1 Mai pe drumuri. Liber la statia de taxare de la Fetesti si cozi interminabile pe DN1

1 Mai pe drumuri. Liber la statia de taxare de la Fetesti si cozi interminabile pe DN1
  • Calvarul de la statia Fetesti s-a mutat pe DN1
  • SMS-ul pentru plata taxei de la Fetesti a eliberat Autostrada Soarelui
  • Din hibele noului sistem
Distribuie pe Facebook

Minivacanta de 1 Mai este un adevarat test pentru soferi. Cei care au mers pe Valea Prahovei au avut parte, ca in fiecare an de altfel, de cozi interminabile, insa pe drumul spre mare s-a circulat bine, plata prin SMS a taxei de pod de la Fetesti ajutandu-i pe soferi sa scape de ambuteiaje.

Politistii de la Rutiera au fost prezenti pe principalele drumuri nationale, iar autostrada A2 a fost supravegheata inclusiv cu un elicopter. Duminia, pe sosele au fost peste 2.000 de politisti de la rutiera si 6.000 de politisti de la ordine publica. La finalul weekend-lui prelungit, cei de la Ministerul de Interne au anuntat ca de joi pana duminica s-au dat peste 30.000 de amenzi in valoare de aproape 10.000.000 de lei.

In cifre exacte, minivacanta de 1 Mai arata asa: 420 de aparate radar, 34.271 de amenzi, 1.286 de permise retinute si 505 de certificate de inmatriculare retrase. Majoritatea sanctiunilor le-au luat soferii care au depasit viteza si care s-au urcat bauti la volan... Printre acestia au fost surprinsi si doi soferi care circulau cu peste 200 km/h, acestia ramanand fara permis timp de 90 de zile.

Calvarul de la statia Fetesti s-a mutat pe DN1

Este aproape o traditie ca la orice sarbatoare, DN1 Brasov - Ploiesti sa se blocheze si drumul sa devina un adevar calvar. Anul acesta, de 1 Mai au mers pe Valea Prahovei 25.000 de turisti asa ca nu a mirat pe nimeni faptul ca drumul spre Bucuresti a durat in unele cazuri si 8 ore. Majoritatea turistilor au ales sa plece spre case in jurul pranzului, asa ca pe sensul de mers spre Bucuresti, intre statiunile Predeal, Busteni si Comarnic drumul a fost un dezastru. Doua accidente rutiere au ingreunat si mai mult traficul. Drumul de 3 ore de la Bucuresti pana in statiunile de pe Valea Prahovei s-a transformat intr-o intreaga zi pierduta in trafic.

SMS-ul pentru plata taxei de la Fetesti a eliberat Autostrada Soarelui

Spre mare s-a mers bine in general. S-au format si ambuteiaje pe DN39 Mangalia - Constanta, Eforie-Agigea, insa nu au fost mari probleme. Drumul spre statiunile de pe litoral a fost salvat de introducerea platii prin SMS sau in benzinarii a taxei de pod. Astfel, la statia de taxare de la Fetesti nu s-au mai format traditionalele cozi, doua randuri ale statiei fiind dedicate pe fiecare sens trecerii numite ETarif. Odata implementat acest sistem, din Bucuresti pana in Mangalia s-au facut mai putin de 3 ore. Totusi, autoritatile nu au comunicat daca si din punct de vedere financiar aceasta modalitate de plata s-a dovedit a fi un succes.

AglomeratieAglomeratia de pe DN1

Din hibele noului sistem

Pe patru din cele sase randuri s-a putut circula liber, iar soferii puteau plati taxa inainte sau dupa trecere printr-un mesaj la 7577 sau in benzinarii. Ca si in cazul rovinietei, conducatorii auto trebuiau sa mentioneze in respectivul mesaj numarul de inmatriculare si categoria din care face parte vehicului. Vechiul sistem de taxare cu bariera si plata cash s-a pastrat pe doua randuri, unul pentru fiecare sens. Tarifele sunt cuprinse intre 13 si 91 lei, iar amenzile sunt de 10 ori valoarea taxei, adica intre 130 si 910 lei.

Pentru a identifica soferii care se eschiveaza de la plata taxei, CNADNR a amplasat camere care inregistreaza numarul de inmatriculare al autovehiculului, insa acest sistem are cateva hibe.

Taxa poate fi achitata in 24 de ore, insa nu s-a avut in vedere si trecerea pe pod de doua ori in aceeasi zi. Cu vechiul sistem se platea la fiecare trecere, insa cel nou poate fi fentat de cei care trec de doua ori in decurs de 24 de ore. O problema apare si atunci cand pe pod trece o masina cu un numar de inmatriculare strain deoarece este imposibila identificarea si amendarea soferului.

Cei de la drumuri se bazeaza mult si pe onestitatea soferului. Desi taxa este diferita in functie de vehicul, noul sistem nu poate identifica tonajul masinii, astfel ca inclusiv cei care conduc masinile de mare tonaj ar putea trece podul fara probleme, platind taxa pentru automobil, de 13 lei, in locul celor 91 de lei cat este taxa destinata lor.

Acest nou sistem cu plata prin SMS si in benzinarii a costat 180.000 de euro. Urmatorul pas, spun cei de la CNADR, este introducerea modalitatii de plata a acestei taxe cu cardul pe internet sau de pe telefonul mobil. De altfel, ei au anuntat ca aceste noi solutii vor fi disponibile pana la vara.

Distribuie pe Facebook
mai multe