strada pentru a nu agata nici o alta masina si, bineinteles, de maleficii hoti de oglinzi care se blocheaza complet atunci cand le vad retractate.
Toate bune si frumoase dupa cateva ore de shopping intens, masina la fel de intreaga ca de obicei dupa parcarea profesionista (dar mai in siguranta!); dau sa plec - parcasem cu spatele, asa ca pana la prima intersectie nici n-am avut nevoie de oglinzi. La prima intersectie insa, dornica sa schimb banda, am observat ca oglinzile laterale au ramas retractate.
In stanga a fost usor, m-a dus capul sa deschid geamul si sa imping. In dreapta, insa, minunatul accesoriu de reflexie a ramas in aceeasi pozitie timida pana cand mi-am facut curaj sa opresc intr-o parcare situata fericit pe partea stanga, ca pentru oameni care n-ar fi avut vreodata curajul sa traga pe dreapta inainte sa se uite in oglinda. Sa vada daca au rujul intact, adica. Sau rimelul. Sau pudra. Sau vreun bolid fioros care inainteaza cu viteza mare pe banda pentru viteza mica.
Autor: Andreea Mihaiu
-
Casca motocicleta / scuter / atv open-face a-pro model academy... 249 Lei
Bmw 118 118i ~ benzina euro 5 ~ a/c senz park scaune incalzite... 3300 €
Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
-
Opel astra 1.7diesel euro 5 ~ clima scaune incalzite senz park... 4400 €
Mini cooper s countryman all4 2014 9990 €
Set 4 senzori presiune roti noi originali bmw seria 5 6 7 f10... 290 Lei
-
Dacia pick up benzina+gpl 2008 5500 €
Anvelope cauciucuri gume vara 165/65/14 semperit 300 Lei
Janta aliaj 20 porsche cayenne 955 [2002 - 2007] crossover... 3300 Lei
-
Vw golf benzina 2010 2901 €
Casca motocicleta / scuter / atv open- facea a-pro model fever... 269 Lei
Droser modul afs valeo volvo s60 xc60 cod 90053126 200 Lei
-
Mercedes a 160 benzina 2010 2899 €
Jeep grand cherokee 159000 km ~ diesel euro 5 ~ 4x4 automata 2013 10990 €
Teava admisie moto tourmax yamaha xt 600 1986-2002 chy-29 170 Lei
-
Opel insignia 2.0 2009 3200 €
Jante aliaj 20 - set porsche cayenne 955 [2002 - 2007]... 2750 Lei
Mercedes c 180 benzina+gpl 2001 1600 €
-
Teava admisie moto tourmax yamaha fzr 600 1991-1993 chy-46 240 Lei
Chevrolet aveo base 56 2009 1990 €
Toyota aygo x - model nou 2022 16000 €
-
Citroen ds5 2.0bluehdi 2015 7050 €
Ford puma full led motorizare 1,5 diesel ecoboost consum 4... 13500 €
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 3000 €
-
Vw amarok 2.0 tdi 2011 10700 €
Motor diesel avb 1.9 tdi, pompa duza, fara inj volkswagen... 900 Lei
Ford focus diesel 2012 3950 €
-
Smart fortwo 1 2011 3500 €
Nissan leaf tekna special 2019 18900 €
Ford focus cabrio 2007 3400 Lei
-
Mitsubishi pajero autoutilitara 2001 2500 €
Casca motocicleta / scuter / atv open-face a-pro model academy... 249 Lei
Opel astra aspirat benzina 2018 11800 €
-
Seat leon benzina euro 5 clima geamuri+oglinzi electrice 2011 3000 €
Cauciucuri m+s semperit speed-grip 2 195/65/15 800 Lei
Renault fluence 1.5diesel euro 5 a/c geamuri+oglinzi electrice... 3700 €


