Motoarele diesel dispar pana in 2020. Previziunile facute de doi giganti ai industriei auto

Motoarele diesel dispar pana in 2020. Previziunile facute de doi giganti ai industriei auto
  • Motoarele diesel dispar pana in 2020
  • Hibrizii sunt inevitabili
  • CEO-ul Volvo pariaza pe electrificare
Distribuie pe Facebook

CEO-ul Fiat-Chrysler si seful suedezilor de la Volvo au vorbit despre viitorul motoarelor diesel. Potrivit celor doua personalitati ale industriei auto, acest tip de propulsoare vor disparea in urmatorii 3 ani si vor fi inlocuite fie cu unitati hibride, fie full-electrice.

Faptul ca motoarele diesel poarta o mare parte din vina pentru poluarea excesiva din unele orase nu este o descoperire noua, insa odata cu scandalul Dieselgate, mai multe organizatii de protectie a mediului si autoritati nationale au propus standarde mult mai drastice si pedepse mai aspre pentru cei care nu le respecta.

In acest context, tot mai multi constructori de automobile au incercat sa se adapteze, fie ca au apelat la downsizeing, fie la alte modalitati, si au reusit cat de cat sa se alinieze la noile cerinte. Insa acest lucru devine deja din ce in ce mai greu, iar intrebarea care le sta tuturor pe buze este "cat va mai continua aceasta situatie?". Doi giganti ai industriei auto au raspunsul la acesta intrebare, dar si solutiile ulterioare.

Sergio Marchionne, CEO-ul Fiat Chrysler, si Hakan Samuelsson, CEO Volvo Cars, sustin ca motoarele diesel isi traiesc ultimii ani de viata, si ca pana in 2020 acest tip de propulsie va mai fi regasita numai in cartile de istorie. "In lumea auto de astazi exista foarte putine lucruri sigure. Dar unul dintre acestea este faptul ca motoarele diesel de cilindree redusa sunt pe moarte," a spus Marchionne.

"Europa a avut o legislatie permisiva in zona emisiilor de NOx, insa aceste zile s-au terminat," a completat Samuelsson.

Fiind doua dintre cele mai stralucite minti din industrie, cei doi nu s-au multumit doar sa evidentieze problema, ci au oferit si solutii. Avand in vedere costurile relativ mici de dezvoltare, unitatile hibride sau full-electrice sunt privite ca o alternativa buna la diesel-uri.

Despre acestea, italianul precizeaza ca "Hibrizii sunt inevitabili. Un sistem micro-hibrid reuseste sa ofere o parte din autonomia suplimentara a unui sistem hibrid clasic, dar costurile sunt mult mai reduse."

Daca acesta este cat de cat optimist si nu elimina de tot motorul termic din ecuatie, CEO-ul Volvo este mult mai transant si spune ca singura solutie viabila este electrificarea. "In 2020, Uniunea Europeana a setat o limita de 95 de grame CO2/km pentru gama fiecarui constructor de pe Continent. Pana atunci, diesel-ul se va sustine, insa peste aceasta limita exista o singura solutie: electrificarea. In 2019 vom prezenta prima noastra masina de serie 100% electrica. Apoi, pana in 2025, fiecare familie de modele din portofoliul Volvo va avea cate o versiune electrica," a incheiat Samuelsson.

Distribuie pe Facebook
mai multe