MAI a comandat 400 de VW Polo mai ieftine decat Daciile cumparate in trecut

MAI a comandat 400 de VW Polo mai ieftine decat Daciile cumparate in trecut
  • Dotarile noilor masini ale Politiei
  • VW Polo, de 7 ori mai ieftin ca Logan-ul
  • Licitatii speciale pentru Dacia
Distribuie pe Facebook

Ministerul Afacerilor Interne a comandat 400 de masini noi marca Volkswagen Polo pentru agentii de la Rutiera, care ar urma sa fie livrate treptat pana in luna noiembrie. Noile autoturisme au costat mai putin decat Daciile Logan fabricate chiar la noi in tara si pe care MAI le-a achizitonat in urma cu cativa ani.

Dotarile noilor masini ale Politiei

Autospecialele care vor ajunge la politistii de la Rutiera sunt modele in 4 usi, fac parte din gama Comfortline si au un motor 1.2 TSI cu tehnologie Blue Motionce dezvolta 90 de cai putere. Pretul pe care il va plati MAI va fi de 9.400 de euro / masina, costul incluzand si TVA. In plus, in aceasta suma intra si dotarea masinilor cu sisteme pentru semnalizarea acustica si vizuala, precum si colantarea lor.

Reprezentantii Politiei Romane au confirmat informatia postand pe pagina de FB a institutiei o fotografie a noii masini, fara insa sa fie transmis un comunicat oficial in acest sens. Totusi, pe site-ul oficial al institutiei se anunta inca din luna august ca in perioada urmatoare vor fi achizitionate 400 de autospeciale ce vor intra in dotarea structurilor de politie rutiera.

VW Polo, de 7 ori mai ieftin ca Logan-ul

Noile achizitii par sa fie o intoarcere la normalitate dupa binecunoscuta "Afacere Logan", prin care Politia cumpara un autoturism facut la Mioveni cu pana la 78.000 de euro. Un pret exorbitant pentru o Dacie, chiar si cu dotari precum girofaruri sau etiloteste.

In urma cu 7 ani, cand in fruntea Guvernului se afla Calin Popescu Tariceanu, iar portofoliul Ministerului de Interne era detinut de Cristian David, MAI comanda de la firma Ager Leasing 392 de Dacii Logan MCV cu 11.760 euro per masina si dotari de 47.720 euro pentru fiecare.

Cu taxele de leasing, se ajungea la 78.000 de euro. Cea mai scumpa achizitie prevazuta in contractul respectiv era cea a unui Mercedes Benz Sprinter, al carui cost de baza a fost de 66.506 euro, dotarile fiind de 481.087 euro; cu cheltuielile de leasing, pe masina asta s-a platit intr-un final 674.197 euro

Pentru acest contract pagubos a fost gasit vinovat seful Politiei de la acea vreme, Gheorghe Popa, care a fost demis din functie. In plus, Autoritatea pentru Monitorizarea Achizitiilor Publice a amendat Politia Romana cu 35.000 de euro pentru felul in care a fost atribuit acest contract.

Cel care i-a urmat lui Popa in fruntea institutiei, Gheorghe Plai, a anuntat suspendarea contractului de achizitie cu Ager Leasing, iar in 2009, IGPR a semnat actele aditionale care reduc valoare contractelor cu 61% fata de suma agreata initial. Povestea a fost uitata odata cu trecerea anilor; nu se mai stie exact cat s-a livrat, ce preturi au avut masinile sau alte detalii de acest gen.

Licitatii speciale pentru Dacia

Despre licitatiile din institutiile de stat a vorbit si seful Ford Romania, Zoltan Brassai, care a explicat de mai multe ori ca uzinele pe care le conduce nu ar mai disponibiliza angajati si nu ar mai trimite oameni in concediu tehnic daca ar obtine contracte cu statul, asa cum fac alte companii din zona auto.

In aprilie, cand anunta vanzari mici la B-Max-ul facut la Craiova, Brassai a declarat ca "asa cum sunt organizate acum licitatiile, nici macar nu ne putem inscrie, este ca si cum toate sunt croite pentru o singura marca”. O aluzie deloc fina la adresa Dacia, care in prezent este cea mai mare companie din tara noastra si care sta cel mai bine in Romania in ceea ce priveste vanzarile de masini noi.

De altfel, Dacia nu a livrat masini numai pentru Ministerul de Interne, ci si pentru ANAF sau Guvern. Nu este surprinzator faptul ca majoritatea institutiilor de stat au in dotare masini produse in Romania, ci faptul ca pretul lor nu este mai mic fata de cele straine.

Politia Romana a anuntat ca masinile din parcul auto nu acopera decat 40% din necesar. In plus, majoritatea masinilor sunt foarte vechi, fiind achizitionate in anii '90. Desi s-au mai facut achizitii, ultima in luna august, cand s-au cumparat 250 de Loganuri, autoturismele politiei raman putine si invechite.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 18 Septembrie 2015