Noul Guvern ii lasa balta pe soferi: niciun metru de sosea noua in 2017
- In martie se deschide pasajul Piata Sudului
- Centura de sud, abandonata
- Pasajul Domnesti, gata prin 2021
Daca ai vedea bugetul pe 2017 propus de Guvernul PSD, o sa vezi ca Ministerul Transporturilor a primit mai multi bani ca in anii trecuti. Si, orice om normal se gandeste ca asta inseamna sosele noi, poate si ceva autostrada sau macar niste asfaltari mai cumsecade. Realitatea este insa mult mai trista.
Nici nu s-au pus bine in scaunele lor de ministri, ca politicienii PSD-ALDE care formeaza noul Guvern au incep sa umble cu cioara vopsita. Adica, brusc, au uitat absolut toate promisiunile din campania electorala, acele promisiuni la care majoritatea a pus botul si i-au votat. Dar asta se intampla la fiecare alegeri, asa ca nu mira pe nimeni ca in 2017 nu ne promite nimeni vreun metru de autostrada noua, iar planurile initiale de investitii au fost abandonate.
Alexandru Cuc, noul ministru de la Transporturi, a spus ca pentru 2017 nu poate promite niciun metru nou de autostrada. Iar proiecte precum autostrada Comarnic-Brasov sau Pitesti-Sibiu au fost date uitarii si abandonate total. Desi, inainte de alegeri, PSD se mandrea ca le finalizeaza si ca le termina in doi timpi si trei miscari. Acum, promisiunile de altadata s-au transformat in praf.
Asadar, pentru anul curent nu ni se promite nicio autostrada noua, niciun centimetru nou finalizat, nici o autostrada a Transilvaniei terminata. Sau macar un tronson nou. Nici macar vreun pod, un apeduct, macar o palma de autostrada noua? Nimic. Dar cum romanii sunt obisnuiti cu aglomeratia, vom mai astepta inca 4-5 ani pana cand sa vedem o autostrada noua in tara noastra minunata, fara sa comentam si votandu-i pe aceiasi hoti.
Colac peste pupaza, desi este in planurile Bucurestiului din anii 2000, centura de sud a capitalei trebuia si ea finalizata anul acesta. Ei bine, acelasi Alexandru Cuc spune ca centura de sud a celui mai mare oras din sud-estul Europei nu este importanta, desi era promisa de PSD, iar proiectul trebuie abandonat. Cu alte cuvinte, centura ramane una cu o banda pe sens, sugrumata de camioane si vehicule de mare tonaj, pe care se circula, de cele mai multe ori, cu o viteza medie de 4 km/h. Si, sunt sanse, ca lucrarile sa inceapa abia dupa 2020.
O portiune importanta este iesirea spre Domnesti, acolo unde este si trecere la nivel cu cale ferata. Este o iesire mare din oras, iar masinile care ies au prioritate. Desi se intersecteaza cu soseaua de centura, pe care vin toate masinile de mare tonaj venite de pe autostrada A1... Si uite asa, de zeci de ani, aici este o zona aglomerata, plina de praf si mizerie, pe care soferii sunt obisnuiti sa astepte fara sa comenteze nimic.
Insa zona Domnesti a fost mereu un punct important de a castiga alegatori. De exemplu, aici trebuia sa fie facut un pasaj inca din 2009, dar abia in 2015 a fost anuntat cu surle si trambite de CNADNR, fara ca sa fie pana acum sapata vreo groapa de lopata. Insa cine a crezut promisiunile a fost tare naiv. Pentru ca si in 2013, cand primar era Sorin Oprescu, impreuna cu Victor Ponta si Dan Sova, a fost anuntat ca un proiect prioritar care sa fluidizeze traficul. Ghinion, ca inca nu s-a facut nimic...
O alta zona de mare interes pentru bucuresteni este pasajul interminabil de la Piata Sudului. Tocmai a intrat in cel de-al 4-lea an de constructie, desi termenul initial era 2015. Dupa care s-a lungit, dupa care s-a lungit iar, iar a fost amanat, iar a fost prelungit si tot asa. Ultimul termen de finalizare anuntat este luna martie a acestui an. Dar, ca sa respecte traditia, nu trebuie sa ne mire daca primarul Gabriela Firea ne mai amana cateva luni. Sau ani... Ca nu este lucrare romaneasca daca nu se schimba vreo 5 firme de constructie care, brusc, intra in insolventa, iar soferii stau ca prostii sa astepte in aglomeratie, minimum 5 ani...
Speram totusi ca noul guvern sa faca ce a promis inainte de alegeri. Nu tot, ca nu suntem absurzi sa le cerem politicienilor sa faca ceea ce au jurat, ca sa ne castige votul. Dar macar 50% din cate au zis ca fac. Ba nu, si 10% sunt buni, daca stam sa ne gandim bine... Adica am vrea si noi de la acest guvern sa faca mai mult si sa fure mai putin. Cerem imposibilul?
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 €
- Vw touran diesel 2011 5790 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 €
- Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Ford s-max 2.0 2011 6200 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 12500 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Vw passat gmo 2017 11900 € Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Kia carens euro 5b 2015 7950 € Audi q5 quatro 2017 23800 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €