Masinile dictatorilor: Uite ce conduceau tiranii ultimului secol!

Masinile dictatorilor: Uite ce conduceau tiranii ultimului secol!
Mai toti ne-am obisnuit sa auzim de averile lor colosale, despre gusturile excentrice in materie de decoratiuni interioare sau de case, despre cohorte de femei rulate prin paturile lor, dar mai putin despre masinile detinute de acestia. Iata ce masini ii asteptau la scara palatului pe tiranii ultimului secol.
Distribuie pe Facebook

1. Dacia SF a lui Ceausescu

Masinile dictatorilor

In 1981, Uzinele Dacia predau in mana "celui mai iubit fiu al poporului" modelul Dacia 2000. Ca toate modelele Dacia de pana atunci, 2000-ul produs in serie restransa la Mioveni era asamblat dupa schitele preluate de la francezi, in acest caz, Renault 20 fiind clonat cu succes de inginerii romani.

Dacia 2000 este considerata si acum o masina care a depasit asteptarile la vremea aceea. Un motor de 2200 cmc producea 150 de cai putere, asigurand o viteza maxima de 175 km/h. Masina era dotata cu servodirectie, cutie de viteze automata, aer conditionat si geamuri electrice, fiind folosita in deplasarile oficiale. Dacia 2000 a fost prezentata la expozitia din mai de la Brasov de catre noul ei proprietar, Ovidiu Magureanu, si functioneaza inca impecabil.

2. Gaddafi, inginer auto

Masinile dictatorilor

Fostul amic al tovarasului Ceausescu, dictatorul libian Muammar Gaddafi, si-a manifestat si el pasiunea pentru automobilism, mai ales in perioada in care puterea il facuse sa piarda contactul cu realitatea. Daca in primii ani ai epocii Gaddafi, dictatorul s-a afisat in VW "Broscuta" sau in Peugeot-uri pentru a-si afirma adeziunea cu clasa muncitoare, spre sfarsitul secolului trecut dictatorul libian lasase deoparte orice urma de modestie. In colectia sa de masini si a fiului sau, Saif al-Arab Gaddafi, se intalneau exemplare Hummer, Ferrari, un BMW blindat sau o limuzina Mercedes S-Class folosita pentru vizitele oficiale.

Mai mult, colonelul Gaddafi nu s-a multumit doar sa conduca sau sa calatoreasca in aceste masini, ci a si proiectat o masina pe care in mod dictatorial a declarat-o "cea mai sigura masina din lume". In araba, numele masinii lui Gaddafi este "Saroukh el-Jamahiriya", tradus prin Racheta Libiana. Infatisarea acesteia aduce intr-adevar cu cea a unei rachete, insa gurile rele spun si acum ca masina dictatorului seamana curios de mult cu DC Avanti.

3. Saddam, fidel unui Mercedes

Masinile dictatorilor

Ajuns presedinte al Irakului in 1979, Saddam Hussein a ramas fidel primei masini primita in noua sa functie, un Mercedes 600 Landaulet. Masina, un monstru de 4 tone si aproape 7 metri lungime, este ascunsa in subsolul Muzeului Auto Petersen din Statele Unite. Masina este uzata fizic destul de mult dupa 35 de ani, iar evenimentele dramatice care au pecetluit soarta dictatorului irakian au lasat urme mai ales pe caroserie. Cu toate acestea, este singura masina pe care Saddam Hussein a folosit-o in calitate de presedinte.

Alte masini detinute de Saddam au fost declarate "distruse" in 2003 de armata americana, dupa cucerirea palatului prezidential. Printre acestea se numarau un Packard din era prohibitiei, un Caddy Fleetwood blindat din ani '70, un ... taxi londonez si multe, multe buggy-uri de desert. In schimb, fiul sau Uday s-a dovedit ceva mai pretentios in alegerea masinilor: Ferrari F40, un Testarossa roz, un Nissan 370Z Nismo, doua Porsche 911 si un Lamborghini LM002.

4. Mercedes pentru elita nazista

Masinile dictatorilor

Mercedes a fost alegerea fireasca a elitei naziste, in conditiile in care se rezuma la superioritatea rasei. Mercedes-Benz 770 a fost alegerea facuta de Hitler, Goring si Heydrich atunci cand s-a pus problema motorizarii coloanelor oficiale ale liderilor din cel de-al treilea Reich. Uzinele Mercedes au produs 205 de exemplare ale modelului 770, in doua serii, intre 1930-1943. Una dintre masinile lui Hitler este expusa la un muzeu auto din Ottawa.

5. "Masina mortii" scoasa la licitatie

Masinile dictatorilor

Aproape o jumatate de milion de euro cere Michael Frolich pentru a vinde masina care a facut turul lagarelor de exterminare si a campurilor de executii in masa din perioada celui de-al doilea Razboi Mondial. Vehiculul militar Wanderer W11/1 a fost masina cu care Heinrich Himmler, artizanul solutiei radicale de eliminare a raselor impure, a colindat lagarele de exterminare din teritoriile ocupate de nazisti. Are un motor de 3 litri, 65 CP si doar 100.000 km la bord. Aceasta pentru ca "ingerul mortii" folosea in deplasarile oficiale si cele mai recente limuzine confiscate de la opozantii locali.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (5) Poze Masinile dictatorilor
mai multe