Motor diesel, pe benzina sau electric: cum te strecori mai ieftin prin oras?

Motor diesel, pe benzina sau electric: cum te strecori mai ieftin prin oras?
Varianta cea mai ieftina de automobil cu un consum redus al carburantului adauga la clasica dilema "diesel vs benzina" inca un nou semn de intrebare ridicat de aparitia masinilor electrice. Ba, cu coada ochiului, putem zari ca unii producatori nu exclud nici optiunea GPL ca varianta standard. Iata mai jos cele mai economice masini in functie de pret si consum!
Distribuie pe Facebook

Mai economic poate sa insemne mai scump

Cu o piata anemica a masinilor hibrid sau electrice, Romania prefera inca variantele conventionale atunci cand este sa aleaga un autoturism.

La capitolul diesel, Volkswagen conduce topul cu Golf Bluemotion in varianta 1,6 tdi de 110 CP. Consumul sau de doar 2,9 l/100 km il transforma intr-o alegere perfecta, chiar daca pretul pare un pic piperat: 19.943 euro.

Recordul absolut al ultimei generatii Bluemotion a fost de 1602 km cu un singur plin. "Fratele" Polo Bluemotion este mai ieftin cu 3000 de euro, dar inregistreaza un consum de 3,7 l/100km.

Strict pentru oras

Smart ForTwo 0,8CDi este perfect adaptat pentru viata in oras. Un consum de 3,3 l/100km tinde sa il recomande soferilor, chiar daca pretul de 12.603 euro, aspectul si numarul de locuri limitat la doua nu ar putea sa fie chiar ceea ce asteptai de la o masina.

De incredere

Motorul diesel de 1,5 l de pe Renault Clio poate fi socotit unul de incredere, fiind folosit inclusiv pe Dacia. Consumul ajunge la 3,7l/100 km la varianta de 90 CP. Pretul: 13.300 euro.

Tot la 3,7l ajunge si consumul unui Ford Fiesta diesel cu motor de 1,5 l. Modelul constructorului american este mai scump cu 100 de euro fata de Renault Clio.

Mini-benzinarele de oras

Smart ForTwo Coupe facelift isi face aparitia si in topul modelelor eficiente cu motoare pe benzina. Micuta masina are un pret de 10.700 euro si atinge un nivel de consum urban de 4,5 l/100km. Este secondata de Mitsubishii Space Star cu un consum de 4,6 la suta si un pret de 11.500 euro.

Ultimul loc pe podium il ocupa Fiat 500, cu 4,9l/100km si un pret de 14.200 euro. Locurile 4 este adjudecat de Fiesta pe benzina, cu 5,1 l/100 km pentru cei 80 CP ai motorului sau, la doar 12.400 euro, in timp ce pe 5 se claseaza Citroen C1 facelift, ce vine la 9.200 euro si cu un consum de 5,1 litri.

Exceptii de la regula

In mod surprinzator, Dacia a schimbat din acest an strategia fata de piata occidentala, aruncand in batalie modelele Lodgy si Dokker echipate din fabrica cu instalatie GPL. Versiunile se dovedesc chiar mai economice decat cele diesel, pastrand aceeasi motorizare de 1,6 l cu 85 CP.

Variantele GPL ale Lodgy si Dokker sunt atractive si pentru piata interna, prin prisma faptului ca pretul carburantului este la 3,1 lei in statii. Echivalentul consumului in motorina ar fi de 5,5 l in oras, performanta pe care Lodgy 1,5 dCI nu are cum sa o atinga. Pretul pe piata franceza pleaca de la 9.900 euro pentru Lodgy GPL si 9.400 euro pentru Dokker.

Struto-camila Twizy

Abia intrat pe piata din Romania, vehiculul Twizy lansat de Renault isi face loc cu coatele, incercand sa afiseze din prima pretul ieftin. Insa nici macar producatorul nu se oboseste sa il denumeasca masina, preferand termenul "cvadriciclu".

Performantele sale sunt puse in balanta cu cele ale unui scooter ce 125 cmc: 0-45 km/h in 6 secunde. Autovehiculul are o autonomie de 100 km, iar incarcarea bateriei se face de la orice priza de 220 V. Timp de incarcare completa 3 ore si 30 minute. La cei 7000 euro trebuie sa adaugi si chiria pe baterie, de 30 euro/luna. Pret: 7000 euro pentru Twizy Urban 45 si 7700 euro pentru Twizy Urban 80, cifrele de cod indicand viteza maxima dezvoltata de vehicul.

Soferul turmentat

Variantele de pe piata si evolutia preturilor la carburanti pot da batai de cap unui sofer aflat in cautarea unei masini noi. Oferta de vehicule economice pentru mediul urban este importanta si in functie de stilul de viata al fiecaruia.

Daca intr-adevar iti petreci viata intr-o alergatura continua pe strazile unui oras mare, atunci o masina cu un consum mic se poate dovedi salvatoare. Chiar si ciudatenia electrica Twizy ar putea face cu ochiul clientilor, daca producatorul ar renunta la absurda chirie pe baterie. In schimb, cand ai pretentia sa si iesi din oras cu automobilul, trebuie sa iei in calcul varianta unei masini diesel.

Distribuie pe Facebook
mai multe