Jerome Olive, directorul general Renault - Vom scoate Duster automat si cu motoare noi!
Incepand cu anul viitor Dacia va demara productia SUV-ului Duster cu volan pe partea dreapta, in conditiile in care din 2012 marca autohtona se va lansa pe piata britanica. Expansiunea SUV-ului Dacia din 2011 va include insa nu numai pietele din Rusia si Brazilia, unde va intra in fabricatie utilizandu-se colectii CKD (pachete de masini dezasamblate) de la Mioveni, ci si India, unde in prezent, in parteneriat cu Mahindra, Renault produce modelul Logan.
"Din 2012 Dacia va produce pentru Marea Britanie Duster cu volanul pe partea dreapta. Productia va incepe cu cateva luni inaintea lansarii. Vom produce inclusiv colectii CKD pentru Duster, care le vom exporta catre Rusia, Brazilia si poate India. Businessul CKD va creste astfel in continuare", a declarat Jerome Olive, directorul general al Group Renault Romania.
Anul trecut exporturile Dacia au atins un nivel de 2,1 mld. euro, 270.000 de autovehicule si 223.000 de colectii CKD catre uzinele din Rusia, Brazilia si Maroc.
La uzina de langa Pitesti productia Duster a crescut de la 260 de unitati pe zi in aprilie, cu o luna inaintea lansarii oficiale, la peste 450 in prezent. Ulterior, din 2011 productia SUV-ului va accelera de la 20 de unitati pe ora la inceputul verii la peste 35.
"Totul este o problema de costuri. Sa nu uitam ca la Mioveni se vor produce peste 300.000 de unitati pe roti si inca 300.000 de colectii CKD, ceea ce inseamna o presiune foarte mare asupra uzinei - spre exemplu asupra departamentului de presaj, cel care face piesele de caroserie", a subliniat Olive.
In prezent inginerii Renault Technologie Roumanie lucreaza la versiunea cu transmisie automata a Duster, care spre deosebire de modelele automate ale Logan si Sandero ar putea fi comercializata si pe piata locala.
"Momentul lansarii modelului Duster cu transmisie automata il vom anunta ulterior, dar aceasta lansare trebuie insa sa reflecte o cerere din partea pietei. Lucram la acest subiect. Analizam piata si cerintele clientilor", a declarat seful Dacia. In ceea ce priveste dezvoltarea platformei de la Mioveni, din 2011 gama de motorizari si cutii de viteze s-ar putea extinde. In calcul insa sunt luate motorizari noi, nu cele diesel de 1,5 litri care sunt importate de la uzina din Spania.
Odata cu iesirea din vacanta a uzinei, care pe perioada lunii august si-a oprit productia pe motive de mentenanta, Dacia a efectuat de la 1 septembrie cea de-a treia majorare a productiei din acest an. Astfel, in conditiile unei piete europene aflate in declin dupa finalizarea programelor de tip "Rabla" din Europa de Vest, constructorul autohton este printre putinii din Europa care majoreaza productia pe fondul cererii pietei.
"In prezent cadenta de productie a Dacia este de aproximativ 1.400 de unitati pe zi. Cifra pentru care garantam este de 1.375 de unitati pe zi, dar aceasta include toate riscurile. Daca totul functioneaza cum trebuie, producem 1.400 de masini pe zi", a spus Jerome Olive. Anterior productia a fost majorata de la 1.346 la 1.366 de unitati pe zi odata cu intrarea SUV-ului in fabricatie.
Centru de piese de schimb de 40 mil. euro
Dacia a investit in acest an aproape 40 mil. euro intr-un nou centru de piese de schimb, cel de-al patrulea ca marime al Renault dupa cele trei din Franta, care livreaza componente atat catre dealerii Renault Nissan Dacia de pe piata locala, cat si piese Dacia catre pietele externe.
Potrivit declaratiilor lui Jaques Daniel, vicepresedinte in cadrul Renault responsabil de piese de schimb si accesorii, investitia in echipamentele noului centru a fost de 3,5 mil. euro, oficialii Renault nedorind insa sa precizeze valoarea totala a investitiei in centrul care se desfasoara pe o suprafata totala de 6,5 hectare. Cifra de 40 mil. euro a fost avansata de Francois Fourmont, fostul director general al Dacia in 2008, atunci cand s-a luat decizia constructiei noului centru de piese. "Prin acest centru grupul Renault isi va majora profitabilitatea in ceea ce priveste divizia de aftersales", a spus Jacques Daniel, care timp de trei ani a condus divizia comerciala a grupului Renault in Romania.
Prin noul depozit pe piata locala se poate expedia o piesa de schimb in termen de 24 de ore, iar in aproximativ 30 de zile se poate face o livrare catre Ecuador, cea mai indepartata piata a Dacia, aflata la 33.000 km de Mioveni.
Sursa: zf.ro
- Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Vw touran diesel 2011 5790 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Kia carens euro 5b 2015 7950 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 €
- Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 €
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Bandou ornament lampa lampi numar maner clapeta actionare... 299.99 Lei
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2100 Lei
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Ford focus cabrio 2007 3500 Lei Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Audi q5 quatro 2017 23800 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei