Jerome Olive, directorul general Renault - Vom scoate Duster automat si cu motoare noi!

Jerome Olive, directorul general Renault - Vom scoate Duster automat si cu motoare noi!
Conform Ziarului Financiar, fabrica Dacia are de gand sa imbunatateasca SUV-ul romanesc, Duster. Directorul General al Group Renault Romania, Jerome Olive, spune ca in viitorul apropiat va fi disponibila Dacia Duster cu o cutie de viteze automata, dar si alte motoare decat cele actuale de 1.5 diesel si 1.6 benzina. Se asteapta ca pe viitor, Duster sa primeasca un 2.0 diesel, dar si ceva mai puternic.
Distribuie pe Facebook
Exporturile uzinei de la Mioveni vor accelera din 2011 sustinute atat de gama actuala, cat si de colectiile de masini dezasamblate catre celelalte uzine din Rusia, Brazilia si India unde va fi produsa de anul viitor Dacia Duster.
Incepand cu anul viitor Dacia va demara productia SUV-ului Duster cu volan pe partea dreapta, in conditiile in care din 2012 marca autohtona se va lansa pe piata britanica. Expansiunea SUV-ului Dacia din 2011 va include insa nu numai pietele din Rusia si Brazilia, unde va intra in fabricatie utilizandu-se colectii CKD (pachete de masini dezasamblate) de la Mioveni, ci si India, unde in prezent, in parteneriat cu Mahindra, Renault produce modelul Logan.
"Din 2012 Dacia va produce pentru Marea Britanie Duster cu volanul pe partea dreapta. Productia va incepe cu cateva luni inaintea lansarii. Vom produce inclusiv colectii CKD pentru Duster, care le vom exporta catre Rusia, Brazilia si poate India. Businessul CKD va creste astfel in continuare", a declarat Jerome Olive, directorul general al Group Renault Romania.
Anul trecut exporturile Dacia au atins un nivel de 2,1 mld. euro, 270.000 de autovehicule si 223.000 de colectii CKD catre uzinele din Rusia, Brazilia si Maroc.
La uzina de langa Pitesti productia Duster a crescut de la 260 de unitati pe zi in aprilie, cu o luna inaintea lansarii oficiale, la peste 450 in prezent. Ulterior, din 2011 productia SUV-ului va accelera de la 20 de unitati pe ora la inceputul verii la peste 35.
"Totul este o problema de costuri. Sa nu uitam ca la Mioveni se vor produce peste 300.000 de unitati pe roti si inca 300.000 de colectii CKD, ceea ce inseamna o presiune foarte mare asupra uzinei - spre exemplu asupra departamentului de presaj, cel care face piesele de caroserie", a subliniat Olive.
In prezent inginerii Renault Technologie Roumanie lucreaza la versiunea cu transmisie automata a Duster, care spre deosebire de modelele automate ale Logan si Sandero ar putea fi comercializata si pe piata locala.
"Momentul lansarii modelului Duster cu transmisie automata il vom anunta ulterior, dar aceasta lansare trebuie insa sa reflecte o cerere din partea pietei. Lucram la acest subiect. Analizam piata si cerintele clientilor", a declarat seful Dacia. In ceea ce priveste dezvoltarea platformei de la Mioveni, din 2011 gama de motorizari si cutii de viteze s-ar putea extinde. In calcul insa sunt luate motorizari noi, nu cele diesel de 1,5 litri care sunt importate de la uzina din Spania.


"Capacitatea de productie de motoare in Spania este suficienta pentru productia actuala. La Mioveni producem o gama de motoare si doua cutii de viteze, una pentru Duster. Avem in plan sa dezvoltam si alte componente la Mioveni, atat motoare noi, cat si cutii de viteze, insa nu in mod obligatoriu motorul diesel de 1,5 litri", a spus Jerome Olive.
Odata cu iesirea din vacanta a uzinei, care pe perioada lunii august si-a oprit productia pe motive de mentenanta, Dacia a efectuat de la 1 septembrie cea de-a treia majorare a productiei din acest an. Astfel, in conditiile unei piete europene aflate in declin dupa finalizarea programelor de tip "Rabla" din Europa de Vest, constructorul autohton este printre putinii din Europa care majoreaza productia pe fondul cererii pietei.
"In prezent cadenta de productie a Dacia este de aproximativ 1.400 de unitati pe zi. Cifra pentru care garantam este de 1.375 de unitati pe zi, dar aceasta include toate riscurile. Daca totul functioneaza cum trebuie, producem 1.400 de masini pe zi", a spus Jerome Olive. Anterior productia a fost majorata de la 1.346 la 1.366 de unitati pe zi odata cu intrarea SUV-ului in fabricatie.
Centru de piese de schimb de 40 mil. euro
Dacia a investit in acest an aproape 40 mil. euro intr-un nou centru de piese de schimb, cel de-al patrulea ca marime al Renault dupa cele trei din Franta, care livreaza componente atat catre dealerii Renault Nissan Dacia de pe piata locala, cat si piese Dacia catre pietele externe.

Potrivit declaratiilor lui Jaques Daniel, vicepresedinte in cadrul Renault responsabil de piese de schimb si accesorii, investitia in echipamentele noului centru a fost de 3,5 mil. euro, oficialii Renault nedorind insa sa precizeze valoarea totala a investitiei in centrul care se desfasoara pe o suprafata totala de 6,5 hectare. Cifra de 40 mil. euro a fost avansata de Francois Fourmont, fostul director general al Dacia in 2008, atunci cand s-a luat decizia constructiei noului centru de piese. "Prin acest centru grupul Renault isi va majora profitabilitatea in ceea ce priveste divizia de aftersales", a spus Jacques Daniel, care timp de trei ani a condus divizia comerciala a grupului Renault in Romania.

Prin noul depozit pe piata locala se poate expedia o piesa de schimb in termen de 24 de ore, iar in aproximativ 30 de zile se poate face o livrare catre Ecuador, cea mai indepartata piata a Dacia, aflata la 33.000 km de Mioveni.

Sursa: zf.ro

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 2 Septembrie 2010