Noul masterplan de infrastructura rutiera, alte gogosi livrate de guvern

Noile cifre ii apartin lui Ioan Rus, iar acesta le-a anuntat ca facand parte din draftul Master Planului de Transport al Romaniei, document ce ar urma sa fie supus dezbaterii publice si apoi remis Bruxelles-ului.
Pana si documentele se urnesc greu
Numai ca, in bun stil romanesc, Master Planul de Transport al Romaniei este asteptat la Bruxelles inca din toamna anului trecut, viteza cu care s-a lucrat la intocmirea acestui act fiind similara cu cea de executie a lucrarilor de infrastructura rutiera din ultimele decenii. Iar maretele modificari aduse strategiei de transport din tara noastra sunt "nesemnificative", ca sa il citam corect pe ministrul Ioan Rus.
"Intre ceea ce s-a gandit Ministerul Transporturilor de-a lungul anilor, in ultimii 10 ani, cum sa arate sistemul rutier, feroviar, aerian, naval romanesc si ceea ce este în Master Plan diferentele sunt mici, chiar nesemnificative", a explicat Rus in fata Comisiei de Transporturi din Camera Deputatilor. Deci, la documentatie avem o intarziere de minim 10 ani. De ce?
Ne explica acelasi ministru al Transporturilor: "Master Planul este un document pe care nu-l face Ministerul Transporturilor, este contractat de mai multi ani catre o firma specializata care se ocupa de asa ceva si el este fundamentat pe chestiuni legate de traficul zilnic intr-o anumita zona, de nevoia de conectivitate intre doua zone de dezvoltare, de timpii de intarziere, adica in cat timp poti sa ajungi din punctul A in punctul B fata de aceasi distanta in UE".
Scuzele anterioare: "liliacul si ursul"
Cat de mult fabuleaza ministrii Transporturilor din Romania de astazi ne putem da seama din declaratiile predecesorului lui Ioan Rus la sefia Transporturilor, Dan Sova. Intr-o interventie publica, fostul oficial din fruntea ministerului Transporturilor, nu s-a chinuit sa inventeze angajati ai unei firme angrenati in studii de trafic desfasurate zilnic in ultimul deceniu pe toate drumurile patriei, ci a venit cu o explicatie mai simpla: fauna.
"Doamna directoare Renata Bendeac o sa va arate un studiu de caz despre ce inseamna sa realizezi un tronson de autostrada, cand te intalnesti cu cuibul de barza, cu pestera cu lilieci, cand trebuie sa treaca ursii, cand un ministru semneaza din greseala infiintarea unui site protejat Natura 2000 peste un tronson de autostrada gata licitat si toate problemele. Poate le prezentati si cum ne-am intalnit cu un cimitir ilegal pe tronsonul de autostrada", s-a precipitat Sova sa lamureasca intarzierile din program.
Acolo unde se avanta ursii
Greu de crezut ca Romania ar fi singura tara in care ursii si liliecii isi mai fac veacul in secolul XXI. De altfel, in urma cu cateva editii, publicatia Arhitecture & Design prezenta cele mai ingenioase solutii de traversare a autostrazilor prin diverse arii protejate din Canada, Olanda, Germania, Belgia si Statele Unite ale Americii.
Acolo, variantele tehnice ale constructorilor de autostrazi au rezolvat problema liberei circulatii a animalelor salbatice prin realizarea unor supratraversari mascate in vegetatie si sol. La noi, din pacate, aplicarea unor solutii simple nu pare sa se fi dorit din start.
Realism sau gargara?
La ora la care Sova intindea degetul acuzator spre ursi si lilieci, proiectul aflat in lucru la Ministerul Transporturilor includea, macar la nivel de promisiuni, inca 1.800 de kilometri de autostrada care urmau sa intre in lucru in urmatorii sase ani.
"Diferenta nesemnificativa" pe care o admite cu nonsalanta ministrul Ioan Rus inseamna disparitia dintr-o taietura de pix a peste 1.200 de kilometri de autostrada. In schimb, noul oficial responsabil cu politica de transporturi viseaza 2.500 de kilometri de drumuri expres, inclusiv unele ce ar urma sa lege Curtea de Arges de Sibiu, fix prin "curtea din spate" a ursilor si liliecilor pe care ii invinovatea predecesorul sau.
-
Janta aliaj oe mercedes-benz 17" a25340105007x45 1200 Lei
Mercedes e 220 1 2005 3500 €
Opel zafira 2.0 2001 1300 €
-
Smart fortwo 1 2011 3500 €
Amplificator b o original nou audi a4 8k a5 8t0035223t pe comanda 7200 Lei
Ford focus benzina 2014 4650 €
-
Ornament bandou - toyota rav 4 2012 , 75605-0r030 177.61 Lei
Jante aliaj 17 zoll marca dezent, gama volvo, cu senzori de... 1500 Lei
Scut motor plastic audi a3 8p 2005 hatchback 2.0 tdi bkd 150 Lei
-
Planetara dreapta fata, cod 96348791, chevrolet aveo sedan... 248 Lei
Set rulment roata ford transit ( lichidare de stoc) 200 Lei
Galerie evacuare 4m509428ab ford focus 2 [2004 - 2008] 150 Lei
-
Traversa superioara bmw seria 5 (2010-2017) [f10] 7200689 249 Lei
Imobilizator / modul inchidere cod 38700-60b00 / 051500-2070... 70 Lei
Racitor ulei, ford fiesta 6, 1.5 tdci, ugjc (id:163955) 120 Lei
-
Bara fata prevazut cu gauri pentru prelungire nissan patrol... 1150 Lei
Audi a6 2.0 tdi 177cp full led bi-xenon piele camera navi an... 9900 €
Stopuri cu led audi a6 4f (09-11) 2192.51 Lei
-
Ford kuga 2.0diesel automata 4x4 xenon piele pilot keyless... 9250 €
Magnetou (stator aprindere) complet aprilia rs4 2t (11) -... 150 Lei
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
-
Skoda roomster benzina 2010 3640 €
Bara fata completa renault clio 4 1500 Lei
Far dreapta volkswagen golf 6 plus (2009-2014) 5m2941006c 449 Lei
-
Pompa recirculare apa 8k0819147 / 8k0965561a audi a5 8t [2007... 150 Lei
Instalatie electrica motor bmw seria 3 e90/e91/e92/e93... 217 Lei
Cutie viteze opel astra h j zafira b mokka meriva corsa 1.7... 2000 Lei
-
Dezmembrez,piese vw polo variant verde 1.6 benzina 1999
Motor mercedes 2,0 cdi 2018 cod 654920 w213 sau w205 2000 €
Tulumba frana, 2s61-2b195-ch, ford fiesta 5, 1.4tdci (id:189222) 130 Lei
-
Ceasuri bord uk bmw x1 2.0 2010, 215463001 / 924234701 238 Lei
Tips ornament toba bmw e71 1700 Lei
Carenaj stanga fata vw golf 7 1.6 tdi cod motor clh... 200 Lei
-
Amplificator antena a1569050902 mercedes-benz b-class w246... 190 Lei
Dezmembrez audi a6 2.0 tdi blb 140 de cai
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €


