Ford face iar experimente pe Fiesta ST. Ia in calcul renuntarea la motorul de 1.6 turbo

Ford face iar experimente pe Fiesta ST. Ia in calcul renuntarea la motorul de 1.6 turbo
  • Ford se gandeste la inlocuirea motorului de 1.6 litri de sub capota lui Fiesta ST
  • Acesta ar putea fi inlocuit cu propulsorul de 1.0 litru EcoBoost
  • Cea mai puternica varianta a acestuia este montata pe monopostul de Formula Ford si dezvolta 205 cai putere
Distribuie pe Facebook

Un oficial din cadrul Ford Europa a declarat recent ca se ia in calcul inlocuirea motorului de 1.6 litri turbo care se afla momentan sub capota modelului Fiesta ST.

Castigator al prestigiosului premiu "Cel mai bun motor sub 1 litru", propulsorul de 1.0 litru EcoBoost al americanilor de la Ford ramane una dintre revelatiile deceniului. Acesta este construit la Koln si la Craiova, si se regaseste sub capota modelelor Ford din 72 de tari, de la Fiesta, B-Max, EcoSport, Focus, Mondeo sau chiar Transit.

Dar, protrivit ultimelor informatii, acest propulsor nu si-a atins inca potentialul maxim, de aceea constructorul american de automobile se gandeste serios sa il extinda la mai multe modele din gama.

Motorul de 1.0 litru EcoBoost

Mai exact, Darren Palmer, responsabilul dezvoltarii gamei de modele din segmentele mici din cadrul Ford Europa, a declarat recent ca se ia in calcul construirea unei versiuni si mai puternice a acestui motor turbo in trei cilindri, care sa se regaseasca sub capota viitoarei generatii a lui Fiesta ST.

Avand in vedere ca cea mai puternica varianta a motorului EcoBoost de un litru este cea de 205 cai putere, montata pe monopostul de Formula Ford in scop experimental, nu este imposibil sa il vedem si sub capota Fiestei.

Motorul de 1.0 litru EcoBoost

Momentan, Ford-ul Fiesta ST foloseste un motor de 1.6 litri EcoBoost care dezvolta 182 de cai putere in varianta standard, si 200 in versiunea ST200.

"Vedem din ce in ce mai mult potential in ceea ce putem dezvolta cu ajutorul motorului turbo de un litru, iar semnele sunt promitatoare. E un motor excelent, suna foarte bine si dezvolta cuplu atunci cand turbina functioneaza la presiune ridicata. Analizam cum putem sa implementam acest motor in familia viitorului Fiesta ST," a declarat Darren Palmer.

Distribuie pe Facebook
mai multe