Inedit: Crash-Test cu Dacia Sandero diesel Euro 5 la Mioveni

Inedit: Crash-Test cu Dacia Sandero diesel Euro 5 la Mioveni
Un Sandero diesel cu motor Euro 5 a fost supus unui crash-test frontal contra unei bare deformabile din aluminiu chiar la uzina Dacia de la Mioveni. Instalatia exista din 1982 in fabrica, dar putini stiu de existenta ei. Cu toate acestea, Mioveni-ul ar fi testat, in 2008, 20% din totalul crash-testelor comandate de Renault, iar planurile de viitor indica cresterea acestui procent la 50% in 2010.
Distribuie pe Facebook
Scopul testului a fost validarea motorului diesel Euro 5 care va fi lansat pe piata in 2011. Totul s-a desfasurat pe o pista de 180 metri lungime si sapte metri latime, masina lovindu-se frontal la viteza 65 km/h de o bara din aluminiu deformabila. La aceasta viteza s-a ajuns cu ajutorul unui mecanism de tractare cu motor hidraulic. Instrumentul functioneaza inca din 1982 si poate impinge vehicule de pana la 3,5 tone pana la viteza de 100 km/h.

In automobil s-au aflat trei manechine de test, doua in fata si unul in spate, cu un total de circa 100 de senzori de masurare care transmit informatii despre efectele impactului asupra trupurilor pasagerilor.

Coliziunea a fost filmata de sapte camere care pot reda circa 1.000 de cadre pe secunda, progres imens fata de acum mai bine de un deceniu cand cele mai performante camere puteau reda cam 600 cadre/minut.

Analiza datelor acumulate de aparatele de masura dureaza intre 20 si 40 de ore, pregatirile pentru test luand chiar si mai mult, intre 80 si 120 de ore. Crash-test-ul in sine dureaza doar 300 de milisecunde, informatiile acumulate fiind insa deosebit de pretioase pentru orice constructor auto.





Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 15 Iulie 2009