Numai un Ford EcoBoost sa nu ai acum: 500 de masini rechemate in Romania ca pot lua foc

Numai un Ford EcoBoost sa nu ai acum: 500 de masini rechemate in Romania ca pot lua foc
  • 462 de masini chemate in Romania
  • Este o problema la chiulasa
  • Reparatia este gratuita si dureaza cam 4 ore
Distribuie pe Facebook

Ford a fost o marca de masini bune. Fiabile si economice, dar si spatioase si sigure. Insa nu prea mai e cazul. Cel putin la capitolul fiabilitate. Deoarece marea companie americana cheama in service 360.000 de unitati la nivel global, dintre care 500 in Romania. Pentru ca pot lua foc.

29 de cazuri de incendii concrete cauzate de o problema la motorul 1.6 EcoBoost au dus la realizarea unui recall urias la nivel global din partea Ford. Motorul de 1.6 litri pe benzina echipeaza diverse modele vandute inclusiv in Romania, cum ar fi Fiesta ST, Ford Kuga, Focus, C-Max si Transit Connect. Masinile produse intre 2013 si 2015 echipate cu acest motor se pare ca au o problema de fabricatie la chiulasa motorului.

„La vehiculele afectate, supraîncălzirea localizată a chiulasei motorului poate fi cauza fisurării chiulasei, provocand o scurgere de ulei sub presiune, care poate duce la incendii în compartimentul motorului”, spun oficialii Ford catre ANPC. In total, Ford Romania vizeaza 462 de masini.

Aceste automobile cu probleme sunt doar o mica parte din recall-ul facut de Ford. De exemplu, in Statele Unite, 230.000 de masini sunt rechemate la service pentru diverse probleme. Modele Escape, Fusion, Transit Connect sau Fiesta ST au aceeasi problema la motorul EcoBoost, insa exista un recall si pentru camionete F-450 si F-550, carora le trebuie inlocuit cardanul care, la o anumita viteza, intra in rezonanta si risca sa se rupa.

In jur de 300.000.000 de dolari este costul estimat al acestei campanii Ford. Insa atunci cand ai deja 29 de cazuri de incendii auto cauzate de o problema de fabricatie, nu te joci si scoti banul din buzunar. Actiunea de service dureaza cam 4 ore si presupune instalarea unui senzor care masoara nivelul antigelului. Adica atunci cand chiulasa se crapa, scade nivelul, suna alarma, motorul este compromis, dar macar nu se ajunge la incendiu.

Distribuie pe Facebook
mai multe