In 3 ani vom avea un muzeu Dacia la Mioveni

In 3 ani vom avea un muzeu Dacia la Mioveni
  • Un proiect de 6 milioane de euro
  • Toate modelele produse de Dacia pana acum
  • Ce masini vom putea vedea la muzeul Dacia?
Distribuie pe Facebook

Curand se vor implini 50 de ani de la infiintarea Uzinei de Autoturisme de la Mioveni, astfel ca autoritatile locale si conducerea fabricii din Arges pun la cale un muzeu al marcii. Acesta va fi gata in 2018, cu o intarziere de doi ani fata de termenul initial.

Un proiect de 6 milioane de euro
Inca de anul trecut, primarul Mioveniului anunta ca sunt planuri in derulare in ceea ce priveste construirea unui muzeu Dacia. Proiectul este acum gata, singura necunoscuta inainte de demararea lucrarilor ramanand amplasamentul.

Intr-o prima faza s-a stabilit ca noua cladire sa fie ridicata pe platforma de la Dacia, insa conducerea companiei si-a exprimat dorinta ca aceasta sa fie construita in spatiul de la intrarea in Centrul de Export CKD. Pentru moment nu s-a ajuns la nici un fel de consens, insa edilul orasului spune ca locul exact va fi stabilit in perioada imediat urmatoare.

Ridicarea muzeului va dura 15 luni, acesta urmand sa fie inaugurat in 2018 - anul care marcheaza jumatate de secol de cand a fost produs primul automobil cu numele de Dacia, un model 1100.

Banii pentru noua constructie au venit de la Primaria Mioveni, uzina Dacia si Uniunea Europeana, costul intregului proiect fiind estimat la 6 milioane de euro. Primaria va construi imobilul, iar cei de la Dacia vor fi responsabili cu "umplerea" sa.

Toate modelele produse de Dacia pana acum

La Mioveni vor fi expuse toate modele care au fost fabricate la uzina pitesteana din 1968 si pana in prezent. Dacia detinea deja cateva modele rare intr-un depozit, iar pentru muzeu au mai achizitionat alte 20 de exemplare de colectie.

Acestea vor fi cu siguranta atractia principala, insa noua constructie va gazdui si motoare, piese auto sau simulatoare moderne. Initiatorii proiectului s-au gandit si la transportarea vizitatorilor la fata locului si propun infiintarea unui trenulet care va pleca din centrul orasului Mioveni.

Pe langa cele 27 de modele de serie produse de la deschiderea fabricii si pana in prezent, la noul muzeu Dacia vor putea fi admirate si mai multe prototipuri.

Ce masini vom putea vedea la muzeul Dacia?

De-a lungul timpului, cei de la Dacia au prezentat cateva prototipuri si masini in serie limitata pe care speram sa le vedem incepand cu 2018 la muzeul din Pitesti:

  • Dacia MD-87 Evo

In 1987, la Pitesti a fost produs conceptul MD-87, o Dacie papuc transformata in masina sport; in 1988 a debutat versiunea MD-87 Evo, imbunatatita cu faruri escamotabile.

Ambele modele se bucura de statutul de unicat si nu ar fi de mirare sa le putem admira pe amandoua in cadrul muzeului ce-si va deschide portile peste 3 ani.

  • Dacia D6 (Estafette)

Furgoneta Estafette a fost produsa intre 1975 si 1978, in doar 842 de unitati. A fost vanduta in exclusivitate institutiilor de stat, principalul cumparator fiind Posta Romana.

Ca design, modelul Dacia aduce aminte de Volkswagen-ul Kombi. Acesta a fost produs si in Franta, fiind unul care se adresa generatiei hippie. Pentru ca Partidul Comunist nu dorea ca tinerii romani sa fie influentati de acest curent, le-a retras de pe piata.

  • Dacia 2000

A fost conceputa special pentru membrii de rang inalt ai Partidului Comunist; cu o astfel de masina se plimba cuplul Ceausescu.

Dacia 2000 era, de altfel, un Renault 20 asamblat la Pitesti, iar dotarile sale erau nemaivazute pana atunci in Romania. Modelul cu care circula Nicolae Ceausescu in anii '80 avea geamuri electrice, cutie de viteza automata, aer conditionat si pilot automat.

Nu se stie exact cate astfel de modele au fost fabricate, insa unul dintre ele ar putea sa se regaseasca in colectia de la Muzeul din Mioveni.

  • Dacia D33

In 1997, Dacia a colaborat cu designeri italieni de la Idea Torino si au creat D33, care ar fi trebuit sa inlocuiasca modelul Nova. Ideea a fost insa abandonata odata cu preluarea uzinei de catre grupul Renault.

Aspectul sau era unul futurist pentru anul in care a fost creata, iar includerea ei in colectia de la muzeul Dacia ar fi de bun augur.

Distribuie pe Facebook
mai multe